Cumpărătorii în căutarea unui nou cămin au de studiat o ofertă bogată, iar proprietarii deja au învăţat că trebuie să facă nişte eforturi pentru a atrage clienţi. Reducerea preţului este întotdeauna o modalitate sigură de a găsi un cumpărător, dar ce altă soluţie mai există pentru a face remarcată o proprietate? Un aspect impecabil, spun specialiştii. Cumpărătorii sunt dispuşi să plătească preţul cerut de vânzător, dacă locuinţa îi cucereşte de la prima vizionare.

29656-home_sale.jpgProprietarii care intenţionează să scoată la vânzare o locuinţă ştiu că mici modificări, renovări şi reparaţii prin casă se vor dovedi inspirate. Cumpărătorii apreciază proprietăţile în stare bună, însă care sunt lucrările care nu necesită investiţii semnificative şi reuşesc să facă o locuinţă mai atractivă în ochii clienţilor? Răspunsul specific la această întrebare depinde de numeroşi factori, precum efervescenţa pieţei imobiliare, gama de preţ în care se încadrează proprietatea, zona, perioada anului sau oferta concurentă. Însă indiferent de aceste caracteristici, anumite lucrări sunt aproape obligatorii înainte de a programa vizionări cu potenţiali clienţi.

„Cumpărătorii apreciază întotdeauna o proprietate cu aspect proaspăt. Senzaţia de nou, organizarea, curăţenia, lumina – toate acestea cresc şansa de vânzare a locuinţei şi contribuie la un preţ mai bun. Clienţii înclină către astfel de locuinţe, dintre multele proprietăţi similare scoase la vânzare”, explică Ileana Preda.

Pentru a vinde un apartament, proprietarul trebuie să încerce să-şi privească locuinţa cu ochii unui client

Uşa de la intrare este primul contact pe care îl are un potenţial cumpărător cu proprietatea, astfel că specialiştii subliniază că o uşă nouă şi ieftină este mult mai bună decât una foarte veche şi uzată. Dacă uşa de la intrare a fost montată recent, nu scăpaţi din vedere curăţarea acestea, ungerea balamalelor sau repararea sistemelor de închidere, acolo unde este cazul. De asemenea, aspectul unei locuinţe depinde în mare parte de uşile de interior. Dacă acestea nu au mai fost schimbate de o bună bucată de vreme, iar bugetul nu vă permite achiziţia unor uşi noi, atunci recondiţionarea acestora este soluţia optimă, ce implică nişte costuri scăzute.

Podeaua este adesea neglijată de vânzători, deşi ocupă un spaţiu generos, deci iese în evidenţă uşor. Modelul parchetului, textura plăcilor ceramice sau culoarea mochetei nu sunt relevante, deoarece gusturile sunt diferite. Important este ca pardoseala să fie într-o stare bună, să nu lase o impresie neplăcută în ochii vizitatorilor interesaţi de achiziţia locuinţei.

  • Parchetul din lemn masiv este un plus în ochii cumpărătorilor. Chiar dacă a fost montat în urmă cu zeci de ani, prin raşchetare şi lăcuire, împrospătează aspectul încăperilor
  • Schimbarea mochetei implică o investiţie mică, dar de efect. Culorile neutre sunt cele mai indicate, având şansa să fie pe placul mai multor potenţiali cumpărători
  • Plăcile ceramice crăpate sau ciobite lasă o impresie neplăcută. Înlocuirea acestora este o operaţiune simplă şi ieftină, mai ales dacă au fost păstrate câteva plăci de rezervă

Clienţii analizează cu mare atenţie pereţii, căutând în special semnele infiltraţiilor (mai ales în cazul locuinţelor de la ultimele etaje). Însă cu această ocazie, se observă cu uşurinţă orice crăpături, pete de igrasie sau decolorări. Nimic nu inspiră mai multă prospeţime decât un perete zugrăvit recent, investiţie ce implică un cost scăzut, mai ales dacă dispuneţi de suficient timp liber încât să zugrăviţi singuri. Culorile neutre şi pastelate creează o atmosferă plăcută în orice încăpere, însă albul este una dintre cele mai ieftine şi sigure alegeri.

  • Modelul tapetulului este o preferinţă personală, şansele fiind foarte ridicate ca unui potenţial client să-i displacă. Tapetul se dă jos cu uşurinţă, fără a necesita ajutorul unui meşter
  • Elementele care personalizează pereţii îi împiedică pe cei mai mulţi clienţi să se vizualizeze locuind în noul cămin. Stickerele decorative, lambriurile sau decoraţiunile de pe tavan pot scădea atractivitatea proprietăţii

Lucrările de îmbunătăţire a bucătăriei sau băilor implică nişte costuri mai ridicate, însă fiecare leu investit va aduce profit. Dacă înlocuirea mobilierului nu poate fi suportată de buget, asiguraţi-vă măcar că eliminaţi toate urmele de murdărie sau că redaţi luciul suprafeţelor lavabile – clienţii vor observa fără plăcere chiuvetele pătate, geamul murdar al cuptorului sau blatul murdar. De asemenea, costul de înlocuire a bateriilor vechi cu unele noi este nesemnificativ, iar vizitatorii interesaţi de locuinţă vor fi plăcut impresionaţi.

„În cazul locuinţelor vechi, clienţii se uită după îmbunătăţiri – majoritatea cumpărătorilor apelează la credite ipotecare, astfel că după achiziţia apartamentului, nu îşi mai permit să renoveze. O locuinţă nu poate fi atractivă în ochii tuturor vizitatorilor interesaţi să o cumpere, dar întotdeauna va avea şanse mai mari de tranzacţionare un apartament recondiţionat. Chiar dacă se investesc sume mici în lucrările de renovare, chiar dacă materialele sunt ieftine, clienţii vor prefera o astfel de proprietate în locul uneia fără îmbunătăţiri”, încheie consultantul imobiliar.

 

NU RATA: Moment bun pentru investiţii într-unul dintre cele mai bogate oraşe din ţară. Preţul proprietăţilor din Otopeni este la jumătate

 

4 March 2013