Bank of Cyprus a fost amendata recent de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) cu 40.000 lei. Amenda a fost aplicata pentru ca banca a crescut marja de dobanda la creditele acordate clientilor, fara a avea acordul prealabil al acestora. Banca nu a dorit sa comenteze situatia si nici nu a revenit asupra cresterii marjei.

sursa: news.pseka.netOlandezul Stefan Willems a contractat in decembrie 2008 un credit in euro de la o sucursala a Bank of Cyprus Romania. Dobanda creditului era fixa in primul an, si dupa aceea variabila, calculata dupa formula: Euribor la 3 luni plus o marja de 3,95%.

La un an dupa semnarea contractului, banca a decis sa majoreze marja de dobanda de la 3,95% la 5,45%. Mai mult, a anuntat acest lucru printr-un simplu telefon.

Doua zile mai tarziu, reprezentantii bancii au trimis, la solicitarea lui Willems, si o notificare prin care il instiintau de aceasta majorare si prin care ii prezentau si motivele: "schimbari ale pietei financiar-bancare precum si deteriorarea situatiei economice la nivel mondial".

ANPC a considerat majorarea abuziva

Pe 24 decembrie 2009, Willems a depus o plangere in scris catre ANPC prin care isi exprima nemultumirea fata de decizia prin care Bank of Cyprus i-a crescut costul creditului.

Dupa mai putin de o luna, pe 21 ianuarie, inspectorii ANPC au finalizat investigatia si au concluzionat ca dreptatea este de partea clientului. In consecinta, Bank of Cyprus a primit o amenda de 40.000 lei.

"ANPC a sanctionat operatorul economic pentru incalcarea prevederilor legii 363/2007 privind combaterea practicilor comerciale incorecte ale comerciantilor in relatia cu consumatorii si OG 21/1992 privind protectia consumatorilor", s-a precizat in comunicarea transmisa de ANPC clientului.


 

 

Sursa

10 februarie 2010