Zona Fundeni este cunoscută prin prisma marilor centre comerciale chinezeşti ridicate acolo. Magazine precum Europa, Niro sau Dragonul Roşu au construit economia zonei în epoca post-comunistă. În anii dinaintea crizei, chinezii au început să construiască pentru români şi case, iar acum s-au specializat în construcţia de apartamente la preţ de criză. Astfel, zona Fundeni s-a dezvoltat exponenţial în ultimii ani, pe segmentul de construcţii noi.

26181-fundeni1.jpgÎnainte, era livada comunistă. Acum este o mare zonă rezidenţială. Partea nouă a cartierului Fundeni este una dintre cele mai atractive zone rezidenţiale, la fel cum a fost şi înainte de criza imobiliară.

„Zona nouă din Fundeni a început să se dezvolte în anul 2005. Atunci se construiau case pentru cei care voiau suprafeţe mari, 150 mp construiţi. Preţurile în 2005 erau 130.000 euro, au ajuns la 140.000, apoi din 2008, când li s-a impus dezvoltatorilor să plătească TVA de 19% iniţial, apoi 24%, s-a ajuns la 200.000-215.000 euro. Chiar şi aşa, vânzările au mers bine până la sfârşitul lui 2008, în toamnă, după care a fost o perioadă de acalmie câteva luni”, arată Nicolae Bălan, agent imobiliar Vegas.

Chinezii şi românii au devenit parteneri de afaceri şi colocatari în cea mai nouă parte din Fundeni

Mulţi dintre clienţii de atunci erau chinezi, iar asta şi pentru că numeroşi dezvoltatori erau de aceeaşi naţionalitate. Totuşi, românii au fost la fel de deschişi să facă o achiziţie în zonă, precum şi să construiască. Acest mix s-a păstrat până acum. S-a schimbat însă tiparul construcţiilor. Acum se construiesc în special blocuri mici, pentru clienţii care au buget de Prima Casă.

„Chinezii sunt foarte buni negociatori. Ca şi clienţi, obţin mereu preţurile cele mai bune. Ca şi constructori sau dezvoltatori, pot să construiască la preţuri fără competiţie. Dar indiferent dacă sunt români sau chinezi, sunt aceiaşi care construiesc în zonă de mulţi ani, iar clienţii au căpătat încredere în ei”, continuă Nicolae Bălan.

Poziţionarea acestor blocuri este avantajoasă şi problematică în acelaşi timp. Pe de o parte, locuitorii se bucură de o infrastructură bună şi acces către centrul oraşului prin unele dintre cele mai importante artere. De cealaltă parte, cei care nu au maşini ar putea găsi problematică deplasarea cu mijloacele de transport în comun.

„Până la primul mijloc de transport în comun trebuie să mergi cam şase minute pe jos. De acolo, ai autobuze sau maxi taxi care te duc până la metrou, fie la Costin Georgian, fie la Obor. Pentru cei care circulă cu maşina personală, totul este asfaltat. De asemenea, în zonă există toate utilităţile - apă, gaze, primăria s-a implicat foarte mult în infrastructură”, arată oficialul agenţiei imobiliare Vegas.

Apartamentele noi sunt, de multe ori, considerabil mai ieftine decât cele vechi

De multe ori, apartamentele noi sunt cu mult mai ieftine decât cele vechi. Astfel, preţul pentru acestea este de aproximativ 750-800 euro/mp finisat, iar pentru cele mai vechi poate ajunge la 1.000, poate chiar şi 1.200 euro/mp.

„Poziţionarea ceva mai departe de oraş este motivul pentru care preţul este ceva mai mic. Altfel, finisajele nici nu se compară. În blocurile vechi, cele construite în anii ‘80, interiorul trebuie renovat complet în unele cazuri, iar în restul, modernizat”, arată Simona Matei, oficial Home Imob.

Tocmai de aceea, cei mai mulţi clienţi ai zonei sunt tineri, cu maşini personale. Clienţii din alte categorii de vârstă preferă să achite o sumă ceva mai mare pentru confortul de a trăi într-o zonă pe care o cunosc deja, în apartamente care, deşi sunt construite mai demult, sunt catalogate drept mai sigure.

CITEȘTE ȘI Domneşti, locul în care nu se construiesc blocuri pentru că se vând case la preţ de apartament

 

30 August 2012