Băncile se concentrează în această perioadă pe ce anume îşi doresc clienţii, ce i-ar aduce pe clienţi înapoi în sucursale şi care anume sunt cei mai siguri clienţi, astfel încât episoadele de incapacitate de plată să fie reduse cât mai aproape de inexistent. În urma studiilor a reieşit faptul că potenţialii clienţi sunt foarte conştienţi de valoarea pe care ar aduce-o băncilor, motiv pentru care sunt mult mai stricţi în cerinţele lor.

25525-bank-customers.jpgStudiile iniţiate de bănci arată că, paradoxal, cel mai dorit produs al momentului rămâne creditul. 73% dintre potenţialii clienţi chestionaţi vor să acceseze un credit anul acesta. Totuşi, comparativ cu 2011, a crescut cu 7% şi intenţia de a deschide un depozit în 2012. Aceste calcule sunt întocmite luând în calcul mai multe microîntreprinderi, care par a fi noul client preferat al băncilor, în acest moment. Mai ales în contextul în care 98% dintre micile afaceri din România au un cont curent în bancă, 85% efectuează plăţi, 32% au depozite şi 63% au contractat un credit şi 54% dintre microinteprinderi folosesc servicii de internet banking.

“Microintreprinderile au flexibilitatea necesară adaptării la o piaţă în schimbare, au posibilitatea de a dezvolta foarte repede competenţe profesionale, iar piaţa locală de bunuri şi servicii este departe de a fi saturată. De aceea, microintreprinderile sunt un important motor al revenirii din recesiune şi, în general, al dezvoltării economice. Rolul băncilor în acest context este să susţină dezvoltarea microintreprinderilor atât cu produse şi servicii bancare adaptate, dar şi prin instrumente de promovare şi oportunităţi de business”, a declarat Sorin Mititelu, Director Segmente BCR.

Totodată, aşteptările acestui tip de clienţi sunt pe măsura implicării. Astfel, antreprenorii se aşteaptă din partea băncilor la produse şi servicii de calitate pentru o gamă largă de nevoi, comisioane mai mici, personal calificat şi consultanţă de specialitate. Printre nevoile nebancare, este evidentă necesitatea promovării, a oportunităţilor de business, a consultanţei şi a trainingurilor.

CITEȘTE ȘI Băncile: principalul adversar al clienţilor, agenţilor şi pieţei imobiliare per ansamblu


4 iulie 2012