După schimbarea termenilor contractuali cu Bechtel, statul pregăteşte un nou constructor pentru mai multe tronsoane ale autostrăzii Transilvania, una dintre cele mai importante lucrări de infrastructură din România. Astfel, în următorii doi ani ar trebui să fie gata primul tronson, în valoare de 80 milioane euro.

23234-autostrada-transilvania.jpgPrimul tronson din Autostrada Transilvania scos la licitaţie de CNADNR este secţiunea Gilău-Nădăşelu. Contractul este unul important: 80,3 milioane de euro, bani veniţi de la stat.  companiile interesate să preia contractul trebuie să depună ofertele până la 21 martie. După concurs, în cel mult două luni, adică cel mai târziu în luna mai ar trebui să fie anunţat câştigătorul licitaţiei. Criteriul de selecţie va fi cel mai mic preţ.

24 de luni necesare pentru execuţie

Din momentul în care începe construcţia, nu ar trebui să fie nevoie de mai mult de 24 de luni pentru finalizare. Desigur, istoria i-a învăţat pe români să fie sceptici la asemenea prognoze. Totuşi, oficialii CNADNR sunt de părere că şase luni pentru proiectare şi 18 luni pentru construcţie reprezintă un calcul pertinent. Astfel, în 2014, tronsonul Gilău-Nădăşelu ar urma să fie finalizat.

Americanii de la Bechtel, care au fost desemnaţi în 2004 constructorii Autostrăzii Transilvania (415 kilometri), vor continua lucrările doar la tronsoanele Câmpia Turzii-Gilău şi Suplacu de Barcău-Borş, statul fiind liber să liciteze celelalte şase tronsoane ale Autostrăzii Transilvania, fără nicio pretenţie din partea constructorului american. Potrivit ministerului transporturilor, costul total al autostrăzii se va ridica la 3,8 miliarde euro, comparativ cu 9,9 miliarde euro, la cât s-ar fi ridicat investiţia totală dacă lucrarea ar fi fost derulată până la final cu Bechtel pe baza contractului încheiat în 2004.

CITEȘTE ȘI Drumurile pot fi construite mai rapid, cu legi noi. Aşa se apără Ministerul Transporturilor

 

31 ianuarie 2012