Problemele legate de autostrada Bucureşti-Ploieşti par să îi depăşească cu mult pe oficialii Guvernului. După o nouă vizită pe şantier, premierul Mihai Răzvan Ungureanu a ameninţat şi el cu sancţiuni firmele care se ocupă de construcţia proiectului, la fel cum au făcut-o mulţi alţii înaintea lui. Proiectul durează deja de şapte ani, iar ideea de penalizare nu a avut niciun efect în grăbirea lucrărilor. De data aceasta însă, se pare că am fi la doar câteva săptămâni distanţă de finalizarea autostrăzii Bucureşti-Ploieşti. Termenul final rămâne mijlocul lunii mai.

24466-60560254.jpgOficialii Guvernului au descins în weekend pe şantierul a ceea ce trebuia să fie de mai mulţi ani un drum funcţional numit autostrada Bucureşti-Ploieşti. Problemele s-au ţinut lanţ, iar constructorii nu s-au grăbit să le rezolve. Sancţiuni au fost promise de mai multe ori, dar niciodată aplicate. Și de data aceasta, Guvernul a somat constructorii să se mişte mai repede.

„Sper ca la jumătatea lunii mai autostrada să fie dată în circulaţie. Întârzierile de până acum, tehnice şi de altă natură, au fost depăşite. Dacă se depăşeşte şi acest termen, la încheierea contractului vor fi aplicate sancţiuni”, a spus premierul Mihai Răzvan Ungureanu.

Termenul anterior de finalizare era 15 decembrie 2011, dar proiectul, care este plătit integral de stat, durează deja de mai bine de şapte ani. Abia anul trecut s-a discutat însă despre penalizări. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale a anunţat, la finele anului trecut, că firmele Euroconstruct Trading 98 şi Pa&Co, care fac parte din consorţiul care construieşte tronsonul Moara Vlăsiei-Ploieşti, în lungime de 42,5 km, parte a autostrăzii Bucureşti-Ploieşti, vor fi penalizate cu 0,05% pe zi din valoarea contractului, pentru că au depăşit termenul de finalizare a lucrărilor. Aceste planuri au rămas însă în aer. Actualul premier nu poate spune că aceste penalităţi au fost deja aplicate.  

„Tonul a fost destul de ferm astfel încât nimeni nu gândeşte că lucrarea ar putea fi întârziată”, a spus premierul Ungureanu.

Ultima inspecţie oficială la şantierul tronsonului de autostradă Bucureşti-Ploieşti a fost făcută la sfârşitul lunii ianuarie. Premierul de atunci, Emil Boc, a arătat că nu este numai vina constructorilor, ci că există o lipsă de cooperare din partea autorităţilor şi a companiei Electrica în derularea lucrărilor. În acest context, reprezentanţii Guvernului au anunţat atunci că vor modifica legislaţia privind infrastructura de transport, pentru a elimina problemele ridicate atât de Electrica, cât şi de autorităţile centrale şi locale în finalizarea proiectelor.

Autostrada Bucureşti-Ploieşti va avea 62 km, dintre care în noiembrie erau finalizaţi 25 km. Valoarea totală a lucrărilor se ridică la 450 milioane euro.

CITEȘTE ȘI: Autostrada Bucureşti-Ploieşti nu a fost abandonată. Ministerul Transporturilor apelează la răbdare şi arată stadiul lucrărilor, văzute din avion.

 

23 April 2012