Diferenta intre “exclusivitate” si “reprezentare exclusiva”-explicatie practica pentru softistii formatori de agenti imobiliari

Stiti reclama la Germanos ? Aia cu “‘tehnologia explicata de Buzdugan, caruia i-a fost explicata de Germanos”‘? Exact asta o sa facem in ceea ce urmeaza. Doar ca fara Germanos si fara Buzdugan.

In urma cu ceva timp, pe blogul unui portal imobiliar autohton, a aparut un articol despre colaborarea intre agenti, exclusivitate si reprezentare exclusiva. Blogul, scris de o persoana fara nici o legatura cu meseria de agent imobiliar, insa priceput in orice(de la fose septice la nave cosmice), explica pe indelete de ce “‘Adio colaborare intre agentii imobiliari”! Si, pentru ca aceeasi persoana scria tot in urma cu cateva luni si pe acelasi blog, un “indemn haiducesc”‘ destinat agentilor imobiliari (pe care ii reprezinta si din nefericire si formeaza) si care suna cam asa : “‘adio reprezentare, spor la exclusivitati”‘…..imi permit sa ma transform in cele ce urmeaza intr-un fel de Buzdugan si sa explic diferenta dintre “‘reprezentare exclusiva” si “exclusivitate”, folosind elemente practice din domeniul de activitate principal al respectivei persoane.

Oferim drept caz de studiu pe preafericitul “‘Vasile”‘. Ma rog, “‘domnul Vasile“‘, ca nu ne tragem de sireturi. Ei bine, domnul Vasile este it-ist de meserie, patron al unei firme care detine un numar de portaluri imobiliare autohtone si mai ales, un software de gestiune de baze de date, destinat agentiilor imobiliare din Romania. Domnul Vasile, este unul dintre principalii furnizori de acest gen, din piata locala.
Buuun. Haideti sa discutam putin despre acest minunat software de gestiune. Ce reprezinta el :
-este un instrument prin care o agentie imobiliara, gestioneaza portofoliul propriu de cereri si oferte imobiliare;
-este un instrument prin care o agentie imobiliara, identifica proprietati noi, promovate de particulari;
-este un instrument prin care o agentie imobiliara, posteaza pe portalurile domnului Vasile ofertele imobiliare din baza de date proprie.

Primele doua caracteristici nu ne intereseaza, asa ca sarim direct la cea de-a treia.
Si inaintam in explicatii : asadar, o agentie imobiliara, prin intermediul unui software de gestiune baze de date, isi publica ofertele imobiliare, in siturile domnului Vasile. Pana aici, am fost clar ? Buun.
Problema este insa ca, domnul Vasile este doar unul dintre numerosii furnizori de astfel de servicii. Si doar unul dintre proprietarii de situri imobiliare. Furnizori de astfel de servicii, mai sunt inca 4-5. Si fiecare astfel de furnizor, are propriul portal sau retea de situri imobiliare si totodata, fiecare furnizor are propriul soft de gestiune baze de date, prin intermediul caruia ofertele se posteaza in respectivele situri si portaluri!
Si de aici incolo, daca esti agent imobiliar si/sau patron de agentie imobiliara, incepe sa te ia capul! Pentru ca, fiecare portal are propriul soft, fiecare soft, are propriile reguli(cum sa introduci o oferta, cate poze poti sa pui, ce dimensiuni sa aiba, ce campuri sunt obligatorii…bla, bla, bla). Asadar, vrei sa ai expunere maxima pentru ofertele tale ? Cumpara 5-6 softuri de gestiune baze de date, pentru care luna de luna platesti taxe, invata sa le folosesti(sau plateste training de specialitate), stai cu mana pe telefon non stop ca mereu cedeaza cate un soft si nu stii de ce. Apoi, fiecare agent nou care vine intr-o agentie, in loc sa fie invatat cum sa vanda, trebuie invatat cum sa-si ia diploma de operator calculator!

Ca sa ma sigur ca s-a inteles, recapitulam:
-mai multi furnizori de servicii de promovare online pentru agentiile imobiliare;
-fiecare cu propriul soft de gestiune oferte si publicare oferte pe portalurile lor imobiliare;
-costuri ridicate de mentenanta, training, utilizare;
-timp irosit de agent prin promovarea aceleasi oferte, prin mai multe softuri.

Ca atare, datorita celor de mai sus, agentiile imobiliare au ales sa utilizeze serviciile a DOAR anumite portaluri imobiliare, sau chiar doar un anumit portal. Pentru a eficientiza costurile si mai ales resursele de timp, agentiile imobiliare au ales un singur furnizor, prin intermediul carora isi promoveaza ofertele imobiliare catre potentialii cumparatori/chiriasi.
Iar unul dintre acesti furnizori, este chiar domnul Vasile! Care, in acest fel, a obtinut o EXCLUSIVITATE! Domnul Vasile, este foarte fericit, deoarece cu cat are mai multi clienti(agentii imobiliare) care lucreaza in mod  exclusiv cu dansul, cu atat afacerea dansului prospera!!! Si, fiind si putin(mai mult) narcisist, domnul Vasile incepe sa considere ca este si mai important in piata!

Haideti acum sa facem o paranteza, intre relatia dintre furnizorii de software destinat agentiilor imobiliare si relatia existenta intre agentiile imobiliare si vanzatorii de proprietati.
Un proprietar, incepe in majoritatea cazurilor, prin a se promova singur. Pentru inceput, posteaza cateva anunturi pe situri obscure gratuite, gasite prin te miri ce mijloace. Sau posteaza chiar un anunt cu plata prin SMS sau carte de credit, pe un portal imobiliar(inclusiv pe cel al domnului Vasile). Odata postat anuntul, acesta este preluat de softurile imobiliare(inclusiv de cel al domnului Vasile) si trimis catre agentiile imobiliare. Care agentii imobiliare incep a doua zi sa-l sune pe proprietar si-l bombardeaza efectiv cu intrebari, solicitari de genul “trimiteti-mi si mie niste poze”‘ sau ”o schita aveti?”, ori “cand pot sa vin sa vad si eu proprietatea si sa fac niste poze?”. In principiu, a doua zi dupa aparitia anuntului, intre orele 9 si 12, saracul proprietar ramane fara baterie la telefon. Si mai ales, cu sentimentul ca are la vanzarea cea mai frumoasa si mai ieftina casa din lume, din moment ce il suna atatia oameni! Dupa 3 zile, isteria se termina, telefonul incepe sa sune odata la 2-3 zile, agentiile incep sa vina cu potentiali cumparatori. Vine agentul, pleaca agentul. Proprietarul nu primeste niciodata(sau aproape niciodata) nici un feedback dupa vizionare si din 10 agenti care au venit in primele doua zile la vizionare, dupa 2-3 saptamani, il mai contacteaza maxim 2 dintre ei. ? Usor, usor, proprietarul incepe sa inteleaga ca totusi casa lui nu nici cea mai frumoasa, nici cea mai ieftina din lume. Sau incepe sa dea vina pe criza economica, pe Iliescu, pe Basescu si evident….pe nenorocitii de agenti imobiliari, care sunt neprofesionisti, magari, hoti….si care nu-i vand si lui casa!
Satul sa tot dea telefoane el pe la agentii(“’stiti, am si eu o casa de vanzare”‘, satul sa tot trimita emailuri cu oferta si fotografiile ei, catre liste intregi de agentii imobiliare(pusi toti in CC-ul emailului si cu textul de introducere care incepe cu “‘va contactez ca urmare a faptului ca mi-a fost recomandata agentia dumneavoastra”‘, satul sa tot vina din Drumul Taberei pana in Titan, de trei ori pe zi, pentru vizionari fara nici un rezultat, proprietarul va incepe sa analizeze posibilitatea de a “‘da cuiva exclusivitate si cheia”‘!

Recapitulam :
-satui sa tot invete diverse softuri imobiliare si sa plateasca pentru fiecare dintre ele, agentii imobiliari(agentiile), ajung sa lucreze in mod exclusiv cu un singur furnizor – se numeste EXCLUSIVITATE!
-satui sa se ocupe singuri de vanzarea proprietatii, sa faca vizionari, sa trimita emailuri, sa dea anunturi, sa umble dupa acte si sa tot plateasca anunturi prin SMS(de le-a explodat o vena cand a venit factura la mobil), proprietarii ajung sa lucreze cu o singura agentie – se numeste EXCLUSIVITATE!

Nu stiu daca ati observat, insa notiunea de EXCLUSIVITATE, pare a fi mai mult o constrangere, decat o alegere….

Bun. Si mai departe ? Urmeaza…..

De ceva timp(sa fie cam 1 an, 1 an si jumatate), portalurile imobiliare, care detin si aceste softuri de gestiune baze de date, au inceput sa conlucreze, pentru a deservi mai bine  interesele clinetilor lor. Mai precis, daca detii un software de gestiune baze de date de la portalul X, atunci vei putea posta oferta si pe portalul X (proprietarul softului) , dar si pe portalul Y (portal concurent cu portalul X). In acest fel, o agentie imobiliara poate sa :
-eficientizeze costurile : nu vei mai plati doua softuri, ci doar unul, cu care publici in doua portaluri;
-eficientizeze timpul agentilor : nu vei mai pierde timpul ca agent, sa introduci de doua ori aceeasi oferta, ci o vei introduce o singura data si ea va pleca pe ambele portaluri;
-ajunga mai usor si mai repede la mai multi clienti cumparatori : postand oferta in doua portaluri, ai mai multe sanse sa ajungi la cumparator si sa o faci mai repede, decat de pe un singur portal;
-deseveasca mai bine interesele clientilor vanzatori care au apelat la serviciile lor, reusind sa vanda mai repede proprietatile.

Mai trebuie mentionat ca, putem vorbi de cazuri gen un soft din care poti posta in mai multe portaluri, dar mai ales si de cazurile in care, agentiile care detin un CRM(soft propriu de gestiune a bazei de date si de relationare cu clientii), pot posta ofertele agentiei direct din propriul soft, in toate(sau aproape toate) portalurile imobiliare autohtone!
La final, putem spune ca, acel portal furnizor de program de gestiune a bazei de date, REPREZINTA EXCLUSIV interesele agentiei imobiliare,insa COLABOREAZA cu celelalte portaluri, in interesul agentiei imobiliare.

Similar situatiei de mai sus, exista si in piata serviciilor prestate de agentiile imobiliare, o notiune(abstracta pentru unii), denumita REPREZENTARE EXCLUSIVA. Astfel, o proprietate aflata sub contract de reprezentare exclusiva, spre deosebire de o proprietate aflata sub contract de EXCLUSIVITATE, are parte de urmatoarele beneficii:
-colaborare : prin intermediul agentiei de listing, oferta merge catre toate agentiile imobiliare din piata; ea este trimisa agentiilor partenere cu fotografii, descriere, prezentare, explicatie a situatiei juridice, etc;
-promovare intensa : agentia de listing, avand un contract de reprezentare exclusiva si stiind ca, banii investiti in promovarea proprietatii, se intorc in mod garantat in casieria agentiei, va investi mai mult si mai bine in promovarea ofertei(bannere pe portaluri, site propriu pentru oferta cu SEO si AdWords, promovare in retelele sociale, etc);
-maximum de expunere : spre deosebire de contractele de exclusivitate, intr-un contract de reprezentare exclusiva, agentia care detine contractul, nu numai ca nu are nimic impotriva ci chiar incurajeaza celelalte agentii sa promoveze oferta prin mijloacele proprii de promovare(siteuri proprii, baza de date clienti, newsletter, etc); astfel, proprietarul are certitudinea ca orice potential cumparator(fie el si-n gaura de sarpe), va afla despre proprietate.

Recapitulam :
-o agentie imobiliara, poate lucra EXCLUSIV cu un portal imobiliar si un furnizor de software;
-un proprietar, poate lucra EXCLUSIV cu o agentie imobiliara.

Sau :
-o agentie imobiliara, poate lucra prin intermediul unui portal imobiliar(si furnizor de software), cu mai multe sau toate portalurile imobiliare;
-un proprietar, poate lucra prin intermediul unei agentii imobiliare, cu mai multe sau toate agentiile imobiliare.

IN ACEASTA DIN URMA SITUATIE, ATAT PENTRU RELATIA AGENTIE-PORTAL, CAT SI PENTRU RELATIA PROPRIETAR-AGENTIE, DISCUTAM DESPRE : REPREZENTARE EXCLUSIVA SI COLABORARE!!!

Iata deci ca, in piata imobiliara autohtona, exista COLABORARE! Atat intre portalurile imobiliare, in interesul clientilor lor agentii imobiliare, cat si intre agentiile imobiliare, in interesul clientilor lor proprietarii!

Iata ca avem si REPREZENTARE EXCLUSIVA, printr-un furnizor de software, o agentie putand ajunge pe mai multe portaluri, in timp ce printr-o agentie imobiliara, o proprietate ajunge in mai multe agentii imobiliare!

Capisci nea Vasile!?!?!?!?  Sau mergem la Germanos !?!?!

Nu in ultimul rand, va urez tuturor agentilor imobiliari : SPOR LA CAT MAI MULTE REPREZENTARI EXCLUSIVE! Si va reamintesc sloganul colegului nostru Nistor Bocaneala-Metropolitan Business, probabil cel mai realist si mai potrivit din toata piata imobiliara:

COLABORARE INSEAMNA SUCCES!

UPDATE 19.11.2012 :

Am observat o tendinta a oamenilor din imobiliare, de a intelege din acest articol, ca daca platesti abonamentul la un portal, acesta iti va publica GRATUIT ofertele, in celelalte portaluri! Nu, nu e asa si stiti bine acest lucru. Asa ca, va rog sa nu confundati economia(de timp in primul rand), pe care o puteti obtine, cu gratuitatile. )

Share/Save/Bookmark

Taguri: , ,

17 Raspunsuri pentru “ Diferenta intre “exclusivitate” si “reprezentare exclusiva”-explicatie practica pentru softistii formatori de agenti imobiliari”

  1.  10 SirNeo
    10 February 2013 :: 3:29 pm
      -1 (1/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Inca astept 3 destine – partea a III-a

    Ma tem ca nu pot inca scrie inca partea a treia. Si nici nu pot inca explica de ce. Imi pare rau.
  2.  9 Cristian N. ANTONESCU
    29 November 2012 :: 9:04 pm
      1 (1/2) NU sunt de acord Sunt de acord

    Foarte interesant articolul tau, Daniel.

    Dar am doua comentarii de facut:
    1. REPREZENTARE EXCLUSIVA sau CONTRACT DE EXCLUSIVITATE sunt TOTUNA.

    Niste baieti destepti, manipulatori de minti deschise si proprietari de MLS au prostit mintile luminate din imobiliare cu expresia “Reprezentare Exclusiva”. Aceasta expresie incearca sa arate proprietarilor ca este aceeasi Marie, dar cu alta palarie.
    Adica:
    a) Tot exclusivitate cere.
    b) incearca sa arate ca se face ceva pentru proprietar.

    Esenta este aceeasi. Eu am fost pregatit in Romania, timp de cateva luni, in 1996, pe sistemul nord-american.
    Iar in acea agentie se lucra NUMAI cu:
    - Contract de Exclusivitate
    - Comision de 6% + TVA de la proprietar (nenegociabil)
    - Comision de 4% + TVA de la cumparator (nenegociabil).
    - Prezentarea Planului de Marketing pentru vanzarea proprietatii (care, bineinteles cuprindea toate instrumentele necesare vanzarii – inclusiv colaborarea cu agentiile partenere)
    - Aplicarea Planului de Marketing, adica:

    •Studiu de piata: ce e pe piata vs ce s-a vandut, cat a stat pe piata, evolutia pretului cerut.
    •Colaborare cu alte agentii
    •Campanie E-MAIL
    •Newsletter
    •Campanie prin posta directa
    •Site dedicat
    •Web Site-urile Agentiei
    •Promovarea pe portaluri imobiliare
    •Anunturi in ziare
    •Semne vizuale de vanzare (Bannere, Placute, Afisaj stradal)
    •Materiale de promovare
    •Participarea la Targuri si Expozitii de profil

    - Raport dat proprietarului la fiecare doua saptamani despre ceea ce am facut, cine a sunat, samd

    Desigur, in functie de valoarea proprietatii si a comisionului previzionat poti adauga sau scoate din punctele planului de marketing.

    Si toate se numeau Contract de Exclusivitate.

    DIFERENTA pe care ai analizat-o nu face decat sa creeze confuzie in mintea proprietarilor, pentru ca ea NU EXISTA. Esenta expresiilor este: “lasa-ma pe mine sa-ti vand casa in mod exclusiv, iar eu voi face tot ce-mi sta in putere sa ti-o vand”. Si foiecare agentie se bugeteaza dupa cum poate si in functie de relatia pe care o creeaza cu proprietarul. Daca agentul (sau agentia) nu vrea sa colaboreze cu alte agentii este treaba lui, atata vreme cat proprietarul accepta asta.

    Si putem discuta foarte mult despre acest subiect. Ceea ce am dorit sa punctez este ca baietii destepti cu MLS-urile le vand celor de la agentii gogosi, spunand ca MLS-ul vinde.
    Fals. MLS-ul doar este un instrument din Planul de Marketing, si atat. Asa cum este si IMOPEDIA, sau….
    Desigur ca ele construiesc un set puternic de instrumente de vanzare atunci cand sunt aplicate simultan.
    Numai ca MLS-eii au bagat expresia “reprezentare exclusiva”, pentru a arata ca MLS-ul lor are un mot mai mare decat “contractul exclusiv”.

    2. Legat de exemplul cu soft-urile.

    Nu le poti compara. Eu inca de acum sapte ani discut cu soft-istii sa faca o “ *** ” astfel incat eu sa am o singura baza de date (indiferent de soft-ul pe care ill folosesc) dar sa pot iesi pe toate portalurile lor cu un singur click. Desigur, asta insemnand ca platesc fiecarui portal in sine.

    Sta in picioare exemplul tau cu portalulrile prin analogie la faptul ca un agent cu contract exclusiv imparte costurile si celorlalte agentii.
    Numai ca in cazul de fata noi nu platim unui singur portal (si el imparte celorlalte) ci fiecaruia in parte, asa cum spunea si Bogdan Severin.

    Scuze pentru interventia mea lunga,
    Cu drag,
    Cristian N. ANTONESCU

  3.  8 Bogdan Severin
    19 November 2012 :: 12:15 pm
      1 (2/3) NU sunt de acord Sunt de acord

    Daniele, nu-i chiar asa si stii bine….iar dupa cum ai scris tu, se putea intelege ca platesti pentru unul si listezi pe mai multe portaluri. cat despre “costurile de training ale oamenilor” nu cred ca e cazul sa discutam…softurile sunt simplute, un training de max 2 ore si poti folosi fara pb orice soft din piata. Si nu ma lua cu chestii de genul “timpul inseamna bani” ca stim toti cat timp se pierde pe facebook,etc…sunt de acord ca economisesti timp cand discutam de listarea ulterioara a ofertelor, si cu tot ce ai zis in rest, dar legat de banii economisiti, strict dpdv al softului, nu prea e totul corect in ceea ce ai zis

  4.  7 Bogdan Severin
    16 November 2012 :: 6:46 pm
      3 (1/4) NU sunt de acord Sunt de acord

    Daniel, s-a strecurat o “mica greseala” in ceea ce ai spus tu….poate sunt mai multe, dar eu ma leg doar de ceea ce ma intereseaza
    spui tu: ” -eficientizeze costurile : nu vei mai plati doua softuri, ci doar unul, cu care publici in doua portaluri;”
    Fals. Vei plati tot 2 abonamente de listare, chiar daca vei folosi un singur soft.
    Niciun furnizor nu iti cere bani neaparat pe soft, ci pe serviciile pe care ti le ofera, in cazul de fata, listarea proprietatilor pe portal.

    Bogdan, exista diferente de costuri. Sunt portaluri unde, daca iei si softul ai un pret, daca publici doar ofertele(eventual din modulul online), ai alt pret. In plus, folosind un singur soft, cu care publici pe mai multe portaluri, ai costuri de mentenanta pentru un singur soft. La fel, costuri de training a oamenilor, doar pentru un soft. Si multe altele.
  5.  6 pusa
    11 November 2012 :: 11:11 am
      1 (2/3) NU sunt de acord Sunt de acord

    Nu ne mai explica noua, convinge proprietarii !!!???
    http://www.locuintamea.info/2012/02/17/daniel-dobre-super-agent-imobiliar-de-care-sa-te-feresti/
    Apropo cate vanzari ai facut anul acesta ?

    Pusa, Pusa......Cine te pune sa citesti ?!?! Eu nu...Prefer cititori putini si inteligenti, decat multi ...... Hai sa ne lamurim : 1)puteam sa-ti dau delete la comentariu, ca sa folosesc timpul necesar redactarii unui raspuns, in scopuri mai fructuoase; 2)ce pot comenta despre un articol scris ce niste oameni retardati, lipsiti de viata personala si a caror singur scop in viata este "moartea agentilor imobiliari", care sunt vinovati de toate relele din lume ? 3)vanzari....cate ? uite ca nu le am numarate, dar au fost cateva....Banuiesc ca vrei si exemple nu ? 3 camere Branduselor 133.000 Euro, reprezentare la vanzare, 2 camere Foisorului Residence 80.000 Euro reprezentare la cumparare, 3 camere Racari 66.000 Euro reprezentare la vanzare, 2 camere Eminescu View 78.000 Euro reprezentare la vanzare, 3 camere Barbu Vacarescu 125.000 Euro reprezentare la vanzare, studio Emerald Residences 62.000 Euro reprezentare la vanzare, un confort doi doua camere in Salajan la 43.000 Euro reprezentare la vanzare.....Ma rog, daca vrei o lista completa, treci pe la mine candva, iti promit 30 de minute de sfaturi gratuite. In rest ? Noi sa fim sanatosi!!!
  6.  5 Gabriel Alexandru
    7 November 2012 :: 4:13 pm
      -1 (3/2) NU sunt de acord Sunt de acord

    Am citit ceea ce ai scris despre paralele intre exclusivitate si reprezentare, Daniel. Subiectul este atat de complex incat vor fi foarte putini care vor intelege ce ai vrut sa zici

    In ceea ce priveste cea mai buna strategie de vanzare pentru locuinte, fac un pariu public: invit, toata luna noiembrie 2012, la o dezbatere pe toti care cred ca sistemul de reprezentare NU este mai bun pentru Vanzator decat sistemul de intermediere sau cel “direct de la proprietar”. Daca cineva, pe baza de argumente, dovedeste contrariul atunci primeste o sticla de Pinot Gris de la mine. Accept ca arbitru orice persoana neutra, ca sa nu existe niciun conflict de interese.

  7.  4 David
    2 November 2012 :: 3:34 pm
      3 (1/4) NU sunt de acord Sunt de acord

    Daniele,Daniele,semeni vant culegi……pana la urma ar fi mai corect sa expui fara sa fii malitios desi eu stiu ca tu esti foarte pasional…..

    Este o infruntare de ideii....greu sa nu pui pasiune. Malitios....nu neaparat. Am incercat sa "zugravesc" cat mai plastic situatia, sa fie imaginea de ansamblu cat mai clara.
  8.  3 Daniel
    2 November 2012 :: 12:01 pm
      0 (1/1) NU sunt de acord Sunt de acord

    De cateva zile citesc o carte de Marcel Proust (destul de grea) dar nu ma doare capul ca acum dupa cateva randuri.Prea multe explicatii pentru ceva ce este evident……..adica
    1. 1+1=2
    2. Pamantul este rotund
    3. Viata =aer +apa

    Astea sunt adevaruri universal valabile,truisme,de necombatut din punct de vedere logic,dar ,in acelasi timp trebuie sa respectam si ideea ca REPREZENTAREA EXCUSIVA nu s-a DOVEDIT a fi cea mai buna metoda,strategie in vanzarea unei proprietati desi multi dintre noi consideram acest lucru. Deci ficare Vasile cu strategia lui

    Daniel, in postul asta, nu discutam despre reprezentare exclusiva versus intermediere. Desi, parerea mea o stii deja! :) In rest, da, pamantul este rotund! Pana pe 21 decembrie, cand cica o sa se contracte...:)))
  9.  2 Balan Iulian
    2 November 2012 :: 10:14 am
      3 (1/4) NU sunt de acord Sunt de acord

    Imi aduc aminte..fara placere cum am postat si eu ..direct..si cu plata..anunturi pe siteurile lu” Nea Vasile Vaceanu!
    Logic ..mi-au fost sterse instant pt ca niste amici ..promovat aceeasi oferta!

    Esti tu mai ghinionist din fire...
  10.  1 Andrei Constantin
    2 November 2012 :: 7:35 am
      0 (2/2) NU sunt de acord Sunt de acord

    Nice.
    Well done!
    Imi place abordarea si stilul acid.
    Nu spera la mari rezultate totuși. Ca sa convingi un om sa abandoneze un sistem in care e obișnuit trebuie sa i arati banii , nu filozofia. E o chestie de comoditate si aversiune fata de risc: ” Daca merge bine așa , in timp de criza , de ce sa risc sa mi meargă mai bine ? “

    Mda, "aversiune"e cuvantul potrivit Andrei. In tot ce tine de domnul Vasile....

Lasa un comentariu

Cauta
info
Ultimele Comentarii
e super articol adevarat daca nu te zbati si nu esti ferm nu poti face bani
@Marin Catalin: Foarte corect! Lucrez in domeniul imobiliar si stiu: Supararea Vanzatorilor = Bucuria Cumparatorilor (cei care nu au nevoie de imprumu...
Subscriu si plagiez informatiile daca mi se permite, sunt puncte foarte bune de care ne lovim zilnic, sau ii trimit aici. Trebuie adaugata "solutia" d...
Marin Catalin on
10-Episodul III: Pretul
Da, e ok articolul.Treaba e ca o simpla constatare a vietii dtale de agent imobiliar sau de patron in imobiliare.Daca darea in plata intra in vigoare ...
Din păcate... never-ending story! :)
Blog IMOPEDIA
Imopedia RUN
20-Sep-2012
Asigurarea obligatorie a locuințelor s-a transformat într-un concept atât de superfluu încât parcă orice discuție trece pe lângă urechile celor care ar trebui să fie dire
Bloguri AFILIATE IMOPEDIA
Dragos Dragoteanu
18-Feb-2019
In Romania nu exista numai impredictibiliate fiscala. Exista si una a profiturilor. Altfel spus, companii private romanesti si straine, ani la rand, nu au putut sa-si prezica "nor
Adrian Crivii
01-Jan-1970
Tag-uri
RSS Feed
Subscribe in NewsGator Online Add to netvibes Subscribe in Bloglines Add to Google Reader or Homepage Powered by FeedBurner