De la A la Z

Imi aduc aminte ca eram copil, ma uitam la filme americane si vedeam o multime de oameni interesanti, oameni despre care nu credeam ca exista decat acolo, in America….Erau filme in care vedeam avocati, agenti de bursa si ….agenti imobiliari!  Ulterior am aflat ca exista avocati si in Romania(cand parintii mei au divortat), apoi, cu trecerea timpului, am aflat ca exista si agenti de bursa. Iar mai tarziu, pe la jumatatea anului 1998, am aflat ca exista si agenti imobiliari! Si am avut un soc!

Avocatii….aia de i-am vazut eu in judecatorie, semanau cu cei din filme..aveau costume frumoase, lucioase si scumpe. Erau mereu  cu capul drept, priveau inainte si pareau mereu preocupati de ceva.
Apoi, am inceput sa compar pozele agentilor de bursa, din ziarele romanesti, cu imaginea celor din filmele americane…Si iarasi, parca erau la fel : costume scumpe, zambete semete, aere de superioritate! Da, pareau la fel.

Agentii imobiliari din filme…la inceput mi s-au parut la fel cu cei pe care ii cunosteam eu.  In mare parte, in filme erau agente.Cand am inceput sa cunosc lumea imobiliara, erau foarte multe femei printre cei pe care ii stiam eu.  De vandut, toti vindeau. Diferentele au aparut insa pe parcurs.

Daca in filmele alea americane, agentii vindeau case superbe, cu unul sau doua etaje, cu gradini minunate sau apartamente superbe, situate de la etajul 30 in sus, cu terase imense si vedere la Central Park…..agentii pe care ii stiam eu, vindeau doua camere confort doi in Berceni! Cu vedere la CET!  Initial am zis ca nu-i corect, sa faca si la noi zgarie nori, sa aiba si agentii nostri penthouse-uri de vanzare!!! : (  Dupa care, m-am resemnat : o vanzare e tot o vanzare-asta avem, cu asta defilam!

Am ajuns apoi agent imobiliar si am inceput asa cum era si normal cu confort-uri doi si similare. Ba chiar a doua mea tranzactie, a fost un apartament de 2 camere confort 3!!! Ce vremuri………..Am continuat vanzarile si pe masura ce timpul trecea, ma indragosteam si mai mult de meseria mea.  Sa vezi in fiecare zi oameni noi, sa poti discuta lucruri noi, sa inveti strazi, locuri, blocuri noi, sa ai ocazia de a asculta motivatii diferite, de vanzare sau cumparare si peste toate acestea, sa fii platit pentru a invata atatea chestii – mi se parea absolut fascinant! Efectiv, eram platit pentru ca ascultam si dadeam sfaturi : „cumpara apartamentul asta” asta sau „vinde acum, cu atat”. Ce am inteles eu abia foaaaarte tarziu: eram si un bun ascultator si un bun sfetnic.

PE masura ce timpul trecea, banii veneau, cariera mea parea asigurata. Aprofundam domeniul, capatam experienta,  vindeam proprietati, castigam bani.  Cum timpul trecea foarte repede, munca era foarte multa, rareori aveam timp sa ma si gandesc la ce fac. Au trecut ani de zile pana cand am avut timpul necesat sa imi analizez activitatea, actiunile si rezultatele.  Abia dupa jumatatea lui 2008, cand timpul a inceput sa devina tot mai suficent, vanzarile tot mai putin consumatoare de energie si timp(a se citi tot mai putine), am putut incepe sa imi analizez cei deja 5 ani de cariera imobiliara.

Fara sa vreau apareau in imaginatia mea comparatiile intre agentii imobiliari din filme si cei autohtoni. Iar de aceasta data, puteam foarte usor compara imaginea agentului imobiliar din filme, cu activitatile mele….Deja puteam evalua altfel situatia….din interior. Am inceput sa ma gandesc  usor usor la ce au „ei” si nu am eu…..ei au case frumoase, eu nu chiar asa de frumoase…..ei au vedere la Central Park….eu aveam apartamente in Central Park(ansamblul rezidential de pe Stefan cle Mare) cu vedere la Parcul Circului!…..ei au vile cu hectare intregi de gradini, eu aveam vile „de lux” in minunatele ansambluri rezidentiale din Pipera….ei au ….eu n-am…..ei au…..eu n-am…….ei au..eu….Ei bine, eu de ce sa nu am ?

Da’ chiar asa ??? Eu de ce sa nu am ? ) Ce ? Va spun imediat : gandindu-ma la acei minunati agenti imobiliari, care se ocupau de minunate proprietati, in minunate locatii, la minunate preturi si care incasau minunate comisioane, am realizat ca aveau niste metode de promovare adecvate!!! Ii vedeam in filme cum chemau fotografi profesionisti sa le faca poze la case, cum faceau filmulete cu niste handycam-uri Sony pe care mai apoi le puneau pe siturile lor, apoi ii vedeam facand „homestageing „ la proprietati, „plantand” apoi semne pe peluza cu „de vanzare” cu numere de telefon si pozele agentilor pe ele, sau bannere mari cat casa montate pe peretele claririi. Ii vedeau apoi cumparand spatii publicitare in ziare, anunturi mari de tot, musai color si uneori chiar cate o jumatare de pagina in ziare, punand bannere pe siturile imobiliare sau tiparind fluturasi si impartindau-i pe strazi sau pe la cutiile postale, ori tiparind reclame pe cutiile de pizza care erau livrate la domiciliu…Si multe multe multe alte metode de promovare!

Incredibil! Atatea metode de promovare! Atatea cai de a gasi cumparatorul potrivit pentru proprietate! Si eu ? Eu ce aveam ? Pai….hmmm….sa ma gandesc : aveam promovare pe un portal imobiliar…dar la nivel basic si mereu de la pagina 3 in sus; aveam voie sa public pe 30 de situri de anunturi gratuite ofertele mele; aveam 2-3 anunturi pe saptamana la Ziar-un singur ziar; aveam posibilitatea sa sun clientii din Argus si sa le propun ofertele mele; aveam niste bannere ale agentiei pe situri diverse, care ne aduceau trafic pe situl agentiei; aveam …..cam atat aveam.  Doar atat ?!?!?

Pai si cum sa vinzi proprietati doar cu atatea instrumente de promovare ?!!?! Cum ?!!? Evident ca in secunda doi m-am dus glont sa cer patronatului mai mult! Si mai mult! Si mai mult! Am inceput sa tip, sa fac scandal, sa cer promovare, sa cer investitii sa ..sa….sa…..Si  mi-au cazut doi dinti de la atata cerut! In zadar…..Intotdeauna mi  se oferea prea putin si prea tarziu. Intentii bune erau, vointa asa si asa, dorinta multa….dar rezultate zero.  De multe ori s-a incercat, uneori s-a reusit, alteori nu. Am avut si perioade bune, perioade in care se faceau investitii masive si se cunosteau rezultatele.  Si atunci eram cu totii …aproape fericiti!

De ce aproape ? Pentru a face investitii, trebuiau bani. Si nu putini.  O investitie de promovare era analizata bine, gandita o bucata buna de timp, negociate preturile, apoi facuta investitia. De cele mai multe ori, investitiile insemnau de fapt, bugete de promovare pentru proprietati. Acestea sunt cele mai de succes investitii, direct in produsul pe care il vindeam. Campaniile de promovare generau clienti, clientii cumparau proprietatile,  agentia incasa comisioane.  Uneori aceste campanii de promovare, direct pe oferte, isi atingeau scopul.Alteori insa…….

Alteori se intampla ce stim cu totii ca se intampla : dupa ce investeam bani frumosi in promovarea unor proprietati, pana cand promovarea isi facea efectul, proprietatea se vindea!!! Evident!!!
Si de aici sa te tii : clienti nervosi care sunau si li se spunea ca nu mai este de actualitate anuntul si care iti inchideau telefonul in nas, agenti care de teama sa nu dezamageasca clientii le spuneau ca este de actualitate dar nu se poate vedea si le propuneau altceva, agenti dezamagiti ca isi pistonasera patronul sa investeasca banii in niste proprietati care nu mai erau de actualitate si care nu aveau sa intoarca rezultatele scontate in momentul investitiei, etc.

Da, exista evident si beneficiul secundar, acela pe care il stim cu totii : faceai o baza de date cu clienti cumparatori, clienti pe care incepeai apoi sa ii agasezi cu telefoane in care trebuia sa le propui altceva decat vroiau ei, clienti pe care trebuia sa ii duci sa vada cate 20 de proprietati si sa speri ca pe parcurs ori o sa le placa ceva, ori o sa ii determini tu sa le placa ceva. Doar ca uneori clientii nu vroiau sa vada altceva,  nu erau dispusi sa vada alte proprietati sau, clienti care disperati ca nu gaseau ce cautau, acceptau sa mearga la orice vizionare, doar-doar or gasi ceva care sa le placa!
Uneori se termina bine-din acei clienti care intrau pe proprietatile vandute, o parte cumparau altceva. Alteori insa, acei cumparatori zaceau in agende sau in caietele de clienti saptamani, luni poate, timp in care nu puteai face nimic cu ei pentru ca nu aveai ce sa le oferi, timp in care uitai efectiv de ei sau pana ii sunai tu sa le faci o propunere, ei deja cumparau altceva cu altcineva.
Calculand rapid raportul investitii-beneficii, a trebuit de multe ori sa ma declar invins : sa faci o campanie de promovare pentru acele oferte, suplimentar fata de obisnuita publicare pe cele 30 de situri gratuite si un portal imobiliar, nu era rentabil!  Si nici in ziua de azi nu este, dar asta e o alta discutie.

Eram socat de faptul ca imi doream mai mult, dar nu puteam face. Imi doream sa investesc mai mult intr-o oferta, dar nu aveam cum. Imi doream sa fac ceva diferit, dar nu puteam. Pur si simplu nu era rentabil, pentru ca orice investitie mai importanta as fi incercat, aparea mereu aceeasi problema : pana sa isi face efectul promovarea mea, respectiva proprietate se vindea! Si simteam ca imi scapa ceva……

Intorcandu-ma cu gandul la acele minunate filme americane, in care agenti imobiliari extraordinari, aveau instrumente extraordinare de promovare de care se foloseau cu succes, am inteles deodata ce imi scapa din vedere : acei oameni aveau un avantaj incontestabil si care ii scutea de problemele mele- EXCLUSIVITATE!!!

Am inteles atunci de ce ei puteau pune semne cu „de vanzare” pe peluza casei fara teama ca v-a bate cumparatorul la usa, iar eu nu puteam. Am inteles de ce ei puteau cumpara un sfert de pagina de ziar sa promoveze o proprietate si eu nu puteam. Am inteles de cei isi permiteau sa angajeze un fotograf sa faca poze si eu inca faceam pozele cu telefonul mobil. Am inteles de ei aveau proprietatile listate pe cele mai tari portaluri imobiliare si eu nu. Am inteles de ce ei vindeau proprietatile de care se ocupau, in timp ce eu „cumparam” pentru clientii mei alte proprietati decat cele pentru care ma cautasera.  Si am mai inteles, e adevarat ca ceva mai tarziu, de ce in filme, agentii imobiliari se respectau, se invitau sa isi viziteze reciproc proprietatile si de ce ei faceau vanzari impreuna, in timp ce eu, daca ma intalneam cu alt agent intr-o casa, mai aveam putin si ne scoteam ochii in fata clientilor!!!  Am inteles de ce patronul meu nu poate investi, asa cum o faceau alti patroni. Si de ce eu, nu pot fi precum acei agenti din filme. Am inteles de ce in Romania, daca suni la alta agentie sa le spui ca ai client pentru o proprietate  pe care ei o promoveaza,esti acuzat ca vrei sa furi baza de date, ori daca ii spui cuiva ca ai o oferta buna si vrei sa colaborezi, primul lucru pe care il face este sa caute proprietarul, pe la spatele tau. Am inteles si de ce, portalurile imobiliare din Romania, nu pot fi la fel ca cele din strainatate si de ce Imopedia nu a introdus si posibilitatea de a posta materiale video la oferte, pe langa poze(pentru ca aproape nimeni nu foloseste aceasta facilitate!-asta apropo de o discutie avuta cu Bogdan Severin acum ceva ani). Am inteles si de ce nu pot face o evaluare corecta unei proprietati, atat timp cat nu pot sti exact daca cele 3 proprietati pe care incerc sa le folosesc in analiza comparativa, chiar au 70 de mp asa cum a scris agentul in anunt, sau au de fapt 64 si „a exagerat” agentul…..

Am inteles ca acei agenti din filme, acei agenti din prezentarile de pe Youtube, acei agenti din materialele de curs la care am participat, nu sunt mai destepti ca mine, nu sunt mai frumosi ca mine, nu sunt mai buni vanzatori ca mine………NU SUNT MAI PROFESIONISTI CA MINE! Ce au in plus : UN SISTEM DE LUCRU.

Poate o sa vi se para ciudat. Dar nu este. Acei agenti pe care eu ii admiram, pur si simplu faceau niste lucruri normale, efectuau niste etape dintr-un proces de vanzare al unei proprietati.  Ei fac lucruri simple, etapizate, care trebuie incepute cu punctul A si terminate in punctul Z, iar aceste etape sunt parte a unui sistem de vanzari imobiliare, sistem care nu este nici greu, nici imposibil de implementat, nici macar extraterestru. ESTE EFECTIV UN SISTEM! Incepe in punctul A si se termina in punctul Z! Simplu! Vreti sa stiti care e smecheria ? Sunteti curiosi ?  Vreti sa stiti secretul care face sistemul sa functioneze ?

O sa va spun in felul urmator : motivul pentru care sistemul functioneaza, este logic si usor de inteles : sistemul presupune urmarea unor pasi simplu, pasi ce trebuie respectati  si care odata realizati, te poarta din punctul A in punctul Z!  Evident, nu am sa va descriu acum care sunt toate etapele acestui sistem, dar pot sa va spun ca in cadrul sistemului, ca acesta sa functioneze, pot fi sarite oricare dintre etape, se poate renunta la unele etape, altele e posibil sa nu fie nevoie sa le parcurgi. Esentiale, raman etapele A si Z!

Si acum haideti sa va explic ce inseamna literele A si Z:

A= semnarea contractului de reprezentare exclusiva

………………………………………………………………………………………………………..

Z=inchiderea vanzarii si incasarea comisionului

Cand scopul este inchiderea vanzarii si incasarea comisionului, prima etapa a sistemul trebuie sa fie semnarea contractului de reprezentare exclusiva.  Etapele intermediare, pot diferi ca ordine si importanta, in functie de tipologia agentului, a clientului sau a proprietatii. Insa fara punctul A, ajungerea in punctul Z, este: un accident, noroc chior sau nebunie curata!

Am realizat ca aveam nevoie de un SISTEM, acum 3 ani de zile. Am petrecut aproape un an si jumatate incercand sa creez sistemul in jurul meu, acolo unde eram, impreuna cu cei care imi erau colegi. Nu am reusit si nici macar nu este greu de inteles de ce : sistemul pe care il cautam eu, nu era bun si pentru ei. Cand am inteles asta, am plecat. N-a fost deloc usor, pentru ca 7 ani sunt multi ani…Dar am avut curajul sa fac acest pas(sau poate nebunia).  A urmat o jumatate de an, in care am incercat sa creez sisteme pentru altii. Si spre marea mea surprindere, a si functionat ! ) Dupa toate astea, acum aproape un an de zile, am plecat sa creez sistemul meu. Si am plecat la drum avand in minte doar atat : A si Z!
De-a lungul „calatoriei” mele in interiorul propriului meu sistem, am fost nevoit sa invat care sunt celelalte etape. Si a trebuit sa invat singur, pentru ca nu exista cineva care sa ma invete. A trebuit sa „sorb” informatie de la oricine era destul de nebun sau de darnic sa mi-o ofere. A trebuit sa invat „limbi straine” si cuvinte ciudate precum „listare”, „colaborare”, „o singura parte”, „loialitate”, „dezvaluire completa”…samd.

Peste o luna, se implineste un an de gand incerc sa potrivesc in cea mai buna ordine restul etapelor din acest sistem.  Un an de chinuri, de experimente(mai mult sau mai putin reusite), un an de educatie continua si asiduua, un an de studiat alte sisteme, de extras ce mi se potrivea si introdus in sistemul meu, un an cu incercari nebanuite si realizari incredibile(nu, nu financiare…. A fost un greu din punct de vedere financiar, insa un an excelent din punct de vedere al realizarilor. A fost un an care a debutat cu o campanie de imagine extraordinara, datorata unei prezente exemplare la targ, care a continuat cu un contract foarte important semnat cu dezvoltator imobiliar, apoi cu niste tranzactii spectaculoase prin modul in care au fost realizate si nu neaparat prin veniturile generate si care se incheie acum, prin semnarea unui contract de reprezentant exclusiva in Romania a unui mare concern german, dupa o negociere care a durat 7 luni de zile!!!

In acelasi timp:
- am inchiriat un apartament care in prima saptamana de inchiriere s-a inundat si in a doua a luat foc(!!!);
- am inchiriat un spatiu comercial unde chiriasul a primit termen de gratie 45 de zile, dupa care nu a revenit la locatie, apoi aceluiasi proprietar, i-am inchiriat alt spatiu in aceeasi incinta, unui alt client care dupa 2 luni de contract, a disparut subit, iar acum suntem in punctul de a inchiriat al treilea spatiu-iar daca si asta pleaca sau nu plateste, jur ca nu mai fac inchirieri niciodata!
-am alergat 3 luni de zile non-stop dupa o clienta care vroia sa cumpere o vila de 2,5 mil Euro, clienta care nici acum la 7 luni de la ultima noastra intalnire nu a cumparat nimic, dar careia am fost pe punctul de a ii vinde totusi ceva de „numai” 1,4 mil Euro;
-am pierdut o inchiriere de 7.200 Euro, pentru ca desi stiam ca cel care doreste sa inchirieze este patron de club de noapte, eu am stabilit semnarea dimineata la 10.30 si omul nu s-a putut trezi sa vina la intalnire, iar proprietarul, cetatean turc venit special de la Istambul pentru semnare, a considerat-o lipsa de respect si a anulat deal-ul…..

Dar si :
-am dezamagit oameni, clienti sau prieteni;
-am dat rateuri;
-am fost dezamagit.

Dar am si :
-castigat respectul si prietenia unor oameni deosebiti;
-castigat un partener care si acum scuipa sange datorita nebuniei mele;
-descoperit ca exista oameni care au mai multa incredere in mine, chiar mai multa  decat am eu!

Am tinut sa va impartasesc toate acestea, pentru a intelege ca fiecare dintre noi suntem diferiti(din fericire, vorba reclamei) si ca fiecare putem avea propriul nostru sistem de lucru. Pentru a reusi,  fiecare trebuie sa isi aleaga etapele sale, ordinea cea mai buna,  poate in interiorul sistemului sau face ce crede ca e mai bine…..cu singura conditie ca, pentru a ajunge la Z, trebuie sa incepi musai cu A! Ati vazut voi alfabet care sa inceapa cu B ? Sau numaratoare care sa inceapa cu 2 ?

Succes in crearea propriului vostru sistem de lucru. Toti cei care va simtiti slabiti, obositi, nervosi si recalcitranti, cei care nu aveti rezultate pe masura asteptarilor, care nu stiti ce sa mai intelegeti din piata, care nu intelegeti ce se intampla cu meseria voastra……toti, aveti nevoie de un SISTEM! Al meu, este aproape finalizat.

Share/Save/Bookmark

Taguri: , ,

21 Raspunsuri pentru “ De la A la Z”

  1.  11 Dumitru Trasca
    13 January 2012 :: 12:10 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Draga Daniel,
    De cand ma stiu,(si ma stiu cam de multisor),am admirat OAMENII cinstiti,loiali,harnici si destepti,asa cu te-as caracteriza pe tine,dupa cele scrise mai sus.
    As dori sa colaborez cu tine in urmatoarea afacere:
    Locuiesc in Dr.Taberei-intre Favorit si Bd.Timisoara,intr-un bloc cu 10 etaje,la et.6,apt.cu 3 camere-circular,modernizat si cu toate dotarile de confort si independenta,intr-o pozitie exceptionala-adica deschidere catre Est si Vest,cu o adevarata padure de tei,salcami,ciresi,castani,etc.in ambele parti,cu parcuri si parculete,cu toate dotarile pe care le ofera acest minunat cartier,cum nu cred ca mai ofera un altul in Bucuresti,bloc cu locatari civilizati,buni vecini,ce mai locuiesc minunat.
    Problema este ca trebuie sa ma mut langa fiica mea,adica in zona cuprinsa intre Spl.Unirii si Vitanul Nou,si as dori un schimb,sau ceva similar,foarte probabil,in functie de dotari,si cu o diferenta de bani,eventual in Tineretului.Nu ma grabesc.Blocul este construit in anii 1969-1970-tehnologie tip siloz,adica beton turnat de jos pana sus,practic indestructibil (probabil se rostogoleste si nu se deformeaza!).Multumesc anticipat.
    Mult succes!
    Cu stima si consideratie,
    D.Trasca

    Domnule Trasca, va multumesc pentru cuvintele frumoase, ma onoreaza. In principiu, noi nu acoperim zona respectiva, astfel incat mi-ar fi destul de dificil sa preiau o proprietate acolo. Insa, am sa studiez putin cazul dumneavoastra si va contactez.
  2.  10 Ion Pribeagu
    16 November 2011 :: 12:09 am
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Daniel – nu contest necesitatea unui agent inclusiv contractul de exclusivitate, DAR se poate si fara…..iar daca vorbim de piata imobiliara prezenta sunt mai multi factori care o tin jos/slaba 1.Creditul bancar se obtine f/greu, avansul este mare 2.Cererea este mica 3.Oferta este foarte mare 4.Cash/cavalul dicteaza, cine are bani lichizi, dicteaza si foarte important, piata noastra este mica datorita faptului ca avem foarte multi proprietari, si venituri oficiale mici, asadar un contract A-Z exclusiv este foarte bun pentru agent in primul rand, dar la noi mai este o smecherie romaneasca, impartirea comisionului (agentul vanzatorul evita impartirea) asteptand sa gaseasca tot el si cumparatorul si daca se poate sa-l mulga si pe el de un comision (cu exceptiile de rigoare)

    Da, discutia e complexa si taaaare lunga! Nu te contrazic deloc la faza cu impartirea comisionului. Sunt multe cazurile in care agentul exclusiv n-ar imparti comisionul cu nimeni, cand daca ar putea tine oferta in sertar, ar fi excelent. Aici ar trebui sa apara doua aspecte : atentie cu cine semnezi(din postura de proprietar) si cineva care sa traga la raspundere agentul cand face asa. Daca am avea un sistem MLS raspandit si utilizat, aceste probleme ar fi rezolvate, pentru ca este obligatia agentului ca in termen de 24 de ore oferta sa fie listata in MLS. In MLS, publici oferta si trimiti contractul pentru verificare. Daca ai depasit termenul din contract, nu ti-o mai primeste MLS-ul si atunci cand peste 4 zile proprietarul se uita in MLS si nu isi vede oferta lista, s-ar putea sa ai o mare problema. Pana ajungem insa la MLS, mai avem putin. Eu am incercat sa rezolv problema intr-un stil personal. Dupa ce preiau o oferta, ea merge imediat la promovare. Proprietarul primeste pe email, un fisier cu promovarea efectuata: linkuri catre siturile si portalurile pe care a fost publicata, lista ziarelor si a revistelor unde a fost trimisa, macheta fluturasilor daca e cazul, copie a newsletterului trimis la agentiile partenere, etc. In functie de situatie. Astfel, proprietarul poate controla in fiecare moment cum decurge promovarea. Recunosc insa si ca nu intotdeauna reusesc sa respect propriile mele reguli...Dar fac eforturi pentru a ma tine de ele, de a pastra ordinea actiunilor si a proceselor ce trebuiesc indeplinite. Si sunt foarte aproape de a reusi sistematizarea si mai ales automatizarea proceselor.
  3.  9 Popescu
    15 November 2011 :: 6:10 pm
      1 (0/1) NU sunt de acord Sunt de acord

    Daniel Dobre, sa stii ca eu apreciez cand cineva recunoaste ca nu stie. Nu e nici o problema ca nu stii cum se promoveaza terenurile, chiar daca esti agent imobiliar.

    Asta inseamna ca ai evoluat profesional de la stadiul in care ne spuneai aici pe blog ca un agent imobiliar trebuie sa se priceapa la toate ca sa discute cu clientul pe domeniul sau. Spuneai atunci ca tu discuti cu clientii derivate, cotatiile actiunilor la New York Stock Exchange, de ce a scazut profitul lui JP Morgan, si alte din astea..

    Dom' Popescu...daca nu raspund, nu o fac pentru ca nu stiu, ci pentru ca n-am timp. Comentariile ti le aprob de pe telefon...dar nu pot sa si stau sa raspund la ele. Si nu..n-am evoluat suficient. Inca dau mai multi bani pe ziare si reviste, decat pe tigari si cafea. Iar prospectarea siturilor de stiti, nationale si internationale, inca face parte din ritualul meu zilnic. Mai mult, trebuie sa stiu cat mai multe, despre cat mai diverse, pentru a face fata. Insa, daca tu o sa vezi vreodata un portar de fotbal, fiind la fel de bun ca un atacant la dat goluri, sau ca un aparator la deposedare, sa ma anunti si pe mine! Eu sunt de parere ca fiecare cu specialitatea lui. Eu, nu ma ocup de terenuri. Ce vrei sa fac, sa ma comport "romaneste" si sa imi dau cu parerea despre ceva care nu e in domeniul meu ? Multumesc, nu.
  4.  8 Popescu
    15 November 2011 :: 5:12 pm
      0 (1/1) NU sunt de acord Sunt de acord

    Pai care e deosebirea? Nu se promoveaza pe aceleasi principii? Nu sunt aceleasi portaluri imobiliare, aceleasi ziare etc? Aceleasi softuri?

    Deosebirea e mare. Foarte mare. Incerc sa iti raspund folosind doua exemple : Dacia si Bmw sunt doua produse ale aceleasi industrii(auto). Cu toate astea, nu cred ca se gandesc cele doua companii sa se adreseze aceluiasi target de clienti, sa se promoveze la fel, sa se comporte la fel......Mai aproape de plaiurile mioritice.....Dacia fabrica modelul Pick-up si modelul Logan....aceeasi industrie...acelasi producator...aceeasi tara de origine.... Cu toate astea, marketarea modelului Pick-up drept "un model de masina de familie, ideal pentru calatoriile pe distante lungi", nu cred ca ar avea foarte mare succes. La fel cu nici inserarea unei reclame la Logan, in "revista transportatorilor auto" sau in cea a "micilor intreprinzatori" si prezentarea ei ca o masina ideala pentru micile afaceri, care necesita deplasarea de volume, nu cred ca ar da bine....Parerea mea. Iar de final : prezentarea unui teren, pe un site, portal sau orice altceva, recunoscut pentru ofertele numeroase de vanzari apartamente in blocuri noi, nu cred ca va aduce mari beneficii. Cum nici postarea pe un canal de promovare destinat sau recunoscut ca fiind prioritar cu oferte de garsoniere in zonele centrale.
  5.  7 Popescu
    15 November 2011 :: 12:29 pm
      0 (1/1) NU sunt de acord Sunt de acord

    Am vazut ca ai comentat asupra pachetului de promovare a unei proprietati/mix de proprietati.

    In conjunctura actuala, care este mixul de promovare / buget pe care l-ai face daca ai avea la vanzare cateva lotizari de terenuri in jurul Bucurestiului ? Te intreb din perspectiva proprietarului vanzator, nu al intermediarului (ca stiu ca una e sa promovezi din buzunarul si pe timpul tau o proprietate care nu e a ta, ca intermediar, si alta e ca proprietar)..

    Nu ma ocup de terenuri...asa ca nu stiu ce ar trebui sa faca un proprietar de terenuri, pentru a vinde. Sorry...
  6.  6 Ion Pribeagu
    10 November 2011 :: 7:26 am
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Pai turcul nu este roman si nici vara nu-i ca iarna asa ca atentie la clientul…roman, el este multilateral (NE) educat si stie de toate mai putin ce trebuie, se plange tot timpul si judeca cu… capul p….ieptului? si are dreptatea lui tot timpul, dar revenind la A-Z cred ca trebuie sa acceptati ca Z nu este o obligatie ci doar o necesitate iar daca esti ca cel de mai sus merge si asa.. adica piata libera.

    Merge piata libera....merge .....dar nu merge bine. Pentru nimeni. Toate partile implicate, de la vanzator, la agent si cumparator....sunt mai in siguranta si le este mai bine, in varianta de la A la Z. O sa si explic pe larg, cat de curand, de ce.
  7.  5 Popescu
    8 November 2011 :: 5:50 pm
      3 (0/3) NU sunt de acord Sunt de acord

    Daniel Dobre, ce m-ai distrat cu turcul tau..
    Baiat destept turcul, si-a data seama ca ala era neserios si a vrut sa evite probleme ulterioare. Inchirierea inseamna altceva decat vanzarea,inchirierea e un mariaj pe termen scurt. Daca omul tau era serios si interesat, nici nu se culca in noaptea aia..

    Baiat destept turcul..

  8.  4 giulio angheloiu
    1 November 2011 :: 10:49 am
      -1 (1/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Iti doresc sa ajungi din cat mai multe puncte A in cat mai multe puncte Z, Daniel! Sincer!
    Eu, unul, am nevoie de tine si de sistemul tau. In simbioza cu sistemul meu. Am nevoie de partenerul Daniel Dobre, la fel cum tanjesc dupa oameni onesti si priceputi. Oameni pe care sa-i suni odata si sa poti considera problema ca si rezolvata…
    Succes!

    Va multumesc. Stiti cat de mult inseamna aceste cuvinte pentru mine. Asemenea vorbe, fac sa reapara pasiunea!
  9.  3 Bogdan
    25 October 2011 :: 12:54 pm
      2 (0/2) NU sunt de acord Sunt de acord

    Daniel, din punctul meu de vedere, “Z-ul” ar trebui sa reprezinte serviciile post vanzare. Vanzarea nu se incheie in momentul in care s-au semnat actele si s-a incasat comisionul.
    Aceasta este una dintre marile diferente atunci cand comparam munca agentilor profesionisti de afara si cea a agentilor din Romania.
    La noi, in clipa in care am incheiat tranzactia, cumparatorul nu mai inseamna nimic. Ne-am luat banii, sa fii sanatos si daca mai pica ceva de la tine, bine, daca nu, asta este. Mai gasim si altii. In loc sa se insiste pe o legatura buna cu cel care ne-a fost deja client si care ne poate recomanda altor potentiali clienti, agentiile noastre nu-i mai baga in seama.

    Din pacate, ai dreptate in mare parte. Serviciile post vanzare sunt aproape inexistente. Nu se mentine legatura cu clientul, nu se face follow-up, nu se incearca fidelizarea lui. Stiu si de ce : nu exista cultura in acest sens, nu exista instrumente care sa ajute in acest capitol si nu se intelege corect ce poate face un client pentru tine, dupa ce ai finalizat o tranzactie. De asta si numarul de tranzactii realizate din recomandari, in Romania, este destul de mic.
  10.  2 Ion Pribeagu
    24 October 2011 :: 5:44 pm
      1 (0/1) NU sunt de acord Sunt de acord

    Simplu si la subiect, contract de la A=contract de exclusivitate la Z=comision si alte reguli (drepturi si obligatii dela B la Y) din imaginatie sau experienta mai bine.

  11.  1 Claudiu E
    23 October 2011 :: 11:12 pm
      1 (0/1) NU sunt de acord Sunt de acord

    Categoric DA! Asa gandeste un profesionist! Un articol insiprat din adevarata piata imobiliara romaneasca.

    Multumesc pentru apreciere si pentru vizita. Succes in activitate.

Lasa un comentariu

Cauta
info
Ultimele Comentarii
e super articol adevarat daca nu te zbati si nu esti ferm nu poti face bani
@Marin Catalin: Foarte corect! Lucrez in domeniul imobiliar si stiu: Supararea Vanzatorilor = Bucuria Cumparatorilor (cei care nu au nevoie de imprumu...
Subscriu si plagiez informatiile daca mi se permite, sunt puncte foarte bune de care ne lovim zilnic, sau ii trimit aici. Trebuie adaugata "solutia" d...
Marin Catalin on
10-Episodul III: Pretul
Da, e ok articolul.Treaba e ca o simpla constatare a vietii dtale de agent imobiliar sau de patron in imobiliare.Daca darea in plata intra in vigoare ...
Din păcate... never-ending story! :)
Blog IMOPEDIA
Imopedia RUN
20-Sep-2012
Asigurarea obligatorie a locuințelor s-a transformat într-un concept atât de superfluu încât parcă orice discuție trece pe lângă urechile celor care ar trebui să fie dire
Bloguri AFILIATE IMOPEDIA
Dragos Dragoteanu
18-Feb-2019
In Romania nu exista numai impredictibiliate fiscala. Exista si una a profiturilor. Altfel spus, companii private romanesti si straine, ani la rand, nu au putut sa-si prezica "nor
Adrian Crivii
01-Jan-1970
Tag-uri
RSS Feed
Subscribe in NewsGator Online Add to netvibes Subscribe in Bloglines Add to Google Reader or Homepage Powered by FeedBurner