Autostrada Sibiu-Bucureşti este unul dintre cele mai controversate segmente de construcţie. Mult timp, statul nu a reuşit să se hotărască asupra metodei de finanţare, iar proiectul a rămas suspendat, fapt care împiedica unul dintre cele mai importante proiecte de dezvoltare naţională: Coridorul IV Paneuropean. Acum s-a decis: pentru construcţia autostrăzii Sibiu-Piteşti, se vor folosi bani europeni.

23394-bechtel_012_01c67042e5.jpgIniţial, Ministerul Transporturilor analiza posibilitatea de a finanţa construcţia autostrăzii Sibiu-Piteşti prin parteneriat public-privat. Acest plan nu mai este valabil acum, când oficialii statului au anunţat că proiectul va atrage bani din Programul Operaţional Sectorial de Transport, astfel încât întreg coridorul să fie finalizat în 2016. O întârziere de doi ani, faţă de estimările iniţiale.

„Am luat decizia ca Sibiu-Piteşti să fie finanţat prin POS-T 2014-2020 şi cu asta să încheiem Coridorul IV Paneuropean", a declarat la conferinţa de bilanţ, fostul ministru al Transporturilor Anca Boagiu.

Autostrada Sibiu-Piteşti reprezenta singurul tronson al Coridorului IV Paneuropean pentru care sursa de finanţare nu a fost stabilită. Pentru alte tronsoane, Ministerul Transporturilor a organizat licitaţii anul trecut, iar unele secţiuni sunt deja finalizate.

Coridorul IV de autostradă ar trebui să aibă, în România, aproximativ 865 de kilometri între Constanţa şi Nădlac, incluzând centurile ocolitoare din Constanţa, Bucureşti, Piteşti, Sibiu şi Arad. Momentan, sunt daţi în folosinţă aproximativ 300 kilometri.

CITEŞTE ŞI: Drumurile pot fi construite mai rapid, cu legi noi. Aşa se apără Ministerul Transporturilor

 

13 februarie 2012