Băncile sunt într-o permanentă schimbare, ca răspuns la nevoile noilor utilizatori. Serviciile sunt tot mai bine tehnologizate, folosim portofele virtuale sau tokenuri, iar printr-un simplu click pe internet poţi evita un drum la ghişeu, precum şi rigurosul program bancar. Cu toate că aceste aspecte sunt abia implementate şi încă puţin cunoscute, de marea majoritate a clienţilor bancari, schimbările continuă într-un ritm susţinut. De fapt, studiile arată că, până în anul 2020, întregul sistem bancar, aşa cum îl ştim azi, va fi complet învechit. Cu toate acestea, un lucru rămâne neschimbat: pentru a prospera, băncile trebuie să acorde o atenţie deosebită credării din domeniul imobiliar.

32083-internet_banking.jpgSistemul bancar este legat direct de evoluţiile din economie, tehnologie şi chiar mediul politic. De asemenea, clienţii se schimbă permanent, iar nevoia lor de flexibilitate, de inovaţie şi de competenţă din partea oficialilor bancari nu poate fi neglijată. Tocmai de aceea, specialiştii sunt de părere că revoluţia bancară abia a început. Până în 2020, jumătate din sucursalele bancare prezente deja în toată lumea, vor fi învechite. Cu toate acestea, importanţa imobiliarelor din cota de afaceri va rămâne constantă.

„Furtuna cu care se cofruntă sistemul bancar din întreaga lume continuă nestăvilită. Noile condiţii ale pieţei şi noile tehnologii oferă o multitudine de opţiuni celor care vor să îşi transforme sucursalele bancare într-unele performante, pentru cei care vor să intre pe pieţe noi sau pentru cei care vor să îşi mărească avantajul în faţa concurenţei. Provocarea este aceea de a te asigura că schimbările de pe piaţa imobiliară şi creditarea, rămân o prioritate”, se arată în raportul Global Retail Marker, Jones Lang LaSalle.

Raportul subliniază faptul că băncile vor continua să se concentreze pe multiple canale de comunicare. Dincolo de poziţionarea sucursalelor în locuri strategice, instituţiile financiare vor continua să îşi facă prezenţa simţită atât pe telefoanelor mobile cât şi în internet banking.

Băncile se specializează în a şti exact ce să ofere fiecărui client în parte

De asemenea, va creşte atenţia experţilor bancari în segmentarea clienţilor. Respectiv, în a şti exact ce servicii să ofere, cui, unde şi cum. De asemenea, vom vedea tot mai multe sucursale experimentale, cu call-center video, deschis 24 de ore din 24. De asemenea, se va insista pe o creştere a volumelor de tranzacţii online şi prin telefonul mobil. Iar aceste schimbări se vor simţi deopotrivă în economiile de top şi în ţările în curs de dezvoltare.

„Studiile arată un interes mare al consumatorilor pentru noile tehnologii digitale. De exemplu, în India, în anul 2011, aproximativ 70 milioane de locuitori utilizau deja servicii de plăţi mobile. Cu siguranţă, aceste tehnologii vor fi adoptate rapid chiar şi în ţările aflate în curs de dezvoltare. Iar acest lucru se va întâmpla în paralel cu maturizarea sectorului de plăţi bancare şi cu creşterea cunoştinţelor despre cardurile bancare”, au declarat pentru IMOPEDIA.ro oficialii firmei de consultanţă Ensight.

Sucursalele care nu se vor adapta acestor schimbări nu vor dispărea, cel puţin nu imediat, dar managerii multora dintre ele vor alege să le închidă pe măsură ce expiră contractele de închiriere a spaţiului. Potrivit specialiştilor, în momentul acesta, rimul de închidere a sucursalelor este mare în Sudul Europei, cu o scădere de 6,4%, în timp ce în Europa Centrală şi de Est, numărul unităţilor bancare încă mai creşte, odată cu evoluţia pieţelor şi până la alinierea cu valorile înregistrate de economiile puternice.

CITEŞTE ŞI: Evită problemele cu banca printr-o simplă lectură, înainte de semnarea contractului


16 octombrie 2013