Tinerii din întreaga lume călătoresc mai mult decât în urmă cu un deceniu. Reprezentanții Generației Y dispun de mai mulți bani și călătoresc mai des și în țări mai îndepărtate decât cei din generațiile anterioare. Lucrurile s-au schimbat simțitor și în România, chiar dacă preferințele iubitorilor diferă: aproape 30% dintre turiști sunt tineri și au trei vacanțe în fiecare an, potrivit datelor celui mai mare operator de turism de vacanțe charter de la noi din țară.

36950-turisti.jpgTuriștii tineri reprezintă un segment în continuă creștere a industriei de turism. Până nu demult, numărul clienților tineri era nesemnificativ, aceștia orientându-se către excursii cât mai ieftine, astfel că atenția operatorilor de turism se concentra către alte segmente. Dar lucrurile s-au schimbat simțitor, în ultimul deceniu.

„Tinerii reprezintă 20% din piața mondială a turismului. Generația Y beneficiază de salarii generoase și alocă mai mulți bani excursiilor. Tinerii prezentului călătoresc mult mai des și în destinații mai îndepărtate decât o făceau reprezentanții generațiilor anterioare. De asemenea, tradiționalii turiști cu rucsac în spate încep să dispară, fiind înlocuiți de cei cu alte caracteristici (hi-tech, în permanență conectați virtual, cu bugete mai mari)”, a declarat David Chapman, director general al Confederației WYSE Travel.

Tânărul turist român merge în trei vacanțe, în fiecare an

Lucrurile s-au schimbat simțitor și la noi în țară, spun specialiștii din industrie. Tinerii turiști au trei vacanțe pe an – două city-break-uri în Europa și un concediu de până la zece zile, cu precădere în destinații precum Grecia, Turcia, Bulgaria sau Spania. Potrivit Christian Tour, tinerii preferă să închirieze o vilă cu mai mulți prieteni și să se deplaseze cu mașina personală, cheltuind în medie pentru un sejur circa 350 euro/persoană (cazare și transport).

„Aproximativ 30% din clienții Christian Tour sunt tineri. Mai mult, se observă o creștere a numărului de vacanțe efectuate de tineri într-un an, implicit și o creștere a bugetului de vacanță anual. Deși aleg cazări mai modeste ca buget, cu mic-dejun sau self catering, tinerii turiști români obișnuiesc să cheltuie sume suplimentare la destinație pentru diverse sporturi de agrement, distracție, excursii sau închirieri de autoturisme", declară Marius Pandel, CEO Christian Tour.

Potrivit unor studii internaționale, scopul tinerilor care călătoresc e să vadă locuri noi, să viziteze obiective turistice și să își facă prieteni, nefiind deranjați de absența vieții de noapte a orașelor sau stațiunilor în care ajung. În schimb, conform datelor Christian Tour, tinerii români optează pentru destinații cunoscute, ca acelea din Grecia, Turcia, Bulgaria și Spania, dar se orientează către orașele și stațiunile din aceste țări unde există viață de noapte intensă și unde găsesc și cazări accesibile ca buget.

Destinațiile preferate ale tinerilor turiști români sunt Laganas (Zakynthos), insula Mykonos, Ibiza (Spania),  Magaluf (Spania), Nidri (Lefkada), Rodos Town și Faliraki (Rodos), Cavos și Corfu Town (Corfu), Kemer (Antalya), Hersonissos, Agios Nikolaos și Malia (Creta).

CITEȘTE ȘI ALTE ARTICOLE:

 

5 mai 2015