România nu reuşeşte să se remarce între destinaţiile turistice europene, în ciuda campaniilor de sute de mii de euro. Potrivit statisticilor, doar 30% dintre cei 300.000 de turişti străini de anul acesta au venit la noi în ţară pentru a-şi petrece câteva zile libere, în timp ce restul au ajuns aici în interes profesional.

34414-turism.jpgÎn primele trei luni ale acestui an, au intrat 309.000 turişti străini la noi în ţară, potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică. Mai puțin de 95.000 dintre aceștia au venit pentru a-și petrece concediul. 

Străinii au cheltuit aici aproape 195 milioane euro (respectiv 876,2 milioane lei), peste 77% dintre aceste cheltuieli fiind făcute de vizitatorii veniţi în interes de serviciu.

  • 69,5% dintre turiştii străini au venit în România pentru afaceri, participare la congrese, conferinţe, cursuri, târguri şi expoziţii
  • 30,5% dintre aceştia au avut ca motiv călătoriile în scop particular (vacanţe, cumpărături, evenimente culturale şi sportive, vizitarea prietenilor şi rudelor, tratament medical, religie, etc.)

„Din totalul cheltuielilor pentru afaceri, ponderea cea mai mare o reprezintă cheltuielile  pentru cazare (48,9%), fiind preferată în special cazarea cu mic dejun inclus (91,3%). De asemenea, cea mai mare pondere în totalul cheltuielilor efectuate de turiştii nerezidenţi sosiţi în România în scop particular o reprezintă cheltuielile pentru cazare (45,8%) din care cazarea cu mic dejun inclus deţine ponderea principală (85,0%)”, subliniază reprezentanţii Institutului Naţional de Statistică.

Cazinourile, principala metodă de recreere a turiştilor străini

De asemenea, cheltuielile celor veniţi în interes de afaceri în  restaurante şi baruri au fost de 15,9% iar cele pentru cumpărături au reprezentat 11,4%. În cazul turiştilor veniţi în interes personal, cheltuielile efectuate în baruri şi restaurante au avut o pondere de 14,2%, iar cheltuielile pentru cumpărături au reprezentat 14,5%. Totodată, cazinourile şi parcurile de distracţii au atras aproape 44% din totalul cheltuielilor pentru recreere ale turiştilor veniţi în interes de afaceri şi peste 73% din cheltuielile celor veniţi în vacanţă.

Din totalul vizitatorilor străini sosiţi în România, 41,3% si-au organizat sejurul prin agenţii de turism, iar 33,8% şi-au organizat singuri sejurul, se mai arată în raportul INS. Totodată, avionul a reprezentat principalul mijloc de transport pentru majoritatea turiştilor (peste 80%), în timp ce propriile autoturisme au fost alese de 12,3% dintre turişti, iar autocarele şi autobuzele de doar 5,6% dintre vizitatorii străini.

AFLĂ CARE SUNT: Top 10 – Cele mai vizitate oraşe din Europa

16 June 2014