Topul celor mai scumpe 5 zone din Bucuresti pentru chiriile din retailul stradalPana la jumatatea anului 2009, pretul pentru inchirierea spatiilor comerciale semicentrale din Capitala ar putea scadea cu 10-15%, in timp ce chiriile spatiilor comerciale stradale din centru tind sa se stabilizeze, a spus Estera Enache, Senior Consultant Retail Department DTZ Echinox.

In topul celor mai scumpe zone din Bucuresti se situeaza centrul Capitalei, pe Blvd. Magheru, urmat de Calea Victoriei, in aceste zone inregistrandu-se in 2008 chirii variind intre 120-150 euro/ mp.Zona Unirii din Bucuresti a inregistrat cresteri mari de chirii, ajungand la un pret 70-100 Euro/mp.

In zona zona Dristor costul pentru un spatiu de 70-100 mp variaza intre 60-80 euro/mp, in functie de amplasare, vad si vitrina.

In alte cartiere din Capitala, precum Obor, Militari sau Drumul Taberei, chiriile variaza intre 40-60 euro/mp.Retailul stradal se afla, in prezent, intr-o perioada de stagnare, dupa ce in prima jumatate a anului 2008 cresterile au fost in medie de 15% comparativ cu aceeasi perioada a lui 2007. Stabilizarea s-a produs in a doua jumatate a anului trecut, pe masura ce criza economica internationala s-a facut simtita si la noi", sustine directorul departamentului de Retail al DTZ Echinox, Oana Iliescu.

Reprezentantii companiei mai spun ca pentru prima jumatate a lui 2009 este de asteptat ca nivelul chiriilor pentru spatiile stradale interesante sa se mentina constant, in timp ce pentru zonele semicentrale, cu trafic pietonal redus vom asista la o crestere a gradului de disponibilitate si implicit la o scadere a chiriilor.

"S-a facut resimtita in ultimul an o tendinta a retailerilor de parasire a spatiilor stradale din cartiere in favoarea mall-urilor. Fenomenul s-a remarcat si la nivelul operatorilor din domeniul electrocasnicelor, care au trecut printr-un proces extensiv de dezvoltare a retelei, proces initiat cand spatiile comerciale din mall-uri nu erau o optiune comuna.

Cauzele acestui fenomen sunt multiple. Pe de o parte, spatiile stradale sunt limitate ca si suprafata si nu mai raspund intotdeauna exigentelor conceptului de retail modern pe care l-au abordat chiriasii lor in ultima vreme. Mall-urile sunt o alternativa atragatoare pentru multe lanturi de magazine care s-au extins in trecut prin spatii stradale, deoarece ofera suprafete mai mari, flexibilitate in configurarea acestora, trafic sporit si marketing integrat", au adaugat cei de la DTZ.

Sursa

23 ianuarie 2009