Cel mai costisitor brand european este LVHM (Luis Vuitton Moet Hennessy), evaluat la 34,3 miliarde dolari, urmat de Vodafone, evaluat la 28,57 miliarde dolari. Însă acestea se clasează abia pe locul 14, respectiv 17 la nivel mondial, căci dintr-un total de 6.000 branduri analizate, cele mai valoroase zece nume de companii provin din Statele Unite ale Americii. IMOPEDIA.ro prezintă clasamentul celor mai scumpe mărci din lume, conform unei analize Eurobrand.

27787-10_at-t.jpg10. AT&T – 44,49 miliarde dolari

American Telephone and Telegraph Company (AT&T) este cel mai important furnizor de telefonie fixă şi mobilă din Statele Unite ale Americii, furnizând şi servicii de internet în bandă largă şi televiziune. Compania de telecomunicaţii îşi are sediul în Dallas, Texas, şi a fost fondată în 1983, sub numele de Southwestern Bell Corporation. Faţă de anul trecut, AT&T a coborât trei poziţii în clasamentul celor mai valoroase branduri.

27788-9_johnson-johnson.jpg9. Johnson & Johnson – 44,66 miliarde dolari

Johnson & Johnson este o companie multinaţională fondată în 1886, ce include 250 companii subsidiare. Iniţial activa numai în domeniul farmaceutic, însă în prezent produce şi aparate medicale şi bunuri de larg consum. Gigantul desfăşoară operaţiuni în 57 de state, iar produsele sale sunt comercializate în peste 175 de ţări. Johnson & Johnson a urcat în clasament anul acesta, faţă de locul 11 ocupat în 2011.

27789-8_mcdonalds.jpg8. McDonald’s – 45,84 miliarde dolari

McDonald's Corporation este cel mai mare lanţ de restaurante fast-food din lume, cu peste 32.000 de unităţi, ce servesc zilnic circa 60 milioane de oameni, în peste 100 de ţări. Fraţii Dick şi Mac Macdonald au pornit afacerea în 1940, în California, însă Ray Kroc este cel care a dus-o pe culmile succesului, din 1955 încoace. În Romania, McDonald's deţine 64 restaurante – 28 de unităţi în Capitală şi 36 în alte 20 de oraşe.

27790-7_pg.jpg7. Procter & Gamble – 47,14 miliarde dolari

Procter & Gamble este unul dintre cei mai importanţi producători de bunuri de larg consum de pe scena internaţională, cu sediul central în Cincinnati, Ohio. Compania a fost fondată în 1837, de către William Procter şi James Gamble. În 2011, Procter & Gamble a înregistrat vânzări de 82,6 miliarde dolari, iar publicaţia Fortune a clasat-o pe locul cinci în clasamentul celor mai admirate companii din întreaga lume.

27791-6_philip_morris.jpg6. Philip Morris – 48,3 miliarde dolari

Philip Morris International (PMI) a fost, în 1847, un mic magazin londonez, ce vindea tutun şi ţigarete. După moartea fondatorului, afacerea a fost preluată de soţia şi fiul său, însă a ieşit din familie 50 ani mai târziu. În prezent, gigantul producător de ţigarete comercializează produse în aproximativ 180 de ţări şi a urcat în prezentul clasament de pe locul 10, ocupat anul trecut.

27792-5_google.jpg5. Google – 50,6 miliarde dolari

Fondată în 1998, de către Larry Page şi Sergey Brin, corporaţia americană multinaţională Google administrează cel mai cunoscut motor de căutare pe Internet, având o bază de date de peste opt miliarde de site-uri. Numele său este un joc de cuvinte de la neologismul englez googol, apărut în 1938, prin care se desemnează numărul care începe cu un 1 şi este urmat de 100 de zerouri.

27793-4_ibm.jpg4. IBM – 52,63 miliarde dolari

International Business Machines (IBM) a fost fondată în 1911, are sediul central în Armonk, New York, dar deţine numeroase filiale pe tot globul. IBM produce şi comercializează hardware şi software, oferind infrastructură şi servicii de consultanţă şi hosting de servere. Compania a urcat o poziţie faţă de anul trecut, în cadrul clasamentului celor mai valoroase branduri din lume.

27794-3_microsoft.jpg3. Microsoft – 53,97 miliarde dolari

Cea mai mare companie producătoare de software din lume îşi menţine locul de anul trecut între cele mai cunoscute şi apreciate branduri pe plan mondial. Corporaţia multinaţională a fost fondată în 1975, de către faimosul Bill Gates şi Paul Allen, după ce aceştia încercaseră piaţa cu Traf-O-Data, în urmă cu trei ani, fără însă a avea succes. Gigantul Microsoft are circa 92.000 angajaţi în peste 100 de ţări, însă sediul central este în Redmont, Washington.

27799-2-coca-cola.jpg2. Coca-Cola – 59,97 miliarde dolari

Brandul Coca-Cola este pe piaţă încă din 1885, cea mai consumată băutură din lume fiind inventată de farmacistul John Stith Pemberton, vândută iniţial ca medicament ce vindeca numeroase şi diverse boli.

The Coca-Cola Company există de 125 ani, iar produsele sale sunt comercializate în magazine, restaurante şi aparate automate în peste 200 de ţări.

 

27796-1_apple.jpg1. Apple – 100,2 miliarde dolari

Cu o reputaţie de inovaţie în industria de înaltă tehnologie, Apple îşi menţine, ca şi anul trecut, poziţia de lider în cadrul clasamentului celor mai valoroase nume din lume. Compania de produse electronice a apărut în 1976, într-un garaj închiriat din Palo Alto, punctul de plecare al faimoasei Silicon Valley. Fondatorii celui mai valoros brand din lume sunt Steve Jobs şi Steve Wozniak.

CITEȘTE ȘI: Top 10 – State cu cel mai mare număr de miliardari

 

2 noiembrie 2012