Idei de milioane par să fie la tot pasul, dar nu oricine se încumetă să le pună în practică. Cu toate acestea, există destui antreprenori care s-au îmbogăţit din idei banale, pe care au avut curajul să le susţină. IMOPEDIA.ro prezintă zece americani care şi-au văzut visul cu ochii, care au ajuns la 100 milioane dolari pornind de la idei simple.  

25502-10.jpgFirehouse Subs, restaurant cu tematica inspirată de pompieri

Doi fraţi care lucrau ca pompieri în Florida au hotărât să-şi deschidă o afacere împreună, folosindu-se de faptul că lupta cu flăcările era o tradiţie de peste 200 de ani în neamul lor. Chris şi Robin Sorensen au decis astfel să deschidă un local cu sandviciuri, numit „Firehouse Subs”. Primul restaurant, deschis în 1994 cu ajutorul unui credit, a fost decorat cu echipamente de pompieri, iar pe pereţi erau pictaţi colegii pompieri. Astăzi sunt 514 restaurante Firehouse Subs în SUA, afacerea se extinde continuu, iar cifra de afaceri s-a ridicat la aproape 285 milioane dolari în 2011.

25501-9.jpgTwo Men and a Truck, afacere de milioane din transportul vechiturilor

Doi fraţi din Michigan îşi câştigau banii de buzunar în timpul liceului din transportul de mobilier, vechituri sau gunoi. După ce Jon şi Brig Sorber au plecat la facultate, clienţii au continuat să sune, aşa că mama acestora a preluat afacerea: a cumpărat o camionetă şi a angajat doi oameni, astfel că afacerea a primit numele de „Doi bărbaţi şi un camion”. Trei ani mai târziu, Mary Ellen Sheets a decis să-şi francizeze afacerea, iar astăzi există 224 de filiale în 34 de state din SUA. Anul trecut, au fost efectuate peste 350.000 de transporturi, iar cifra de afaceri a depăşit 220 milioane dolari.

25500-8.jpgLife is Good, tricouri şi accesorii cu mesaje optimiste

Doi fraţi din Boston au început, în 1989, să vândă tricouri concepute de ei, pe stradă şi prin campusuri universitare. Afacerea nu a prosperat primii cinci ani, dar în 1994 au creionat desenul care avea să le aducă succesul: o faţă zâmbitoare, botezată „Jake”, cu sloganul „Viaţa e bună”. Mesajul optimist a prins la public, tricourile s-au vândut rapid, astfel că au trecut la imprimarea mesajelor haioase şi pe alte obiecte, de la prosoape până la căni. Sloganul „Viaţa e frumoasă” le descrie astăzi vieţile, cifra de afaceri depăşind 100 milioane dolari în 2011.

25499-7.jpgSpanx, dresurile care au revoluţionat moda

Din necesitate, fondatoarea Sara Blakely a tăiat partea de jos a unor dresuri de damă şi s-a gândit că şi alte femei ar putea aprecia un astfel de produs. A patentat invenţia dresurilor fără şosetă şi, cu economii de 5.000 dolari, a pornit în căutarea unor fabrici de textile care să dorească să producă Spanx. Un singur producător a fost de acord să dea o şansă acestei „idei nebuneşti”, iar în anul 2000, prototipul perfecţionat a ajuns în magazine. În primele trei luni, s-au vândut peste 50.000 perechi, iar astăzi, Spanx este o companie cu mai multe produse de îmbrăcăminte pentru femei. Blakely a fost inclusă în Topul Forbes al Miliardarilor, care a estimat veniturile companiei la aproape 250 milioane dolari.

25498-6.jpgmyYearbook, reţea de socializare pentru liceeni

Înscrişi la un nou liceu, fraţii Dave şi Catherine Cook s-au gândit că şi-ar face mai uşor prieteni dacă ar exista un album online cu profilurile noilor colegi. Geoff Cook, fratele mai mare care era deja student, a fost primul care a investit în această idee, în 2005. După primele nouă luni, site-ul avea un milion de utilizatori, astfel că a depăşit lumea liceului şi a devenit un site de socializare pentru oricine. În noiembrie 2011, myYearbook a fost cumpărat de reţeaua de socializare Quepasa, contra sumei de 100 milioane dolari, după care a fost redenumit MeetMe. Fraţii fondatori lucrează în continuare în cadrul companiei.

25497-5.jpgPillow Pets, perne de pluş în formă de animale

Ideea pernelor în formă de animale i-a venit americancei Jennifer Telfer după ce a observat cum copiii ei turteau jucăriile de pluş pentru a dormi pe ele. În 2003, soţii Telfer au început să vândă pe perioada vacanţelor pernele produse de ei, la un mic magazin din mall. Publicul a fost extrem de receptiv, vânzările au explodat, astfel că cifra de afaceri a atins suma de 300 milioane dolari în 2010.

25496-4.jpgTom's of Maine, produse naturale pentru igienă

Soţii Chappell s-au mutat în Maine, în 1968, dar au fost neplăcut surprinşi de faptul că nu reuşeau să găsească produse naturale şi mâncare neprocesată. Astfel că au hotărât să producă şi să vândă ceea ce căutau. În 1970, au împrumutat de la bancă 5.000 dolari, pentru a începe „Tom’s of Maine” şi au plasat în toate magazinele naturiste din zonă şampon şi produse pentru igienă complet naturale. Succesul a venit odată cu lansarea pastei de dinţi Tom’s of Maine, apărută cinci ani mai târziu. În 1999, cifra de afaceri atingea 40 milioane dolari, iar în 2006, gigantul Colgate Palmolive a cumpărat 84% din compania familiei Chappell, contra sumei de 100 milioane dolari.

25495-3.jpgSamuel Adams, producător de bere specială

Deşi face parte dintr-un neam de berari aflat la a şasea generaţie, Jim Koch nu a continuat cu această afacere de familie deoarece marile companii internaţionale au monopolizat piaţa. Dar atunci când a existat cerere pe piaţă pentru sortimente speciale, Koch s-a reîntors la origini şi a început să facă bere în propria bucătărie, după reţeta stră-străbunicului său. A demisionat din funcţia de consultant de management şi a început să îşi promoveze berea prin barurile din Boston. Astăzi, compania Samuel Adams este cel mai mare producător de bere specială, având peste 30 sortimente diferite. În 2011, veniturile au depăşit 513 milioane dolari.

25494-2.jpgK’NEX, jucării inovative din plastic

Joel Glickman, un american de 50 ani a cărui familie avea o afacere de mase plastice, se plictisea la o nuntă şi a început să unească paie de băut. Aşa i-a venit ideea unei jucării din plastic care se îmbină. După ce producători mari i-au respins ideea, Glickman a riscat şi a început să producă noua jucărie la fabrica familiei. În 1993, după ce K’NEX a intrat pe piaţă, fondatorul Toys’R’Us a declarat că este cea mai interesantă jucărie a ultimilor ani. După patru ani, cifra de afaceri a ajuns la 100 milioane dolari. Glickman s-a retras, dar a revenit atunci când compania a început să aibă probleme financiare, iar acum sunt iarăşi în plină expansiune. Pentru anul în curs, se estimează că vânzările vor atinge 100 milioane dolari.
 

25493-1.jpg800-FLOWERS, primul număr de telefon cu numele companiei

Deşi barman şi asistent social, Jim McCann căuta să-şi sporească siguranţa financiară, astfel că în 1976 a investit 10.000 dolari într-o florărie. În câţiva ani, McCann deţinea 13 florării în New York, dar afacerea a înflorit cu adevărat în 1986, când a fost cumpărat numărul de telefon 1-800-FLOWERS. McCann a fost primul om de afaceri american care şi-a pus numărul de telefon la numele companiei, o idee simplă de marketing ce a dat roade neaşteptate. De îndată ce a apărut oportunitatea, McCann a cumpărat pe Internet domeniu cu acelaşi nume. Compania, care s-a extins prin achiziţia altor firme precum The Popcorn Factory sau Fannie May, a raportat o cifră de afaceri de aproape 690 milioane dolari, în 2011.

CITEȘTE ȘI: Top 10 – State cu cea mai ridicată rată a şomajului



29 June 2012