Desi a trecut un an de cind gestioneaza proiectul de realizare a autostrazii 0-1308-autostradabucpitesti1.jpg
Bucuresti-Ploiesti, iar proiectul a avansat extrem de putin, ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, vine cu vesti bune. „Conform graficului de lucrari, autostrada Bucuresti-Ploiesti va fi terminata in 2009“, a promis ieri ministrul.

Prezent la seminarul „Piata imobiliara in 2008: fierbere, stagnare sau declin?“, ministrul a avansat termene si pentru celelalte proiecte de dezvoltare a infrastructurii, din zona invecinata a Capitalei. In cazul centurii nord de autostrada, aceasta va fi gata in trei ani si jumatate, cu un an mai devreme decit sectiunea sudica a aceluiasi proiect.

 

In aproximativ un an va fi definitivata largirea la doua benzi a trei tronsoane din actuala centura ocolitoare a Capitalei, situate in zona de nord.

 

In zona sudica lucrurile stau mai prost, caci de abia acum vor fi derulate licitatiile. Viitoarea autostrada spre Ploiesti va avea trei benzi pe sens, ministerul aprobind modificarea proiectului.

 

 

Termenul 2009, avansat de Orban pentru proiectul Bucuresti-Ploiesti, este strins. Ministerul nu si-a dat inca acordul in privinta inlocuirii pamintului cu balast in fundatia autostrazii, exproprierile nu sint definitivate, iar Ministerul Mediului nu a aprobat defrisarile necesare in padurea Surlari din vecinatatea Capitalei, deoarece aici se gasesc specii ocrotite de pasari.

 

 

Sumele platite constructorilor pe tronsonul Moara Vlasiei-Ploiesti sint insignifiante, in comparatie cu valoarea proiectului. Pina acum, acestia au primit doar aproximativ sapte milioane de euro, adica trei la suta din suma necesara pentru construirea tronsonului, estimata la peste 200 de milioane de euro. Suma reprezinta jumatate din cit va primi firma Bechtel numai in acest an pentru autostrada Brasov-Bors.

Sursa

18 April 2008