Anul trecut, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului (ANPC) a înregistrat aproape 40 de reclamaţii împotriva dezvoltatorilor de ansambluri rezidenţiale nou construite din toată ţara. Anul acesta, doar în patru luni, numărul reclamaţiilor a ajuns la 25, potrivit datelor ANPC furnizate la solicitarea Money.ro.

În urma controalelor efectuate de Comisariatele Judeţene pentru Protecţia Consumatorilor şi de Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor al Municipiului Bucureşti, în 2009 au fost aplicate amenzi în valoare de 140.000 de lei (33.000 de euro) în judeţele Argeş, Bihor, Braşov, Cluj, Constanţa, Iaşi, Mehedinţi, Suceava, Buzău şi municipiul Bucureşti, pentru nerespectarea condiţiilor prescrise sau declarate, precum şi a clauzelor prevăzute în contracte.

În 2010, valoarea amenzilor s-a ridicat la 42.000 de lei (aproximativ 10.200 de euro) şi au fost aplicate dezvoltatorilor de proiecte rezidenţiale din judeţele Bistriţa Năsăud, Braşov, Constanţa, Galaţi, Iaşi, Prahova, Satu Mare, Vâlcea şi municipiul Bucureşti. De asemenea, au fost aplicate şi măsuri de returnare a taxelor de rezervare, de restituire a avansului achitat, precum şi de remediere a deficienţelor constatate, inclusiv prin procesul-verbal de recepţie.

Ce au reclamat consumatorii

1. Promisiunea de vânzare - clauze abuzive în contracte
2. Nerespectarea termenului de execuţie
3. Nerespectarea contractului de construcţie
4. Nerespectarea clauzelor contractuale în ceea ce priveşte modul de plată
5. Refuzul de returnare a taxei de rezervare în condiţiile renunţării la cumpărare, în interiorul perioadei de graţie prevăzută în contract
6. Refuzul achitării către petent a penalizărilor prevăzute în contract pentru nerespectare termenului de finalizare a construcţiei
7. Defecte de construcţie apartament aflat în garanţie
8. Neconformităţi în execuţia lucrării
9. Deficienţe de administrare: administratorul cartierului refuză încheierea altui contract de furnizare internet cu o altă societate decât cea impusă; nu sunt respectate condiţiile declarate (lipsă apă caldă, lumină etc.)
10. Obligarea încheierii unui contract de administrare cu o firmă impusă de dezvoltator la tarife foarte ridicate





Sursa

5 May 2010