România încearcă să se restructureze. Primul pas: căutarea unor lideri independenţi, din mediul privat, pentru companiile de stat. Astfel, toate proiectele legate de drumuri, CFR sau Tarom vor fi conduse în curând de manageri pregătiţi să conducă după proceduri cunoscute mediului privat, concurenţial, nu şi celui de stat. În teorie, iniţiativa este lăudabilă. Practic, această mişcare este privită cu scepticism de către analişti. Inerţia sistemului este prea mare pentru a fi învinsă de o mână de oameni, indiferent cât de bine sunt pregătiți, spun ei.

26321-angajari.jpgStatul a scos la concurs posturi de manager şi membri ai consiliilor de administraţie pentru cinci companii de stat: Tarom, CFR Infrastructură, CFR Călători, Com­pania de Drumuri şi Autostrăzi CNADNR şi Compania Naţională de Aeroporturi Bucureşti. Oferta a stârnit frenezie în rândul celor pregătiţi pentru un asemenea post. Peste 3.500 candidaţi au trimis CV-uri. 300 dintre ei au fost selectaţi pentru interviu şi aproape 180 au ajuns pe listele scurte.

Iniţial, cele cinci companii ar fi trebuit să aibă în total 29 posturi de membri în consiliile de administraţie, însă în prezent se discută despre o majorare a numărului până la 7 - 9 membri de fiecare, adică între 40 şi 50 manageri noi recrutaţi. Apoi vor fi aleşi membrii consiliilor de administraţie, iar noile consilii astfel constituite vor desemna directorii generali ai com­paniilor. Astfel, procesul de recrutare de CEO pentru aceste companii continuă, iar consultanţii de resurse umane aşteaptă în continuare CV-uri ale candidaţilor.

CITEȘTE ȘI: FMI cere concedieri masive în companiile româneşti neprofitabile. Află care sunt acestea.


11 September 2012