De cele mai multe ori, sărbătorile de iarnă înseamnă cadouri pentru copii, jucării și dulciuri. Alții preferă să se răsfețe cu o vacanță de sezon. Pentru mulți însă, sărbătorile sunt un pretext bun pentru a-și face un cadou util: îmbunătățirea locuinței. Astfel, în topul celor mai des întâlnite cheltuieli în lunile de iarnă sunt achiziționarea de electronice și electrocasnice. Acest comportament este cel mai des întâlnit în familiile din clasa mijlocie.

38906-imbunatatiri_craciun.jpgSărbătorile de iarnă sunt cunoscute pentru cheltuiala uneori nechibzuită pe care o implică. O dată pe an, chiar și cei mai planificați oameni devin mai permisivi cu propriile bugete. Astfel, acesta este momentul perfect în care dorințele din restul anului devin realitate. În afară de darurile făcute altora, mulți aleg să se răsfețe cu daruri utile, precum electronicele sau electrocasnicele. Acestea intră în top 12 cheltuieli în perioada sărbătorilor de iarnă, potrivit Ferratum Grup, companie de împrumuturi rapide. Aceasta a întocmit un studiu făcut în 21 de țări, pe 14.200 de familii din clasa mijlocie, iar rezultatele denotă optimismul general legat de bugetele familiale, în această perioadă.

Situația cheltuielilor de iarnă arată similar cu cea din anul trecut. Aproximativ 65% dintre familiile care au răspuns sondajlui vor menține nivelul de cheltuieli din 2014, în timp ce doar 20% dintre repondenți plănuiesc cheltuieli mai mici în vacanța de Crăciun, raportat la aceeași perioadă a anului trecut”, se arată în studiu.  

România este o țară cu cheltuieli peste medie, în perioada sărbătorilor de iarnă

România este una dintre țările cu cheltuieli peste medie, în perioada sărbătorilor de iarnă, fiecare familiei deicând darurilor un sfert din veniturile pe gospodărie. Media cheltuielilor este de 356 de euro, dat fiind faptul că studiul s-a făcut pe familiile din clasa de mijloc. Cele mai des cumpărate cadouri sunt jucăriile și dulciurile în mod egal, respectiv 20%, pe locul doi fiind achizițiile de bunuri generale în casă, cu 16%. 12% dintre români cumpără cărți pentru a le oferi cadouri, iar 12% preferă cosmeticele.

Cele mai mari bugete alocate cadourilor de iarnă sunt în Marea Britanie, la distanță mare față de locul doi, Slovacia. Englezii alocă 38,5% din bugetul familiei pentru cadouri, în sezonul rece, respectiv 1.150 de euro, în timp ce slovacii alocă 31,4% din buget, respectiv 655 de euro. La polul opus se găsesc Norvegia și Olanda, unde se alocă cea mai mică parte din venitul familiei pe cadouri, respectiv 12,6% și 9,4%”, se arată în studiul citat.

În timp ce locuitorii din Marea Britanie, Germania și Olanda preferă să își cumpere online darurile de Crăciun,  locuitorii din Estonia, Australia și Croația preferă cumpărăturile tradiționale, direct din magazin. Alături de România, alte nouă țări au pus pe primul loc achiziția de jucării, respectiv Spania (29,9%), Franța (27,6%), Bulgaria (26,9%), Cehia (26,7%), Danemarca (25,8%), Slovacia (24,7%), Letonia (24,7%), Australia (23,1%) Lituania (20,7%), Romania (19,7%) și Germania (18,2%). Urmează cărțile, în topul celor mai achiziționate produse, apoi delicatesele culinare și hainele. Pe ultimele locuri se află cadourile muzicale și bonurile cadou.

CITEȘTE ȘI: