Piața imobiliară din România va crește cu 5% anul acesta, consideră directorul uneia dintre cele mai mari companii imobiliare din lume. Revigorarea activității din sectorul real estate a început să se facă simțită încă de anul trecut, iar tendința va continua și în 2015, susținută în special de relaxarea condițiilor de creditare.

36168-imobiliare_romania.jpgPiața imobiliară de la noi din țară va înregistra o ușoară creștere în 2015, după o dezmorțire a activității observată deja în 2014, consideră directorul regional al uneia dintre cele mai mari companii imobiliare din lume.

„Estimăm că anul acesta vom asista la o creștere cu circa 5% a pieței imobiliare, această evoluție fiind influențată atât de contextul european, cât și de facilitățile pe care le oferă băncile în ceea ce privește creditarea și de programul Prima Casă”, explică Răzvan Cuc, Director Regional RE/MAX România.

Revirimentul sectorului real estate din România s-a putut observa încă de anul trecut – potrivit analizelor RE/MAX este în continuă creștere numărul proiectelor imobiliare inițiate în mari orașe precum București, Cluj-Napoca, Iași, Constanța, Brașov sau Timișoara. Evoluția este totuși una firească și nu ar trebui să ne entuziasmeze excesiv, întrucât nu vom mai asista prea curând la o perioadă de boom imobiliar ca cea anterioară crizei, când prețurile proprietăților înregistrau creșteri majore de la un an la altul.

„Această evoluție era de așteptat, mai ales în contextul în care cea mai mare parte a piețelor mature din Europa se află deja  pe un trend ascendent. Pe termen mediu, estimăm că se vor observa creșteri de 5% de la an la an, în următorii 5 ani, în condițiile în care economia globală și cea europeană rămâne stabile”, arată reprezentantul RE/MAX.

Românii, mult mai sceptici și atenți la detalii când cumpără o locuință

Totodată, criza recentă a făcut schimbări semnificative și în atitudinea clienților români aflați în căutarea unei locuințe. În prezent, aceștia au devenit mult mai atenți la detalii, iau decizia într-un timp mai lung și analizează îndelung nevoile pe care le au.

„În perioada de boom imobiliar, cea mai mare parte a românilor investeau în proprietăți de care nu aveau neaparat nevoie, cu suprafețe foarte mari care, dincolo de costul de achiziție ridicat, implicau și cheltuieli foarte mari de întreținere. Astăzi însă atitudinea s-a schimbat radical. Astăzi nu se vând decât un procent mic din spațiile locative direct din planșetă, clienții așteptănd să vadă proiectele terminate și finisate pentru a fi siguri că iau cea mai bună decizie”, remarcă Răzvan Cuc. 

CITEȘTE ȘI ALTE ARTICOLE:

 

19 ianuarie 2015