Platformele industriale vor fi transformate in zone rezidentiale


Curierul National - 19.06.2006
 

Majoritatea fabricilor din interiorul orasului vor fi mutate catre periferie, intr-un amplu proces de reconversie a zonelor industriale in zone urbane, care va incepe chiar din acest an, a declarat, vineri, primarul general Adriean Videanu. Potrivit edilului Capitalei, transformarea platformelor industriale in zone rezidentiale este o initiativa mai veche a municipalitatii, informeaza Mediafax.

"Este un pas urmator pe care noi il intentionam, si anume reconversia zonelor industriale in zone urbane cu potential de dezvoltare. Incercam, in beneficiul cresterii calitatii vietii in Bucuresti, sa mutam zonele industriale cat mai mult la periferia orasului", a afirmat Videanu, referindu-se la modificarile urbanistice din zona Basarab-Orhideelor-Grozavesti, care vor avea loc odata cu inceperea lucrarilor de construire a pasajului de la Basarab.

Fabrici in zone cu interes

Zone centrale din Bucuresti sunt ocupate, in prezent, de cateva zeci de fabrici. Zona Trafic Greu - situata in imediata apropiere a Palatului Parlamentului - se intinde de-a lungul bulevardului cu acelasi nume, lung de aproape trei kilometri. Cele cateva sute de hectare sunt ocupate in prezent de platforma industriala Vulcan (falimentara in prezent) si de diverse depozite ale unor firme (printre care Titan Mar, la care actionar este Adriean Videanu).
Zone industriale cu inalt interes pe piata imobiliara ar fi platforma Aversa (Obor), sau intreprinderea Rocar (Zona Progresul). De asemenea, pe Splaiul Independetei (zona Semanatoarea - Grozavesti) se afla diverse alte obiective industriale care ar putea deveni cartiere rezidentiale.

120 mii mp, stocuri de spatii industriale

Piata spatiilor industriale, rezultate ale acestei relocalizari ale fabricilor, este inca la inceput in Romania. Insa, din 2005 un numar important de proiecte au inceput sa prinda contur. Zonele preferate de investitori sunt cele din sudul si vestul Capitalei, care au avantajul prezentei arterelor de tranzit.

Ca urmare a programului amplu de investitii, au inceput sa apara spatii logistice de mari dimensiuni precum Cefin Logistics Park, Mercury Logistic Park, Atlas Business Park sau Prologis Bucharest Park, toate localizate in Bucuresti. Cu toate acestea, Capitala ramane mult in urma marilor capitale din centrul si estul Europei din punctul de vedere al spatiilor industriale oferite de piata, in conditiile in care la sfarsitul lui 2005 stocul total de spatii industriale moderne era de numai 120.000 de mp.


Adelina Vlad
Curierul National
 

19 June 2006