Vremurile grele au atras după sine şi o atenţie mai mare a clienţilor pentru produsele şi serviciile pe care le plătesc. Românii s-au transformat treptat în nişte clienţi greu de mulţumit, care îşi cunosc bine drepturile şi sunt dispuşi să acţioneze pe cale legală pentru a-şi face dreptate. Aşa se face că în anii de criză, numărul plângerilor făcute la ANPC a crescut considerabil.

32966-consumer_form.jpgAnul 2013 a fost un an record pentru ANPC: numărul reclamaţiilor venite din partea consumatorilor a atins un maxim istoric. Cele mai multe plângeri au venit din partea clienţilor care au făcut achiziţii importante.

„Cele mai multe reclamaţii au vizat produsele nealimentare. Este vorba aici despre bunuri de folosinţă îndelungată, precum electronice şi electrocasnice, produse IT. De asemenea, clienţii au mai sesizat nereguli din contractele de furnizare de servicii de televiziune, telefonie, internet sau utilităţi. O altă categorie se referă la calitatea necorespunzătoare a produselor sau nerespectarea garanţiilor legale”, arată oficialii ANPC.

Clienţii sunt bine informaţi şi atenţi la buget

Consumatorii au început să reacţioneze rapid în a-şi face dreptate, în condiţiile în care sunt tot mai bine informaţi şi mai atenţi la buget, dată fiind perioada economică dificilă pe care o traversăm. De cele mai multe ori, plângerile consumatorilor s-au dovedit a fi întemeiate. Pe lângă controalele generate de plângerile clienţilor, ANPC a desfăşurat şi programele standard de verificare.

„În toată ţara, la nivelul anului 2013, au fost peste 50 controale tematice. Ultimele de pe lista acestora au fost cele cu specific pentru perioada premergătoare Sărbătorilor, care vizează perioada reducerilor, precum şi perioade de verificare a procesului de vânzare a jucăriilor astfel încât să fie întrunite toate condiţiile de securitate precum şi a produselor cu specific pentru perioada de iarnă: produse alimentare, produse de cofetărie şi patiserie, dulciuri, fructe etc”, continuă oficialii ANPC.

Pentru a depune o plângere, în momentul în care consideră că li s-a făcut o nedreptate, consumatorii trebuie să se adreseze ANPC sau comisariatelor judeţene. Va urma completarea unor reclamaţii standard, precum şi ataşarea de acte doveditoare. Sfatul oficialilor ANPC este acela ca păgubitul să se adreseze în prealabil companiilor cu care au o problemă, astfel încât să existe posibilitatea rezolvării amiabile a problemei.

CITEŞTE ŞI: Atenţie la actele adiţionale! Nu semnaţi nimic din ce nu este clar

 

10 februarie 2014