Smartphoneurile şi tabletele au transformat radical modul în care clienţii interacţionează cu banca. Dacă în urmă cu trei ani, numărul celor care foloseau servicii bancare on-line era redus la minimum, la doar 2% din populaţie, acum aceste cifre s-au triplat. Oamenii încep să înţeleagă cum funcţionează acest sistem de colaborare cu banca, iar pe termen scurt sunt aşteptate noi creşteri în numărul celor care folosesc telefonul mobil pentru operaţiuni de rutină cu banca.

34833-ky9n.jpgMulţi români au înţeles că tranzacţiile bancare pe internet pot oferi aceeaşi siguranţă ca şi cele făcute direct la ghişeu, atât timp cât se respectă un cod simplu de siguranţă. Atacurile asupra clienţilor bancari din mediul virtual sunt aproape imposibile, dacă clientul foloseşte site-uri securizate şi nu îşi oferă datele personale. A fost suficient ca un număr mic de temerari să încerce acest sistem şi să îl recomande apoi apropiaţilor pentru ca numărul celor interesaţi să crească în ritm susţinut. Potrivit unui studiu Erste şi BCR, piaţa de online banking din România a crescut de la 2% la 6% din populaţie, în ultimii trei ani.

„69% dintre cei care sunt clienţi bancari se îndreaptă cel mai des către zona de self service, care este canalul de tranzacţionare folosit cel mai des. Acolo efectuează plăţi, fac depozite şi retrageri. Urmează zona de consiliere rapidă, spre care se îndreaptă 60% dintre respondenţii studiului efectuat, care sunt interesaţi în special de operaţiunile de tranzacţionare. Acolo ajung cei interesaţi să facă plăţi în numerar, ordine de plată sau să îşi verifice situaţia contului”, arată studiul Erste şi BCR.

Primul pas către folosirea produselor bancare online este drumul către sucursală

Pentru a ajunge să folosească produsele online, clienţii preferă să meargă personal până la cea mai apropiată sucursală bancară. Potrivit studiului citat, 63% dintre clienţi adoptă această strategie. De altfel, cei mai mulţi dintre clienţi preferă să păstreze o legătură directă cu sucursalele băncii.

„În ceea ce priveşte interacţiunea cu banca, studiile noastre arată că aproape o cincime din totalul românilor bancarizaţi folosesc un mix între online banking, mobile banking şi drumul către sucursale”, continuă oficialii Erste Group şi BCR.

Pentru a încuraja clienţii să folosească acest tip de servicii, băncile dezvoltă permanent programe noi care să fie utile clienţilor. O altă strategie este recompensarea celor care folosesc produsele online ale instituţiilor financiare. Aceşti clienţi primesc un set de beneficii care include bonusuri, gratuităţi sau chiar returnarea unei sume din totalul cheltuit în altă formă decât numerar. Dincolo de aceste strategii, tranzacţiile online au avantajul că permit monitorizarea veniturilor şi cheltuielilor, posibilitatea de a face predicţii pentru propriul buget şi abilitatea de a stabili ţinte de cheltuieli, economii şi investiţii.

CITEŞTE ŞI: Nu deveni victima furturilor online: informează-te!


11 august 2014