Magistrala 5 este poate cea mai importantă dezvoltare a Metrorex din acest moment. Cartierele Militari şi Drumul Taberei sufereau acut la nivel de trafic, din cauza lipsei metroului. Dar cum acest proiect a demarat deja şi se lucreaza activ la el, autorităţile privesc deja în perspectivă şi analizează implementarea Magistralei 6, care ar trebui să ducă spre Otopeni.

24902-metrorex.jpgPentru a se asigura că lucrările la noile magistrale de metrou se desfăşoară conform planului, Ministerul Transporturilor a cerut corpului de control să verifice proiectul extinderii reţelei de metrou până la Otopeni. Acesta este menit să lege reţeaua de metrou din Bucureşti cu aeroportul Henri Coandă din Otopeni.

„Corpul de control nu este o sperietoare, el trebuie să constate în ce fază se află proiectul şi dacă sunt greutăţi care depind de noi să le rezolvăm", a spus ministrul Ovidiu Silaghi, ministrul Transporturilor.

Momentan însă, magistrala 6 este abia la stadiul de intenţie de licitaţie. Linia ar urma să fie pusă în funcţiune în 2017-2018, iar investiţia estimativă a contractului este de 1 miliard euro, fără TVA. Mult mai palpabilă pentru oamenii de rând este construcţia Magistralei 5. Aceasta este în plină desfăşurare şi a stârnit o mulţime de nemulţumiri printre locuitorii zonelor de dezvoltare a proiectului.

Primele probleme apărute la Magistrala 5 au apărut deja, dar nu trebuie să îngrijoreze

După cum era de aşteptat, primele probleme au apărut deja. Mutarea utilităţilor, precum conductele de apă sau gaz, au făcut proiectul să bată pasul pe loc. Este vorba despre o întârziere de una-două luni, dar prevăzută de dezvoltatori, care spun că pierderea de timp va fi recuperată iar termenul final de livrare nu va fi decalat.

„Până la sfârşitul anului viitor vom termina structura staţiilor şi apoi mai durează aproximativ doi ani până la finalizare", a spus responsabilul tehnic al proiectului, Ioan Ursu.

Astfel, Magistrala 5 ar trebui să fie finalizată în anul 2015. Până atunci însă, mai sunt câteva etape. Anul viitor va mai fi organizată o licitaţie pentru dotarea reţelei cu echipamentele necesare.

În martie 2011 Metrorex a semnat un contract de 215 milioane euro, fără TVA, pentru execuţia tronsonului Râul Doamnei-Eroilor cu un consorţiu condus de compania italiană Astaldi şi anunţa că tronsonul va fi deschis în 2014.

CITEȘTE ȘI Cu metroul, de la Gara din Nord până la aeroport. Acest lucru va fi posibil din 2017-2018.

 

23 mai 2012