Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Anca Boagiu, a promis azi că în următorii zece ani se vor construi 65 de noi staţii de metrou. Pentru această dezvoltare, ministrul estimează o investiţie necesară de 8,5 miliarde de euro. Totuşi, până şi Boagiu are dubii asupra faptului că acest plan ar putea deveni realitate, mai ales în condiţiile în care declaraţia a fost făcută la inaugurarea a două staţii la care se lucrează încă de pe vremea lui Ceauşescu.

19538-metrou-silviu-matei.jpgBoagiu: sper să renunţăm la politica prin care începem mii de lucrări fără a le termina

Metrorex a inaugurat azi două staţii noi de metrou, Jiului şi Bazilescu, prin care este extinsă Magistrala 4. Această investiţie este estimată la 72,5 milioane euro, din fonduri de la buget, iar în următorii doi ani preconizează că se vor finaliza alte două staţii pe aceeaşi Magistrală. Pe termen mediu şi lung însă, planurile ministerului par să fie de-a dreptul fabuloase. Chiar şi Anca Boagiu, cea care promite dezvoltarea, spune că dacă se munceşte ca şi până acum, sunt slabe şanse de reuşită.

"Sper să renunţăm la politica prin care începem mii de lucrări fără a le termina şi vrem să demonstrăm că suntem în perioada recuperării întârzierilor. Intenţionăm ca, în următorii 10 ani, să inaugurăm alte 65 de staţii noi de metrou, cu o investiţie de 8,5 miliarde euro", a declarat ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Anca Boagiu, cu ocazia inaugurării celor două staţii.

Aceste plan este cu atât mai greu de crezut cu cât dictatorul Ceauşescu a reuşit să construiască doar 40 de staţii, şi este cunoscut ritmul susţinut în care se lucra pentru realizarea obiectivelor impuse de acesta. Lucrările de construcţie la metroul bucureştean au fost demarate în anul 1975, iar prima linie a fost inaugurată în 1979, între Timpuri Noi şi Semănătoarea. Din 1975 până la sfârşitul anului 1989 au fost finalizate 40 de staţii de metrou.

Lucrările pentru tronsonul Drumul Taberei - Eroilor vor începe la sfârşiitul verii

Directorul Metrorex, Gheorghe Udrişte, a completat spusele ministrului Boagiu cu precizarea că planurile de dezvoltare vizează extinderea reţelei de metrou la 120 de km, de la 67 km în prezent. Udrişte a mai spus că, în următorii doi ani, Magistrala 4 va fi prelungită cu alte două staţii, Laminorul şi Străuleşti. De asemenea, până la finele verii vor începe lucrările pentru tronsonul Drumul Taberei - Eroilor, a mai spus Udrişte.

"Pe Magistrala 4 trenurile vor circula la fiecare opt minute, iar în cele două staţii au fost instalate primele automate de bilete. Staţiile sunt în garanţie în următorii cinci ani, astfel că, în această perioadă, ele nu vor dispune de spaţii comerciale", a precizat directorul Metrorex.

Lucrările la cele două staţii au fost începute în 1986-1987.

"Lungimea traseului obiectivului este de 2,62 km şi are două staţii Jiului (Pajura) şi Parc Bazilescu. Finanţarea a fost asigurată din fonduri de la Bugetul de Stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii", potrivit MTI.

Lucrările de structură a tunelelor şi a celor două staţii aferente au fost finalizate în partea a doua a anului 2010, iar lucrările privind finisajele şi montajul echipamentelor au început în cursul lunii ianuarie 2011. Magistrala 4 de metrou avea până vineri patru staţii (Gara de Nord 2, Basarab 2, Griviţa şi 1 Mai).

Citeşte şi:


1 July 2011