Mobilarea locuinței este o etapă pe cât de plăcută, pe atât de costisitoare. Cu atât mai mult în cazul unei construcții noi, unde bugetul este adesea epuizat, până la momentul amenajării interioare. Din fericire, oferta de mobilă este variată pe segmentul de preț mediu. Clienții pot alege între mobila personalizată sau cea standard, fără să aibă senzația că fac rabat de la calitate. Producătorii de mobilier accesibil asigură că produsele mai ieftine decât ale concurenței nu sunt cu nimic inferioare. Poate chiar din contră.

37758-mobila_living.jpgMobila ieftină este tentantă pentru toată lumea, iar oferta este bogată, pe acest segment. Adevărata provocare rămâne aceea de a diferenția produsele de calitate de cele care nu rezistă în timp. Iar aici, clienții fac adesea o confuzie: ei asociază prețul mic cu lipsa de calitate.

În București, întâlnim cel mai des acest tipar de gândire. Clienții nu au răbdare să cunoască produsul, nu iau decizia de cumpărare în funcție de produs. Se uită după marcă, iar un preț normal îi face să fie reticenți. Noi încercăm să aducem în magazinele noastre produse care să nu convingă doar prin preț, ci și prin alte beneficii legate de calitate. Am intrat într-o nișă în care ne merge foarte bine, dar nu putem fi catalogați drept ieftini și atât. Tehnologiile cu care lucrăm noi sunt greu, dacă nu imposibil de egalat, în România”, a declarat pentru IMOPEDIA.ro Cristian Rusu, proprietar al grupul Rus Savitar – Casa Rusu.

Prețul mobilei variază de la oraș la oraș, în funcție de puterea de cumpărare a locuitorilor

Dar prețul mediu sau mic este un concept cu multiple valențe, în funcție de locul în care este folosit. Astfel, un preț mediu în București, poate fi mare, într-un oraș mic din provincie. Tocmai de aceea, producătorii au strategii de vânzare diferite pentru fiecare punct de distribuție, dar și pentru diferite etape ale pieței.

„În perioada de criză, clienții s-au schimbat. Li s-a schimbat gândirea, li s-au modificat bugetele. Este normal ca aceste schimbări să se resimtă și în întreaga industrie. Noi, producătorii, ne schimbăm după bugetul și preferințele clienților. În ultimii ani, clienții nu prea au făcut achiziții, iar noi înțelegem faptul că bugetele au devenit mai mici, în timp ce nevoile au devenit mai mari, așa că ieșim în întâmpinare cu prețuri mici. Dar acest lucru nu ne face „ieftini” și la calitate, pentru că trebuie să vindem produse de folosință îndelungată”, continuă oficialul Casa Rusu.

Clienții care nu vor să piardă timp căutând prin magazine, apelează la soluții personalizate

O altă parte din clienți a preferat să apeleze la soluții personalizate, în speranța celui mai bun preț. Mobila făcută pe comandă se potrivește exact locuinței și bugetului proprietarilor. Totul este personalizat, până la cele mai mici detalii, astfel încât proprietarul să se bucure de cel mai mare confort, pentru cel mai mic preț.

„În ultimii ani, numărul celor care au căutat mobilă pe comandă a crescut. Clienții sunt interesați să își aleagă singuri materialele și dimensiunile potrivite bugetului și camerei de mobilat. Clienții sunt mulțumiți că economisesc timpul pe care l-ar fi pierdut prin magazine, că totul este construit exact pe bugetul pe care l-am fixat de comun acord și, nu mai puțin important, de faptul că produsul final este exact așa cum și l-au imaginat, nu un substitut găsit în magazin”, a explicat pentru IMOPEDIA.ro Teodor Mărăcineanu, director de vânzări Mobilă Suprem.

Materialele joacă un rol important în fixarea prețului. De exemplu, un front de bucătărie din lemn masiv ajunge să coste aproximativ 190 euro/metru liniar, în timp ce același produs făcut din MDF, are un preț care pornește de la 80 de euro/metru liniar, putând să atingă cel mult 150-160 euro/mp liniar. Iar pentru anul în curs, pe piața mobilierului nu ar trebui să există fluctuații majore, după cum au preconizat oamenii de afaceri din domeniu.

CITEȘTE ȘI:

20 iulie 2015