Clientii care nu isi actualizeaza pana pe 31 martie datele personale la bancile cu care lucreaza ar putea sa se trezeasca cu conturile blocate. Cerinta este impusa de un regulament al BNR si de normele europene.

Conform acestora, bancile nu pot sa ofere servicii clientilor despre care nu detin un set de informatii de baza.

sursa:http://www.hit.ro/Bancile au primit in toamna anului trecut posibilitatea de a prelungi cu inca 6 luni termenul in care trebuie sa isi actualizeze baza de date cu informatii privind proprii clienti. La sfarsitul lui martie, aceasta perioada va expira la multe banci.


Conform modificarilor aduse regulamentului BNR nr. 9/2008, bancile si institutiile financiare nebancare trebuie sa isi actualizeze baza de date cu informatii despre clienti cel mai tarziu in "18 luni de la aprobarea la nivelul organelor de conducere ale institutiei a normelor de cunoastere a clientelei"Regulamentul Bancii Centrale are la baza legislatia in domeniu privind combaterea si prevenirea spalarii banilor si finantarii actelor de terorism, adoptata ca urmare a implementarii unei directive europene.

Clientii risca sa ramana cu contul blocat

Legislatia in domeniu prevede obligatia bancilor de a detine un minim de informatii despre proprii clienti, in conformitate cu reglementarile europene.

In cazul in care banca nu detine aceste informatii nu mai poate sa continue relatia cu clientii in cauza. In consecinta, clientii care nu au mers la sediile bancilor in vederea actualizarii datelor s-ar putea trezi cu conturile suspendate sau inchise.

Spre exemplu, cei care detin carduri nu le vor putea utiliza nici pentru retragere de numerar nici pentru plata la comerciant pana nu merg la banca sa ofere informatiile solicitate. Ce vor sa stie bancile despre persoanele fizice?

Pentru persoanele fizice, bancile trebuie sa cunoasca cel putin:
a) numele si prenumele si, dupa caz, pseudonimul;
b) data si locul nasterii;
c) codul numeric personal sau, daca este cazul, un alt element unic de identificare similar;
d) domiciliul si, daca este cazul, resedinta;
e) numarul de telefon, fax, adresa de posta electronica, dupa caz;
f) cetatenia
g) ocupatia si, dupa caz, numele angajatorului ori natura activitatii proprii;
h) funcþia publica importanta detinuta, in cazul clientilor care sunt rezidenti in strainatate, daca este cazul;
i) numele beneficiarului real, daca este cazul.

Prin modificarea regulamentului nu se mai solicita functia publica importanta detinuta decat in cazul in care titularul contului este rezident in strainatate.



Sursa

15 March 2010