Imediat după finalizarea cinematografului din cadrul Băneasa Shopping City, programată pentru săptămâna viitoare, vor începe pregătirile pentru o nouă extensie în care va fi mutată zona de restaurante, iar în următorii trei ani pe terenul dintre mall şi magazinul IKEA vor fi amenajate noi spaţii pentru relaxare (leisure) şi o galerie comercială cu branduri de lux.

20908-12-ali-ergen-ergun.jpgOmul de afaceri Gabriel Popoviciu, care controlează cel mai mare proiect imobiliar de pe piaţa locală, dezvoltat în zona Băneasa din nordul Bucureştiului, este dispus să mai investească circa 80 de milioane de euro în zona comercială a proiectului până în 2015, plan ce va duce proiectul la o suprafaţă închiriabilă de circa 150.000 de metri pătraţi, faţă de circa 105.000 mp în prezent.

Megaproiectul din nordul Capitalei, care a atras deja cea mai mare parte a retailerilor internaţionali de pe piaţă, ar urma să devină astfel unul dintre cele mai mari malluri din Europa, comparabil doar cu proiecte din ţări precum Rusia sau Marea Britanie.

Dezvoltarea este realizată pe un teren de peste 200 de hectare al Facultăţii de Agronomie din zona în care locuiesc o parte din cei mai bogaţi oameni din România.

"Pregătim trei extensii majore, respectiv un nou imobil în apropierea cinematografului, în care va fi mutată zona de food-court şi vom face un centru de bowling, iar ulterior un centru de leisure în spaţiul dintre mall şi magazinul IKEA, precum şi o galerie comercială cu branduri high-end. De noua zonă de food-court, care va fi mutată într-un spaţiu de 10.000 de metri pătraţi, ne vom apuca imediat după finalizarea cinematografului şi va fi gata la jumătatea anului 2013, în timp ce restul spaţiilor vor fi livrate în perioada 2014- 2015", a declarat pentru ZF Ali Ergun Ergen, cel care conduce de circa şase ani compania Băneasa Developments, responsabilă de zona de retail a proiectului.

Mallul Băneasa Shopping City a fost deschis în aprilie 2008, în urma unei investiţii de 150 de milioane de euro finanţată de băncile SocGen (BRD), UniCredit şi National Bank of Greece. Arhitecţii regândesc în prezent întregul design al parcului comercial, care va cuprinde din primăvara anului viitor şi o benzinărie în care va funcţiona un restaurant KFC deschis non-stop.

Între companiile care deţin malluri, Băneasa Developments a realizat anul trecut cele mai mari încasări de pe piaţa locală, aproape 30 de milioane de euro, în scădere cu 5% faţă de 2009, fiind urmat de Cotroceni Park şi Unirea Shopping Center în topul încasărilor.

Vânzările au crescut cu 22% la opt luni

Pentru acest an, Ergun Ergen se aşteaptă la o creştere a încasărilor cu circa 5%, comparând "mere cu mere", în condiţiile în care deschiderea cinematografului va avea de asemenea un impact semnificativ asupra veniturilor. Creşterea ar urma să fie provocată de avansul cu 22% al numărului de vizitatori şi al vânzărilor în primele opt luni ale anului, precum şi de ocuparea ultimelor spaţii disponibile, care au dus gradul de ocupare al mallului Băneasa Shopping City la aproape 100%.

"A deschis New Look, luna aceasta va deschide un magazin şi Famous Brands, iar Domo va avea până la sfârşitul anului un magazin de 2.500 de metri pătraţi în spaţiul de deasupra actualului food-court, cu un concept nou, mai interactiv. Şi în rest, nu mai avem spaţii. Spaţii noi înseamnă mai mult business şi cred că este loc de noi magazine, de aceea am şi făcut planul pentru extindere", explică Ergun Ergen.

7 mil. euro din cinematograf

Managerul mallului din Băneasa spune deseori că îi place atmosfera de şantier, el fiind de profesie inginer, iar în această perioadă chiar are parte de aşa ceva în cadrul proiectului. De la etajul mallului, printre magazinele Bigotti şi Marks & Spencer, pe după un panou mare şi colorat se realizează accesul către viitorul cinematograf cu 13 săli, o investiţie de 19 milioane de euro care va fi inaugurată în 23 septembrie.

Viitoarele case de bilete, de la care se vor putea cumpăra în acelaşi timp şi băuturile şi pop-cornul, sunt deja montate, iar în următoarele zile vor fi aduse şi mai multe automate de la care vor putea fi cumpărate bilete atât din foyer-ul cinematografului, cât şi de pe aleile mallului.

Pe mocheta maro cu buline portocalii şi bej muncitorii circulă în prezent cu acoperitori din pungi albastre peste încălţăminte pentru a nu murdări covoarele care duc spre sălile VIP, în care sunt deja instalate circa 20 de canapele de două locuri din piele neagră cumpărate de la Bo Concept. Între canapele sunt aprinse câteva lămpi, dar liniştea este perturbată din când în când de sunetul provocat de alarmele aflate în teste. Nu rulează încă niciun film, dar cei 50 de oameni care se vor ocupa de funcţionarea cinematografului, de numit Grand Cinema Digiplex, au fost deja recrutaţi.

Cele mai mari două săli ale cinema tografului, cu câte 500 de locuri fiecare, au scaune roşii, respec tiv gri, iar în zona centrală, unde este cel mai bun unghi pentru vizionarea filmelor şi cea mai bună acustică, scaunele sunt reglabile. În aceste condiţii, aceste locuri vor avea un preţ mai ridicat decât în restul sălii.

"Piaţa biletelor de cinematograf a fost anul trecut de circa 3,5 milioane de bilete, dintre care aproape trei milioane au fost vândute la Cotroceni Park, Bucureşti Mall şi Plaza România. Noi pentru primul an ne propunem să vindem circa 800.000 de bilete, iar în al treilea an de operare să ajungem la 1,2 milioane de bilete, termen până la care consider că piaţa va creşte la 4,5 milioane de bilete.

Preţul mediu pe bilet în Bucureşti este de circa 6 euro, iar noi vom fi tot în această zonă, uşor mai sus", spune Ergun Ergen, care con si deră că în primul an de funcţionare încasările cinemato gra fu lui ar putea depăşi 7 milioane de euro.

Veniturile nu vor veni doar din vânzarea de bilete, ci şi din răcoritoare, în acest sens fiind semnat un parteneriat cu Pepsi, dar şi din reclamele de dinaintea filmelor şi evenimente private, într-o serie de săli de cinema scaunele putând fi mutate şi "pus covorul roşu" de la intrarea din spatele mallului.

Mai multe filme româneşti

"Cel mai mare avantaj este că vom avea aceeaşi echipă pentru mall şi cinematograf. Investiţia este mare, iar acest business este unul dificil. Ca nivel de experienţă nu suntem încă Cinema City (companie care operează 10 cinematografe pe plan local - n.red.), dar cred că în viitor aceasta ar putea deveni o linie de business pentru grup", spune Ergun Ergen.

Rezultatele cinematografului depind şi de industria filmului, respectiv de producţiile care vor fi lansate în următorii ani. Ergun Ergen spune că va sprijini şi industria locală de film, producţia Loverboy urmând a fi lansată în cadrul cinematografului. "În Turcia, Franţa sau Italia filmele de producţie internă vând circa 30-35% din totalul biletelor din cinematografe şi văd semne că acest lucru se poate întâmpla şi în România, unde în prezent peste 90% din filme sunt din afară."


Sursa

14 September 2011