Ministrul Transporturilor, Alexandru Nazare, a inspectat şantierul autostrăzilor Timişoara-Lugoj şi Lugoj-Deva. Dacă primul segment merge foarte bine, ba chiar există şanse ca tronsonul I să fie terminat înainte de termen, cel de-al doilea segment este problematic. Dezvoltatorii proiectului au încercat să păcălească autorităţile rotunjind mult în plus numărul de kilometri finalizaţi.

24010-autostrada-timisoara-lugoj-alexandru-nazare-19.jpgLa vizita de pe şantierul Timişoara-Lugoj, ministrul Transporturilor, Alexandru Nazare, s-a arătat încântat de situaţia şantierului. Potrivit observaţiilor lui, există toate şansele ca această lucrare să fie terminată înainte de termen.

„Mă bucur că la toate podurile s-a lucrat, există o mobilizare deosebită. La cum stau lucrurile, cred că în două-trei săptămâni se poate turna asfaltul şi sper să menţineţi ritmul acesta, pentru că, dacă îl menţineţi, puteţi termina înainte de termen. Vă rog doar să nu faceţi rabat de la calitate, acesta este un lucru care caracterizează societatea noastră. Haideţi să menţinem ritmul şi cred că e gata la vară”, le-a spus Alexandru Nazare constructorilor.

Nu există riscul să se piardă finanţarea pentru al doilea tronson de autostradă

Ceva mai problematic ar putea să fie al doilea segment al Autostrăzii Timişoara-Lugoj, dat fiind faptul că trenează de prea mult timp şi exista riscul să fie retrasă finanţarea. Ministrul Transporturilor a infirmat însă această idee.

„Despre al doilea tronson, trebuie să ştiţi că nu se pierde finanţarea europeană. Am văzut speculaţii pe această temă, proiectul nu se pierde, este la Bruxelles. În acelaşi timp, el va fi relicitat, iar Compania de drum îl va scoate în scurt timp la licitaţie, tocmai ca să avem şi pe acel tronson un constructor care să îşi facă treaba. Este foarte important să menţinem această legătură de la Nădlac până la Sibiu. Trebuie să înceapă anul acesta tronsonul al doilea”, a spus ministrul Transporturilor.

Potrivit constructorilor, primul lot al autostrăzii Timişoara-Lugoj este finalizat în proporţie de peste 50%. Lucrările au început în luna octombrie 2011 şi urmează să fie finalizate în acest an, chiar dacă termenul prevăzut în contract pentru finalizarea lucrărilor este aprilie 2013.

Cifrele de performanţă pentru Autostradă Lugoj-Deva, falsificate de constructori

După ce a vizitat segmentul Timişoara-Lugoj, ministrul Transporturilor şi-a continuat drumul pe autostradă pentru a inspecta segmentul Lugoj-Deva. Știind că este o porţiune cu probleme, ministrul a preferat să nu facă şi acest drum însoţit de presă. Totuşi, potrivit unor surse din cadrul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Timişoara, ministrul a observat că datele de pe panoul de prezentare pus la dispoziţie de către constructori nu coincid cu realitatea. Sursele citate susţin că ministrului i s-a prezentat un anumit număr de utilaje care lucrează pe tronson, un anumit număr de angajaţi şi un progres de opt la sută al lucrărilor, cifră care era rotunjită cu pixul, cea reală fiind de doar trei la sută. Din acest motiv, ministrul a convocat constructorii la o discuţie şi le-a dat un termen de trei zile pentru a furniza Ministerului Transporturilor un program de lucrări real, mai susţin sursele citate.

CITEȘTE ȘI Drumurile pot fi construite mai rapid, cu legi noi. Aşa se apără Ministerul Transporturilor

 

26 martie 2012