Autostrada Arad-Timişoara nu a fost finalizată nici la termenul din 30 iunie, anunţat pe site-ul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România. În prezent, pe autostradă încă sunt lucrări care impun restricţii de viteză de 60 şi 80 kilometri/oră pe unele segmente.

30864-autostrada.jpgLucrările de finalizare a autostrăzii au tot fost amânate de-a lungul timpului. Ultimul termen pentru încheierea lor era anunţat pe site-ul CNADNR la 30 iunie, însă recepţia drumului nu s-a făcut, iar lucrările continuă. Se lucrează la acostamente, la montarea de parapete şi de balustrade pe viaducte, pe segmentele unde se află echipele de muncitori existând restricţii de viteză de 60 şi 80 kilometri/oră.

„Totuşi, trebuie menţionat că nu se mai lucrează la partea carosabilă, lucrările de asfaltare care au avut loc recent fiind încheiate”, spune Teodor Tudur, şeful Poliţiei Autostrăzi Vest.

CNADNR şi constructorul urmează să stabilească împreună data recepţiei lucrărilor. Surse din cadrul consorţiului care execută lucrările afirmă însă că 30 iunie era o dată estimată de constructor şi comunicată CNADNR, iar recepţia ar putea avea loc abia în luna noiembrie, notează Mediafax.

Lucrările la autostrada Arad-Timişoara au demarat în 2009, iar termenul de finalizare anunţat la vremea respectivă era de 24 de luni. Traficul pe autostrada a fost deschis fără ca şantierul să fie închis. De la deschiderea circulaţiei, pe autostradă au avut loc de mai multe ori reparaţii, în paralel cu lucrările prevăzute în proiect. Asfaltul a fost reparat în toamna anului trecut, după ce s-a ondulat de la traficul greu sau au apărut probleme la îmbinările de la poduri.

Reprezentanţii Regionalei Timişoara a Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale afirmaseră atunci că asfaltul s-a surpat la îmbinările unor podeţe din cauza infiltraţiilor de apă, pentru că autostrada nu a fost finalizată şi nu există încă pe toată lungimea drumului şanţuri de scurgere laterale.

De asemenea, în aprilie, viaductul care leagă, peste autostradă, localităţile Şagu şi Hunedoara Timişană a intrat în reparaţii după ce au apărut crăpături mari în asfalt, pe o lungime de o sută de metri. Viaductul fusese construit în toamna anului trecut, dar o latură a terasamentului s-a lăsat, astfel că asfaltul a crăpat pe mijlocul rampei de urcare.

În ultimele săptămâni, partea carosabilă a fost refăcută din nou, pentru că stratul de asfalt de la suprafaţă a început să se deterioreze.

Autostrada are o lungime de 32,25 de kilometri şi face parte din coridorul IV Pan-european. Valoarea lucrărilorla acest tronson este de 482,8 milioane lei, echivalentul a 135,43 de milioane euro. Lucrările sunt executate de consorţiul FCC Construccion şi Astaldi.

CITEȘTE ȘI: Niciun kilometru reabilitat la centura Capitalei, în 2013

 

1 July 2013