0-1411-d52cb8871d2416a3299b0f69f990a253.jpgCompaniile imobiliare au început să simtă presiunea clienţilor din ce în ce mai pretenţioşi faţă de serviciile oferite. Nevoia de know-how extern şi suportul unui brand internaţional pot fi avantaje pentru un jucător pe o piaţă competitivă, cum este cea imobiliară. Una dintre soluţii este sistemul de franciză. Investiţia iniţială într-o franciză imobiliară poate ajunge la câteva zeci de mii de euro, dar timpul de amortizare este foarte scurt.

Francizarea în domeniul imobiliar este o modalitate de a face afaceri care beneficiază, în primul rând, de susţinerea unui brand puternic. În plus, sistemele de pregătire, de vânzare şi de suport sunt bine puse la punct, eficienţă lor fiind dovedită pe pieţele imobiliare mature. Pregătirea de specialitate se oferă atât agenţilor imobiliari, cât şi managerilor de companii, care se numesc şi brokeri. Dacă în alte ţări europene şi la nivel mondial, este foarte populară, la noi însă, ideea de franciză imobiliară este relativ nouă. Sunt doar câţiva francizori care au intrat pe piaţă în ultimii doi ani: RE/Max, Century 21 şi Coldwell Banker.

Investiţia iniţială pentru deschiderea unei agenţii imobiliare în sistem de franciză poate fi între 50.000 şi 100.000 de euro, în care este inclusă şi redevenţa iniţială. În taxa de redevenţă, care este de 20-25 de mii de euro, sint incluse cursurile de pregatire pentru agenţi şi brokeri, dreptul de folosire a brandului şi a sistemului de listare şi de vânzări.

Timpul de amortizare este de aproximativ doi ani. “Investiţia se poate amortiza în termen foarte scurt dacă agenţia încheie un contract cu o valoare foarte mare, de exemplu. Şansele semnării unui astfel de contract sunt semnificative dacă ne gândim la sistemul de recomandări din reţea,” spune Gabriel Alexandru, vice preşedinte Century 21 România.

Specific sistemelor imobiliare de tip franciză este promovarea listarilor exclusive. Asta înseamnă că proprietăţile sunt puse la vânzare doar prin intermediul acelei agenţii imobiliare. Listarea mai ofera agenţiilor o variantă centralizată a portofoliului şi acces internaţional. Alt avantaj important al francizei imobiliare este forţa de vânzare din spatele unei reţele de agenţii.

Sursa

9 iulie 2008