Companiile de brokeraj sunt una dintre afacerile care au prosperat, în perioada de criză. Clienţii au înţeles, în această perioadă, că serviciile prestate de acestea nu sunt întotdeauna o povară, ci mai degrabă un beneficiu, iar valoarea pe care brokerii o aduc, depăşeşte cu mult cheltuiala pe care ei o implică. De fapt, în cazul brokerilor bancari, de exemplu, de multe ori serviciile sunt gratuite pentru clienţi. Similar, şi în cazul brokerilor imobiliari, care în anumite condiţii, taxează doar una dintre părţi.

32482-business-brokers.jpgComisionul zero pentru client a fost întotdeauna un subiect supus neîncrederii. Totuşi, dincolo de strategiile de marketing, gratuitatea chiar există, iar clienţii neîncrezători trebuie doar să întrebe companiile de brokeraj cum anume este posibil acest lucru. Un prim exemplu vine din cadrul agenţiilor imobiliare care nu lucrează cu intermediere, ci prin reprezentare exclusivă.

Reprezentarea exclusivă este o strategie relativ nouă pentru întreaga Europa, nu doar pentru România. Redus la esenţă, un agent care lucrează astfel nu lucrează pentru ambele părţi şi nu încasează comision de la ambele părţi. Plăteşte doar cel care contractează serviciul, asigurându-se astfel că primeşte servicii complete de consultanţă, analiză comparativă de piaţă, marketing personalizat şi, mai ales, negociere profesionistă. Potrivit agenţilor care lucrează astfel, nu poţi obţine cel mai bun preţ dacă reprezinţi interesele ambelor părţi. Ca şi comparaţie, nimeni nu şi-ar dori un avocat care să lucreze şi pentru rival”, arată Răzvan Muntean, manager general IMOPEDIA.ro.

Brokerii bancari sunt plătiţi, în general, de băncile spre care duc clienţii

Un alt domeniu în care brokerii sunt esenţiali, pentru cele mai bune rezultate, este sector bancar. Multe dintre companiile de brokeraj bancar aleg să lucreze gratuit pentru clienţi. Acest lucru nu pare credibil celor care nu ştiu şi explicaţia. Este adevărat că nimeni nu munceşte gratis, dar nici toţi banii nu trebuie să vină de la client.

„Compania noastră este plătită exclusiv de banca la care alege clientul să îşi depună dosarul, sub îndrumarea noastră, în calitate de experţi financiari. În contextul în care băncile găsesc cu greu clienţi în această perioadă, mai multe sucursale s-au închis iar instituţiile financiare se concentrează pe noi canale de comunicare, brokerii bancari se transformă în motoarele lor de vânzare”, a declarat pentru IMOPEDIA.ro Daniel Amza, senior broker AV Broker Solutions.

Pentru că lucrează cu cele mai multe instituţii financiare şi au semnat cu toate un protocol de plată, brokerii bancari profesionişti sunt imparţiali şi aleg întotdeauna produsele în funcţie de nevoile clienţilor, fără nicio presiune de a duce mai multe dosare către o anumită instituţie financiară. Un alt avantaj pe care îl aduc brokerii bancari este faptul că ştiu toate tertipurile necesare pentru a mări suma pe care o poate primi clientul, ba chiar pot să transforme în eligibili clienţi cărora băncile le-au spus că nu pot să îi crediteze.

„Sigur, clienţii pot încerca să obţină individual rezultatele pe care noi le promitem. Acest lucru le va consuma însă o mulţime de timp şi energie şi, dacă nu cunosc temeinic domeniul, nu pot avea certitudinea că au obţinut produsul potrivit. Noi le putem prezenta produsele băncilor cu bune şi rele, până la cel mai mic detaliu. Scurtăm la maximum timpul alocat de client pentru studierea băncilor, facem să dispară nenumăratele drumuri căgtre bănci. Dar cel mai important, nu o dată am reuşit creditarea unor clienţi care au intrat în bancă şi li s-a spus că nu se pot credita”, continuă Daniel Amza.

În aceste condiţii, companiile de brokeraj bancar au deja fiecare câteva mii de dosare de creditare la activ. La fel se întâmplă şi în cazul brokerilor de asigurare, unde poliţele vândute prin brokeri au ajuns la 52% în primele luni din 2013, cu 10 puncte procentuale mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului trecut.

CITEŞTE ŞI: Cumperi sau renovezi şi ai nevoie de bani? Alege creditul potrivit