Autostrada Bucureşti-Ploieşti, unul dintre cele mai aşteptate proiecte de infrastructură din România, va fi gata pentru circulaţie în exact 19 zile, după cum anunţă oficialii proiectului. Dacă lucrurile chiar se vor întâmpla aşa, atunci lucrările vor fi finalizate chiar înainte de ultimul termen limită anunţat. Acest lucru nu este însă de aplaudat, în condiţiile în care finalizarea proiectului a suferit numeroase amânări, de la demararea lui şi până acum.

25233-09sm3307.jpgFinalizarea lucrărilor la autostrada Bucureşti-Ploieşti este aşteptată de mai bine de doi ani. Numai în ultimele şase luni au existat trei amânări. De data aceasta, se pare că termenul limită va fi respectat. Constructorii anunţau în urmă cu câteva săptămâni că drumul va fi deschis cel târziu la sfârşitul lunii iunie, iar la cum arată şantierul în acest moment, e posibil ca acest lucru să se întâmple chiar mai repede. Astfel, nu mai sunt nici trei săptămâni până când românii vor putea circula de la Bucureşti, de pe Şoseaua de Centură, până la Ploieşti pe autostrada A3.

Cele mai mari probleme ale proiectului au fost rezolvate parţial

Sensul giratoriu care leagă autostrada de centura Ploieştiului şi tronsonul de la Moara Vlăsiei, cele mai mari oprelişti ale proiectului, au fost rezolvate parţial de către constructori. Aproape totul este acum amenajat şi arată ca şi cum ar fi gata de funcţionare. Sensul giratoriu este integral finalizat, are deja panourile de semnalizare, ba chiar şi benzile de circulaţie sunt semnalizate.

Singurul neajuns al proiectului în acest moment rămâne nodul rutier de la Moara Vlăsiei. Podul nu poate fi încă traversat, iar lucrările la asfaltarea autostrăzii de sub acesta nu au început. Mai mult, asfaltarea podului a început doar pe o jumătate.

Construirea autostrăzii a fost o permanentă luptă între constructori şi stat

Tronsonul Moara Vlăsiei – Ploieşti a fost întotdeauna unul problematic. Lucrările au demarat în vara anului 2007, iar termenul de finalizare era anul 2010. Ministerul Transporturilor a luat în calcul de mai multe ori sancţionarea constructorilor sau chiar rezilierea contractului cu aceştia, dar nu s-a ajuns la acest punct. Totuşi, negocierile au fost dure şi, pentru prima dată în istoria Ministerului, constructorii au renunţat la încasarea a peste 110 milioane euro.

CITEŞTE ŞI Bulgarii ne presează să finalizăm autostrada care va lega Bucureşti de Grecia şi Turcia


 

11 June 2012