Chiar şi la mai bine de cinci ani de la declanşarea crizei imobiliare, multe companii încă nu reuşesc să îşi eficientizeze afacerile în aşa fel încât să facă economiile necesare. De multe ori, managerii nici nu reuşesc să identifice problema sau să aleagă drumul corect. Una dintre cele mai mari greşeli, spun specialiştii, sunt făcute în momentul relocării. O companie cu o mie de angajaţi, de exemplu, poate economisi 1,5 milioane de euro pe an, dacă reuşeşte să calculeze un lucru atât de simplu precum spaţiul necesar fiecărui angajat.

32683-corporate-relocation-moving.jpgDisponibilizările şi relocarea sunt primele măsuri pe lista de salvare a unei companii cu probleme financiare. Înainte de această etapă însă, există şi metode mai simple pentru a creşte eficienţa firmei. De exemplu, o companie chiriaşă a unei clădiri de birouri îşi poate reduce cu până la 30% cheltuielile, dacă reuşeşte să afle care este spaţiul necesar pentru ca un angajat să fie eficient.

„La nivel european, există un set de practici care privesc spaţiul de lucru. Acestea au evoluat rapid în ultima perioadă, iar companiile trebuie să înţeleagă faptul că au nevoie de mai puţini angajaţi care să fie prezenţi permanent în birou. Acest lucru influenţează în mod direct dimensiunea spaţiilor de lucru, care trebuie să se reducă. Chiriaşii continuă să ocupe un spaţiu mai mare decât cel de care au efectiv nevoie”, a declarat James Maddock, Head of Global Support Services at DTZ.

Compania poate să îşi păstreze angajaţii şi sediul prime, în timp ce face economii considerabile

Pentru cei care aleg să utilizeze această măsură înainte de a trece la modificări drastice, se poate rezolva una dintre cele mai mari probleme: păstrarea angajaţilor eficienţi, care trebuie plătiţi pe măsura serviciilor prestate.

„Atunci când vine vorba despre economii, companiile se gândesc de obicei la chiriile pe care le plătesc. Astfel, pot ajunge să fie chiriaşi în zone sau clădiri care nu reflectă nivelul de calitate al companiei. În plus, schimbarea locaţiei nu generează neapărat cele mai mari economii, chiar dimpotrivă. Dacă se reevaluează desitatea spaţiilor de lucru, se poate găsi cea mai buna soluţie pentru provocarea tradiţională: ”cost” sau “talent”. Cu alte cuvinte, se pot face economii păstrând locaţia prime sau mutându-se în una nouă, cu acelaşi standard, păstrând cei mai buni oameni”, arată Mădălina Cojocaru, Head of Office Department DTZ Echinox.

Pentru a face acest lucru, companiile au la dispoziţie mai multe oferte de consultanţă precum şi programe online gratuite care îi pot ghida, în funcţie de criteriile de lucru, ţara în care este situată afacerea şi nivelul la care se desfăşoară aceasta.

CITEŞTE ŞI: Criza trece, problemele rămân: imobiliarele, blocate de legi greşite

 

6 January 2014