Ministerul Transporturilor a anuntat ca vor fi mutate pe Aeroportul Henri Coanda toate cursele low cost din Baneasa. Aeroportul din Otopeni va trebui extins cu 600 ha. Aceasta intentie va declansa speculatii imobiliare in zona, asa cum s-a intamplat in 2008 in sudul Capitalei.

15590-pag1-main.jpgDesi anuntata de ani buni, ideea construirii unui aeroport in sudul Bucurestiului, care sa preia cursele low cost de pe Baneasa, a fost ingropata definitiv de Ministerul Transporturilor. Cu toate acestea, actualul ministru, Anca Boagiu, nu a renuntat la ideea de a transforma Aeroportul Aurel Vlaicu din Baneasa intr-unul destinat exclusiv zborurilor business si VIP, ba, dimpotriva, o va pune in practica pana in cel mult doi ani, cursele low cost de pe acesta urmand a fi transferate nu pe un viitor aeroport nou, ci pe Aeroportul Henry Coanda din Otopeni. In opinia minis­trului, aceasta transformare a Aeroportului Baneasa intr-unul exclusivist ar trebui sa-i faca mandri pe bucuresteni. „Intr-un stat si o capitala europeana, cu o evolutie normala, transformarea Aeroportului Baneasa este absolut necesara. Este un pas foarte important si un mesaj foarte bun pe care il da statul roman si un mesaj foarte bun pentru bucuresteni, care se pot mandri ca au un aeroport VIP, ca in alte tari", a declarat, ieri, ministrul Transporturilor, Anca Boagiu.

Prin urmare, incepand din vara lui 2011 va fi finalizata reorganizarea interioara a Aeroportului Baneasa, in urma unei investitii de un milion de euro, majoritatea curselor care vor ateriza aici urmand a fi cu aeronave de capacitate mica, de opt-zece locuri. De asemenea, dupa reorganizarea aeroportului, minimum 80% din pasageri vor fi din categoria business, insa vor exista si terminale dedicate exclusiv VIP-urilor.

Posibila afacere imobiliara

Autoritatile au insa planuri si in privinta Aeroportului Otopeni, care ar trebui sa faca fata unui trafic mult mai mare de curse si de calatori. Astfel, se are in vedere, potrivit conducerii companiei Aeropor­turi Bucuresti, extinderea cu minimum 600 de hectare a actualei suprafete a Aeroportului Henri Coanda, pentru care se pregatesc deja exproprieri.

S-au dat chiar si coordonatele exacte ale acestora. „Urmeaza sa facem exproprieri pentru extinderea Aeroportului Otopeni in zona de est, unde vom dubla suprafata actuala de 650 de hecta­re", a anuntat directorul general al companiei Aero­porturi Bucu­resti, Tudor Jidav. Pentru asta exista, se pare, si un business plan, potrivit caruia valoarea totala a investitiilor va fi de 1,3 miliarde de euro.

Anuntul va declansa, cu siguranta, o adevarata vanzoleala pe piata terenurilor din zona, unde un metru patrat se vinde, in prezent, cu 50 de euro. La actualul pret, pentru exproprierea a 600 de hectare, statul va trebui sa plateasca minimum 300 de milioane de euro. Asa s-a intamplat in 2008, an de varf pentru piata imobiliara, cand autoritatile anuntau, prin ministrul Transporturilor de atunci, Ludovic Orban, ca in sudul capitalei se va construi un nou aeroport, care sa preia traficul de pe Baneasa. Atunci, ministrul daduse si coordonatele exacte: „La Adunatii Copaceni, la doi kilometri de centura localitatii, in dreapta, cum vii de la Bucuresti".

Desi am incercat sa obtinem un punct de vedere de la ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, referitor la posibila afacere imobiliara din zona Otopeni, aceasta nu a transmis un raspuns pana la inchiderea editiei.


Sursa

10 December 2010