Piaţa imobiliară e la pământ. Tot mai multe firme anunţă că îşi trimit angajaţii în şomaj sau chiar că intră în faliment. Ce mai, criza economică mondială pare să nu fi iertat pe nimeni.

Parndorf
Şi totuşi... în mod paradoxal, outlet-urile fac profit
. E logic, cumva. Căci şi pe timp de criză trebuie să ne îmbrăcăm şi să ne încălţăm. Şi dacă tot nu prea sunt bani de ce să nu mergem la shopping acolo unde găsim cele mai mari reduceri?

La Parndorf, de exemplu. Situat la aproximativ 40 de kilometri de Viena, acesta este probabil cel mai mare outlet din Europa. Parndorf arată ca un mic orăşel cu clădiri colorate şi aparţine grupului McArthurGlen, care deţine 15 astfel de complexuri, toate extrem de profitabile. (vezi galerie FOTO)

La Parndorf sunt aproximativ 150 de magazine care vând produse a 600 de branduri. Şi, cel mai important, aici sunt reduceri tot anul. Preţurile sunt cu 30% până la 70% mai mici decât în magazinele obişnuite, aşa că nu e zi în care Parndorf să ducă lipsă de clienţi care nu ratează niciun centimetru din cei peste 37.000 de metri pătraţi pe care se întinde acest outlet.

Parndorf

Aici vin cumpărători de pe întregul continent. Căci nu sunt multe locuri în care găseşti adidaşi de firma cu 22 de euro, blugi cu 12 de euro sau rochii de seară cu 15 euro.  Şi nu vorbim despre orice fel de lucruri, ci despre unele care poartă semnătura unor designeri celebri şi care au, în mod normal, preţuri pe măsură. Care, în mod evident, nu sunt accesibile oamenilor de rând.

În aceste condiţii nu e de mirare că outlet-urile nu numai că nu îşi închid porţile ca alte magazine cărora criza le-a tras obloanele şi în ale căror vitrine nu mai vezi decât afişe cu „de închiriat", dar sunt de-a dreptul înfloritoare. Ba mai mult. De pe urma lor fac bani buni şi agenţiile de turism care organizează excursii de shopping în aceste locuri.

2 February 2009