Trei companii sunt interesate să construiască autostrada Comarnic-Braşov şi vor trimite ofertele finale în următoarele două săptămâni. CNADNR estimează că, până la finalul lui octombrie, va fi desemnat un câştigător. Semnarea acestui contract reprezintă una dintre priorităţile instituţiei, declară oficialii, deşi proiectul se află la a treia tentativă de punere în practică.

31829-autostrada.jpg Tronsonul de autostradă Comarnic – Braşov a atras patru investitori iniţial, însă doar trei au mai rămas în discuţii – asocierile Spedition UMB-Tehnostrade, Vinci - Strabag - Aktor şi Impregilo – Salini. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a avut peste 10 întâlniri cu fiecare dintre cei trei investitori precalificaţi, iar oficialii declară că desemnarea unui câştigător nu va mai dura mai mult de o lună.

„În 2016, autostrada va fi în trafic. Nu ştiu dacă în totalitate", a declarat directorul general CNADNR Narcis Neaga, în cadrul conferinţei ZF „Gala Business Construct”.

Ultima încercare de construcţie a autostrăzii Comarnic – Braşov a fost în 2010, iar licitaţia a fost câştigată de asocierea Vinci – Aktor. Investitorii au renunţat la contract, motivând că statul român nu a acceptat anumite clauze, asigurarea finanţării devenind astfel imposibilă.

  • Până la sfârşitul anului, se va deschide circulaţia pe trei tronsoane ale autostrăzii Orăştie-Sibiu, conform promisiunilor CNADNR
  • În decursul acestei săptămâni, s-ar putea semna contractul pentru unul din loturile Arad-Nădlac
  • În următoarele trei luni, ar putea începe lucrările pentru centura Bacăului
  • Printre priorităţile pe termen scurt ale CNADNR sunt semnarea contractelor de concesiune Comarnic-Braşov, de operare şi întreţinere pentru A1 şi A2, dar şi construcţia la profil de autostradă a centurii sud Bucureşti şi autostrada Craiova-Piteşti

De asemenea, CNADNR a început un proces de analiză a situaţiei drumurilor naţionale, „inventariere ce arată starea naţiunii”. Directorul Narcis Neaga a mai precizat că în România se circulă pe anumite drumuri asupra cărora nu s-a intervenit de mai bine de 30 ani.

AFLĂ: De ce nu avem drumuri şi autostrăzi livrate la timp?