Starbucks deschide o cafenea în incinta Novo Park, complexul de birouri din nordul Bucureştiului, dezvoltat de compania Genesis Development, condusă de omul de afaceri Liviu Tudor. Cu o suprafaţă de 200 metri pătraţi, cafeneaua Starbucks va fi deschisă în luna septembrie, fiind cea de-a opta unitate din Bucureşti a lanţului american.

34693-starbucks.jpgGigantul american Starbucks a închiriat o suprafaţă de 200 metri pătraţi în incinta complexului de birouri Novo Park, din nordul Capitalei. Tranzacţia a fost asistată de Colliers International şi reprezintă prima extindere Starbucks într-un proiect de birouri din ultimii ani.

„Tranzacţia marchează nu doar o premieră – Novo Park devenind primul parc de birouri care găzduieşte o cafenea Starbucks - ci şi un eveniment important pentru economia locală, şi anume reluarea extinderii Starbucks după o perioadă considerabilă de stagnare. Totodată, prin această tranzacţie, am reinclus clădirile de birouri pe harta celui mai mare lanţ de cafenele din lume, ceea ce arată încrederea marilor jucători în evoluţia pozitivă si sustenabilă a pieţei de birouri locale”, a declarat Andreea Păun, Associate Director în cadrul departamentului de birouri al Colliers International Romania.

Din toamnă, compania americană va deschide aici prima cafenea dintr-un parc de birouri de la noi din ţară. Mai mult, aceasta va fi cea de-a opta locaţie Starbucks din Capitală şi cea de-a zecea din România. Potrivit specialiştilor imobiliari, unitatea va fi amplasată la parterul clădirii D din Novo Park şi va deservi un public de circa 40.000 oameni, (numărul angajaţilor care lucrează în zona Pipera, inclusiv cei 8.000 angajaţi care lucrează în parcul de birouri deţinut de omul de afaceri Liviu Tudor).

34694-complexul_novo_park.jpg

  • Novo Park este format din 7 clădiri de birouri, cu o suprafaţă de aproximativ 75.000 mp închiriabili şi cuprinde 1.100 de locuri de parcare
  • Complexul de birouri a obţinut certificarea BREEAM, cea mai relevantă acreditare la nivel global în ceea ce priveşte clădirile verzi, cu ratingul Very Good
  • Dintre chiriaşii Novo Park mai fac parte: Hewlett-Packard (HP), Mondelez România (fosta Kraft Foods), Garanti Bank, Ringier, Sodexo, Infineon Technologies, Yokagawa, Luxoft şi UniCredit

„Atragerea Starbucks în complexul de birouri Novo Park este o reuşită importantă pentru cei peste 8.000 de angajaţi care lucrează în clădirile noastre, precum şi pentru ceilalţi angajaţi din zona Pipera. Faptul că Novo Park a fost ales de cel mai mare lanţ de cafenele din lume pentru inaugurarea primei unităţi Starbucks într-un parc de birouri este o recunoaştere a eforturilor şi investiţiilor pe care le facem în îmbunătăţirea continuă a complexului”, declară Liviu Tudor, preşedintele Genesis Development.

Pipera reintră în atenţia marilor jucători

„Deschiderea unei unităţi într-unul din cele mai mari parcuri de birouri este o decizie strategică. Am ales Novo Park datorită faptului că se află într-o zonă de business  foarte bine dezvoltată. În plus, se bucură de un acces excelent din două artere principale: Bulevardul Dimitrie Pompeiu şi strada Fabrica de Glucoză”, afirmă Petko Zahariev, acţionar al companiei care deţine franciza Starbucks în România.

Decizia Starbucks de a deschide prima cafenea din 2014 în Novo Park vine la scurt timp după o altă tranzacţie seminificativă din zona Pipera, respectiv după ce Getin Holding a închiriat un spaţiu de 3.500 m.p. în Hermes Business Park, pentru a deschide aici noul sediu al băncii Romanian International Bank.

„Starbucks este al doilea jucător de calibru care decide să deschidă o unitate strategică  în zona Dimitrie Pompeiu, ceea ce demonstrează, încă o dată, faptul că percepţia locală asupra zonei Pipera reintră pe traseul pe care îl merită”, subliniază Andreea Păun, consultantul care a intermediat ambele tranzcţii.

Zona Pipera (şi în special bd. Dimitrie Pompeiu) se află pe primul loc în zonele preferate de chiriaşi în Bucureşti, potrivit analizelor Colliers. Mai mult, o analiză aprofundată a contractelor care au fost subiectul renegocierilor în ultimul an arată că Dimitrie Pompeiu este una din cele mai „prietenoase” zone, cu o pondere de 40% din totalul contractelor reînnointe în 2013, urmată de Piaţa Presei (15%) şi Pipera (12%).

TE-AR PUTEA INTERESA ȘI:

 

21 iulie 2014