Sărbătorile de iarnă înseamnă cheltuieli pentru unii și încasări pentru alții. Businessurile de sezon cer sacrificii, dar sunt răsplătite pe măsură. Pentru antreprenorii dispuși să renunțe la vacanța de iarnă în numele profitului, sezonul rece aduce oportunități imposibil de găsit în tot restul anului. Domenii precum turismul, retailul, fabricile de produse tradiționale sau crescătoriile de animale, magazinele online și serviciile de curierat, se înarmează acum cu toate resursele necesare pentru a face față celei mai aglomerate perioade din an.  

38978-profit_craciun.jpgÎn industria turismului, cele mai bune pachete de sărbători se vând cu câteva luni în avans. Pentru cei care vor să prindă oferte de ultimul moment, diversitatea este redusă la minimum. Mulți clienți preferă să își contracteze vacanțele prin agențiile de turism, ale căror încasări cresc cu până la 30% în această perioadă a anului, o situație care se mai întâlnește doar în perioada concediilor de vară.

Cele mai căutate destinații, în perioada vacanței de iarnă, sunt în general în țară, în zone precum Valea Prahovei, Moeciu sau Bran, precum și în colțuri îndepărtate ale țării, precum Maramureș, Bucovina sau Sibiu. Clienții care aleg să își petreacă sărbătorile în afara țării, preferă în general marile capitale europene, zone cunoscute pentru târgurile fastuoase de Crăciun”, explică pentru IMOPEDIA.ro Corina Tincu, manager agenție turism.

Turiștii preferă să se cazeze în locuri care oferă produse tradiționale și momente artistice specifice sezonului

În general, atunci când aleg un pachet de sărbători, turiștii optează pentru o perioadă de ședere medie de cel puțin trei nopți și cel mult șase nopți. Cele mai căutate gazde sunt acelea care oferă produse, servicii sau evenimente tradiționale, precum tăiatul porcului, colinde, plimbări cu sania trasă de cai sau drumeții.

O altă industrie cu mare căutare în sezonul rece, care deservește turismul, dar se adresează și celor care petrec sărbătorile acasă, este cea a producției de bunuri tradiționale. Cozonaci, tobă, cârnați sau pur și simplu carne, la toate se face coadă în sezonul sărbătorilor de iarnă. Cererea este cu greu satisfăcută de forțele unite ale marilor și micilor producători.

Indiferent dacă sunt fabrici mari din industria panificației, sau mici producători ori fermieri, toți au de câștigat. Unii cșlienți preferă să cumpere totul de-a gata, alții preferă să prepare singuri produsele tradiționale, așa că se cumpără totul de la produse de panificație, carne, organe sau membrane”, explică pentru IMOPEDIA.ro Marin Tudorici, analist comportament de consum.

Aproape toate produsele sau serviciile de sărbători se cumpără cu luni întregi înainte

Și în această industrie, comenzile se primesc și cu câteva luni înainte de luna decembrie, iar cel mai mare interes îl reprezintă carnea de porc. Cu toate acestea, și cei care vând carne de pasăre marchează încasări mai mari decât în restul anului, în special cei care oferă carne de curcan. În privința băuturilor, vinul este cel mai căutat. Vinul fiert este nelipsit din târguri sau case, la oraș sau în mediul rural. Dar mâncare și băutura nu sunt suficiente pentru a avea o masă de Crăciun completă. Decorațiunile florale care conțin elemente specifice sezonului, precum crenguțe de brad, globuri sau beteală, sunt la mare căutare, în această perioadă.

Florăriile își scumpesc produsele cu până la 20% în perioada sărbătorilor de iarnă. Clienții caută ornamente frumoase pentru acasă sau pentru a oferi în dar, atât în vizitele de Crăciun sau revelion, cât și pentru toate sărbătorile onomastice din această perioadă – sf. Vasile și sf Ion”, explică pentru IMOPEDIA.ro Mihaela Antoce, organizator de petreceri.

Volumul mare de comenzi de la florării este generat nu doar de cei care cumpără câte un buchet decorativ, dar și de companiile care organizează evenimente, pentru care perioada sărbătorilor de iarnă este una foarte aglomerată. Iar din această categorie derivă profitul pentru mai multe domenii conexe, precum muzicanții, comercianții de baloane și artificii sau decorațiuni. De asemenea, există cerere mare și în domeniul vestimentar. Multe dintre aceste produse sunt cumpărate online, motiv pentru care și industria curieratului rapid are un volum mare de solicitări, în perioada sărbătorilor.

CITEȘTE ȘI:


22 decembrie 2015