Bragadiru este una dintre primele zone din Ilfov, din punctul de vedere al dezvoltării. A fost primul loc în care s-a construit masiv, primul loc cu un acces facil şi o infrastructură dezvoltată sau primul loc în care Primăria s-a implicat pentru dezvoltarea imobiliară. Tocmai de aceea, atât înainte cât şi după criză, mii de oameni au ales să renunţe la locuinţele lor din Capitală şi să îşi construiască o casă la periferie. Anii de criză însă au adus şi o puternică dezvoltare pe segmentul apartamentelor ieftine. Bragadiru este deci alternativa pentru orice locuinţă, cu orice buget.

25590-bragadiru_central.jpgBragadiru este împărţit în două segmente, din punct de vedere rezidenţial: oraşul vechi, cu blocurile construite în perioada comunistă şi partea mai apropiată de Bucureşti, unde în ultimii 10 s-a simţit o explozie la nivel de construcţii noi. Chiar dacă apartamentele din oraş sunt mai ieftine şi relativ noi, singurii care vor să locuiască acolo sunt rezidenţii permanenţi ai oraşului, cei care locuiesc şi muncesc în zonă.

„Blocurile vechi sunt construit în anii 1985-1988, printr-un program comunist de dezvoltare. Arată exact ca blocurile cu patru etaje din zona Sebastian - Drumul Sării, este un proiect comun. Totuşi, chiar dacă apartamentele sunt identice, preţurile sunt mai mici decât în Bucureşti, comparativ cu cartierele mărginaşe, căci la ele ne raportăm. Faţă de apartamentele situate în Sebastian, Rahova, cele din Bragadiru pot fi cu 30% mai ieftine”, spune Anca Ghiţă, manager General Service 2000.

Prelungirea Ghencea are probleme serioase cu traficul şi mijloacele de transport

De cealaltă parte, clienţii care vor să se mute în Bragadiru dar au activităţile zilnice în Bucureşti, caută să cumpere proprietăţi chiar la graniţa cu Capitala. Iar în acest caz, sunt două posibilităţi: în zona Prelungirea Ghencea şi la începutul şoselei Alexandria.

„Locuinţele din Bragadiru situate mai aproape de Prelungirea Ghencea sunt promovate ca fiind în Bucureşti-Prelungirea Ghencea. Cumpărătorul este foarte încântat când aude acest lucru. Dar mijloace de transport nu există. Doar până la Cartierul Latin este un autobuz, în rest, în altă parte, ajungi pe jos, cu maxi-taxi, cu maşină personală, cu ce te descurci”, arată Anca Ghiţă.

O altă mare problemă a zonei este traficul. În zona Prelungirea Ghencea se circulă pe o singură bandă pe sens, iar infrastructura a rămas mult în urma dezvoltării imobiliare. Sunt prea puţine drumuri pentru prea mulţi oameni.

„Traficul este infernal pentru că se traversează la un moment dat linia de centură pentru a ajunge la şoseaua Bucureşti-Domneşti, centura este blocată, iar dacă ai ghinionul să prinzi şi o barieră, coloana de maşini ajunge până în Drumul Taberei şi traficul e întrerupt o jumătate de oră. Dar pui în balanţă, dacă eu am un buget de doi lei, asta este, fac o jumătate de oră în plus până la serviciu şi îmi asum riscul acesta”, completează oficialul General Service 2000.

Locuinţele de la şoseaua Alexandriei au mai multe avantaje, dar sunt şi ceva mai scumpe

Problema traficului se poate rezolva însă pentru clienţii care aleg cealaltă parte a oraşului, legată de şoseaua Alexandriei. Regimul de drum naţional permite acolo circulaţia fluentă.

„Șoseaua Alexandriei este o zonă mult mai dezvoltată decât partea dinspre Prelungirea Ghencea. Sunt mult mai multe ansambluri dezvoltate. Acolo este şoseaua Alexandriei, care are două benzi pe sens, acces direct către centrul Capitalei care chiar este facil, se dezvoltă şi un hypermaket Cora la intrarea pe drumul naţional. Sunt mai multe mijloace de transport, autobuze, troleibuze, tramvaie, mai multe linii de maxi-taxi, este altceva”, arată Anca Ghiţă.

Desigur, toate aceste calităţi se reflectă în preţul final, care este mai mare în această parte a oraşului.

„Preţurile dinspre şoseaua Alexandriei sunt un pic mai mari, undeva cu 5-10%, dar constructorii şi dezvoltatorii jonglează cu suprafeţele. Pot vinde la acelaşi preţ cu Ghencea, numai că au suprafeţe mai mici. Per ansamblu, sună foarte bine: două camere 49.000 euro. Numai că într-o parte are 65 mp, în cealaltă parte 58 mp”, arată Anca Ghiţă.

Apartamentele din Bragadiru sunt construite special pentru clienţii cu bugete mici

În general, apartamentele construite în zonă sunt dedicate clienţilor de Prima Casă, iar preţurile sunt poziţionate în consecinţă. Pentru case, bugetele clienţilor variază între 80.000 şi 150.000 euro, depinde de zonă şi utilităţi, căci nu peste tot există canalizare şi apă curentă. Dar ritmul în care se fac lucrările este încurajator.

„Se lucrează şi într-adevăr se văd lucrurile acestea, poate nu atât de mult cum ne-am dori noi sau atât de repede cum apar construcţiile, dar se pot observa modificări, asfaltarea drumurilor, lărgirea acestora, renunţarea la stâlpii de înaltă tensiune şi introducerea cablurilor subterane" susţine George Miclea, reprezentant Atlantic.

De altfel, toţi cunoscătorii zonei sunt de acord că zona a evoluat spectaculos în ultimii ani.

„Este una dintre primele zone care a început să se dezvolte, din Ilfov. Acolo au început prima oară construcţiile masive de case noi, este prima zonă în care utilităţile au fost racordate pe suprafeţe mari, prima zonă cu acces bun, căci a fost singura cu două benzi pe sens iar Primăria chiar a ajutat. Sunt proiecte demarate de primari, au făcut canalizare şi au făcut-o înaintea tuturor din Ilfov, s-au transformat în oraş, au asfaltat o mulţime de străzi care erau înainte drumuri de servitute, au pus curent electric.”, arată Anca Ghiţă.

Și încă mai este mult loc de dezvoltare în zonă. Constructorii şi-au mutat acum interesul către graniţa cu Măgurele, unde au apărut deja mai multe blocuri mici, menite să testeze piaţa. Și cum cererea este în continuă creştere, şi preţurile au început să se majoreze. Se simte o scumpire  cu 10%, în medie, pe această piaţă, dar tranzacţiile încă se fac mult sub nivelul dinaintea crizei.

CITEŞTE ŞI: Locuinţele de vacanţă de pe malul mării, o afacere rentabilă

 

12 July 2012