Mai este o lună până când autostrada București-Ploiești ar trebui să fie cu adevărat finalizată. Deși este în funcțiune de patru ani deja, pe această autostradă nu există însă benzinării, parcări sau alte de utilități. nici măcar telefoanele de urgență, obligatorii din kilometru în kilometru. Toate acestea ar trebui să fie gata la mijlocul lunii iulie, dar construcțiile nu au început încă iar oficialii statului spun că firma care a câștigat licitația nici măcar nu a depus încă garanția de bună execuție, ceea ce este un motiv în sine pentru neînceperea lucrării.

40466-autostrada_bucuresti_ploiesti.jpgLa patru ani de la inaugurare, autostrada București-Ploiești este în continuare nefinalizată. Lucrări conexe precum construirea de benzinării, parcări sau spații de utilități sunt amânate la nesfârșit și desconsiderate. Guvernările care s-au perindat de-a lungul timpului au catalogat toate aceste lucruri drept inutile, dată fiind distanța mică pe care această autostradă o parcurge. Pentru telefoanele SOS nu există însă nicio explicație. Doar situația ostentativă în care există semnale care anunță existența unui asemenea punct din kilometru în kilometru, în ciuda faptului că în realitate ele nu există.

Întârzierile nepermis de mari sunt standard, pentru orice autostradă din România, din păcate. Dar autostrada București-Ploiești depășește chiar și aceste limite. În cazul ei, este vorba despre un drum pe care șoferii îl parcurg în condiții ostile. Este o autostradă deschisă deși șoferii nu au fost niciodată în siguranță. Nu au existat ieșiri de pe autostradă, nu există telefoanele pentru urgență și dacă nu știi particularitățile locului și mizezi pe faptul că îți alimentezi mașina pe autostradă, poți să pleci de acolo doar cu platforma, când rămâi fără combustibil”, explică pentru IMOPEDIA.ro Marin Tudose, constructor expert în drumuri și logistică Tardum SA. 

Constructorul este neserios, spun oficialii Ministerului Transporturilor

Anul acesta însă, guvernanții au anunțat intenția de a aduce autostrada București-Ploiești la standarde europene, prin construirea de benzinării, refugii, toalete și puncte SOS. Termenul anunțat a fost unul decent: până la mijlocul lunii iulie 2016, totul ar urma să fie gata. Acum, cu o lună înainte de finalizarea așteptată, lucrările nici măcar nu au început. Acest lucru se întâmplă din cauza constructorului neserios, spun oficialii Ministerului Transporturilor.

Lucrările nu pot să înceapă pentru că nu se întrunește o condiție esențială pentru demararea proiectului: nu s-a depus garanția de bună execuție. Șantierul ar fi trebuit să înceapă în luna martie, dar aceste garanții nu au fost depuse nici acum. Această garanție trebuie depusă de orice companie care semnează un contract de achiziție publică, este modul autorităților de a se asigura că pot retrage sume de bani compensatorii, în cazul în care lucrările nu merg conform planului”, explică Marin Tudose.

Contractul a fost atribuit prin licitație deschisă 

Compania responsabilă cu finalizarea autostrăzii București-Ploiești, Good Prod SRL, are un singur angajat. În anul 2014, aceasta a avut o cifră de afaceri de 20.000 de euro și pierderi de 6.500 de euro. Contractul pentru autostrada București-Ploiești are o valoare de 7,8 milioane de euro fără TVA. În urma acestuia, pe autostradă ar trebui să apară parcări de scurtă durată la kilometrul 28, 42 și 50. În plus, autostrada ar trebui să aibă câte două spații de servicii pe fiecare sens, cu câte 20 de kilometri distanță între ele. Contractul a fost atribuit în urma finalizării procedurii de achiziție publică, prin licitație deschisă. 

CITEȘTE ȘI:

5 July 2016