Comisia Europeană a obligat băncile să fie mult mai transparente cu clienţii, iar rezultatele s-au făcut deja simţite, chiar şi la noi. Băncile vor fi obligate să afişeze informaţiile pe ecrane TV, în interiorul tuturor sucursalelor. Astfel, clienţii vor putea afla de pe monitoare amănunte despre costuri ascunse, dobânzi efective, comisioane obligatorii şi altele.

20777-oameni.jpg

ANPC obligă băncile să instaleze în toate sucursalele televizoare mari, pe care să titreze toate informaţiile necesare clienţilor, dar mai ales cifre care, adesea, îi induc în eroare pe aceştia. Prezentarea informaţiilor se va face pe întreaga suprafaţă a ecranului şi va sta afişată, fiecare, timp de de 15 minute. De asemenea, toate informațiile se vor repeta cu o ciclicitate de 45 de minute și se vor schimba sau completa, ori de câte ori este cazul. 


În principal, pe ecrane va scrie despre:

  • Comisionul de administrare a contului curent
  • Comisioanele de retragere la ghişeu şi ATM 
  • Comisionul de depunere 
  • Comisioanele aferente serviciului de internet banking 
  • Valorile indicilor de referinţă utilizaţi în contractele de credit 
  • Dobânzile acordate la depozite şi alte produse de economisire

„Informaţiile trebuie să fie redactate în mod clar, concis, vizibil, uşor de citit şi cu caractere de aceeaşi mărime. Sunt supuse prevederilor prezentului ordin societăţile financiare bancare şi nebancare, altele decât cele de tip case de ajutor reciproc şi case de amanet", se menţionează într-un ordin emis de preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului.

Potrivit documentului, banda scroll va avea o dimensiune de minimum 10% din suprafaţa ecranului, iar suportul de afişare va fi un ecran digital cu diagonala de minimum 65 centimetri. Sistemul de transmitere va trebui să permită actualizarea zilnică a informaţiilor difuzate.

CITEŞTE ŞI: BCE forţează băncile să lucreze mai mult în favoarea clientului


5 September 2011