Google este una dintre cele mai de succes companii a vremurilor actuale, cu un nume faimos în toate colţurile lumii. Totodată, gigantul american este renumit şi pentru spaţiile de lucru ieşite din comun. Inaugurat la începutul lui 2013, noul complex din Dublin nu se abate de la acest tipar. IMOPEDIA.ro prezintă sediul companiei Google din capitala Irlandei.

30746-homepage.jpgGoogle a reuşit să se poziţioneze în mintea consumatorilor drept un brand dinamic, vesel şi colorat, caracteristici pe care încearcă să le transmită şi angajaţilor, atât prin strategia de lucru, cât şi prin mediul ambiental. Inaugurat anul acesta, campusul din Dublin nu face excepţie de la regulă, fiind proiectat de către compania Camezind Evolution, în colaborare cu o firmă locală, Henry J. Lyons Architects.

Cu o suprafaţă ameţitoare de 47.000 mp, complexul din capitala Irlandei este sediul central al Google pentru Europa, Orientul Mijlociu şi Africa, dar şi cămin part-time pentru angajaţii ce provin din numeroase ţări diferite şi vorbesc circa 45 de limbi străine. Gigantul fondat în urmă cu 15 ani a plătit nu mai puţin de 100 milioane euro pentru a deţine cea mai înaltă clădire din Dublin, fiind cea mai importantă tranzacţie imobiliară din Irlanda, de la începerea crizei financiare.

  • Corporaţia americană multinaţională Google a fost fondată în 1998, de către Larry Page şi Sergey Brin. În prezent, aceştia mai deţin circa 16% din acţiuni
  • Cu o bază de date de peste opt miliarde de site-uri, gigantul internaţional administrează cel mai cunoscut motor de căutare pe Internet din lume
  • Numele său este un joc de cuvinte de la neologismul englez googol, apărut în 1938, prin care se desemnează numărul care începe cu un 1 şi este urmat de 100 de zerouri

Valorile companiei se regăsesc în decorurile de interior, detaliu asupra căruia arhitecţilor participanţi la proiect li s-a cerut să acorde o atenţie deosebită. Fiecare nivel al clădirii Google are o temă specială, ce răzbate din materialele, culorile şi formele diferite.

„Dincolo de spaţiile de birouri inovative, clientul a dorit să se regăsească şi o multitudine de funcţii adiţionale – 5 restaurante, 42 microbucătării şi centre de comunicare, camere cu jocuri, săli de fitness, piscină, săli de conferinţă, centre de informaţii şi dezvoltare, peste 400 camere pentru întâlniri formale şi informale etc.”, spun arhitecţii care s-au ocupat de acest proiect.

NU RATA: Birourile dedicate Generaţiei Y ajung şi în România. Vezi de unde vor lucra viitorii lideri (FOTO)




14 iunie 2013