Oficialii aeroportului Băneasa fac primul pas în transformarea acestuia. În două luni, firmele low-cost se vor muta, de voie, de nevoie, pe aeroportul Otopeni. Odată cu deschiderea sezonului de vară, vor creşte şi taxele de operare.

23079-wizz_air.jpgAvând în vedere tarifele de operare care intră în vigoare odată cu sezonul de vară 2012, operarea pe Aeroportul Băneasa-Aurel Vlaicu va deveni mai scumpă decât pe Aeroportul Henri Coandă”, a declarat pentru ZF Tudor Jidav, directorul general al Companiei Naţionale de Aeroporturi Bucureşti.

Astfel, în cazul unei aeronave medii, de 60 tone şi cu o capacitate de 150 de pasageri, diferenţa pe care companiile aeriene o vor plăti în plus, dacă vor continua să opereze de pe Aeroportul Băneasa, în loc să îşi transfere zborurile pe Otopeni, va fi de 270 euro, respectiv 1 euro în plus pentru fiecare pasager şi 120 euro pentru taxele de operare.

Taxa de pasageri pe aeroportul din Otopeni este de 22 euro, iar cea de aterizare de 8 euro/ tonă, în timp ce pe Băneasa, taxa de pasager este de 17 euro, iar cea pe aterizare de 6 euro/ tonă, potrivit ultimelor date disponibile.

Scumpirea biletelor este inevitabilă

Chiar dacă spun că nu au fost înştiinţaţi oficial de mutarea de pe un aeroport pe altul, oficialii companiilor low-cost s-au pregătit de mult pentru această schimbare. Iar planul lor include, printre altele, scumpirea biletelor.

Bucureşti Băneasa este, pentru Wizz Air, una dintre cele mai importante baze şi vom continua să oferim serviciile noastre pentru cât mai mulţi pasageri. Poziţia foarte bună pe piaţă ne va permite să ne mutăm pe Otopeni, dacă vom fi forţaţi să facem acest lucru, dar nu fără revizuirea capacităţii sau creşterea preţului biletelor”, a afirmat Balazs Varro, corporate communications manager în cadrul Wizz Air, companie ce a transportat anul trecut 2,7 milioane de pasageri din şi înspre România.

Încă nu există nicio informare oficială sau precisă privind data exactă a mutării zborurilor low-cost”, a declarat şi Florentina Tatu, director de relaţii publice al Blue Air.

Aeroportul Otopeni este pregătit deja să crească numărul zborurilor

Odată cu mutarea curselor low-cost pe Aeroportul Otopeni, numărul zborurilor va creşte cu câteva zeci pe zi. Acest volum nu este deloc de neglijat, dar se încadrează perfect în graficele specialiştilor de acolo.

Au fost efectuate simulări de trafic, rezultatele fiind pozitive, capacitatea actuală asigurând nivelul de servicii necesar şi respectarea programelor de operare ale companiilor aeriene", a spus Jidav.

Anul trecut, pe Aeroportul Henri Coandă au aterizat sau au decolat, în medie, câte 105 avioane zilnic. Aeroportul internaţional Aurel Vlaicu, de pe care zboară avioanele companiilor low-cost Wizz Air, Blue Air şi Germanwings, se va transforma, până în 2015, în aerodrom pentru curse business, deşi prezenţa aeronavelor private este redusă în prezent, iar numărul de zboruri business nu este semnificativ.

CITEȘTE ȘI Proiect de 10 kilometri, care trece pe sub pista aeroportului Băneasa – noul plan al PMG

 

23 ianuarie 2012