Cu pasajul Basarab abia terminat, Primăria Capitalei se pregăteşte pentru un nou proiect de amploare. Autorităţile plănuiesc construirea unei artere de aproape 10 kilometri lungime, prevăzută cu un tunel subteran pe sub pista aeroportului Băneasa şi două pasaje supraterane. Proiectul a fost deja aprobat de Consiliul General al Municipiului Bucureşti.

b365.realitatea.netTunelul, care va avea aproximativ 500 de metri lungime, va începe din cartierul ANL Henri Coandă, din dreptul pistei aeroportului şi se va ieşi în spatele complexului comercial Băneasa. Întreaga arteră însă, va avea o lungime de 9,58 de kilometri, căci pe lângă tunelul subteran, lucrarea include şi două pasaje supraterane.

Astfel, în zona CF Bucureşti-Constanţa va fi construit un pasaj peste calea ferată şi peste viitorul inel median sau autostradă suspendată. Mai exact autostrada suspendată va trece printr-un pasaj peste calea ferată, iar noua lucrare va trece peste amândouă. Un al doilea pasaj suprateran va fi construit în zona Şoselei de Centură. Pe tot traseul său, noua arteră va fi prevăzută cu câte trei benzi pe sens. Proiectul va începe în cartierul Aviaţiei, în apropierea Pasajului Pipera.

Strada Avionului se va transforma într-o arteră cu trei benzi pe sens cu un scuar median cu spaţiu verde de 7 metri. Va ajunge în cartierul ANL Henri Coandă. Va fi artera principală care va străbate cartierul Henri Coandă. Apoi va subtraversa prin tunel pista aeroportului Băneasa şi va continua până în zona Grădinii Zoologice, apoi prin Pădurea Băneasa, pe drumul Vadul Moldovei până la Şoseaua de Centură", a declarat pentru B365.ro, Ion Dedu, director executiv al Direcţiei Transporturi şi Sistematizarea Circulaţiei.

Proiectul este evaluat la 113 milioane euro, dar nu există încă fondurile necesare pentru el

Proiectul nu mai este tocmai în stadiu incipient, căci indicatorii tehnico-economici au fost deja aprobaţi de Consiliul General al Municipiului Bucureşti. Potrivit hotărârii consilierilor lucrarea va costa 481 milioane lei (aproximativ 113 milioane euro). Cea mai dificilă parte va fi cea a exproprierilor, care este şi foarte costisitoare.

„Sunt multe terenuri private şi, deci exproprieri. Mult mai multe decât la Străpungerea Nicolae Grigorescu, unde s-au făcut exproprieri de 8 milioane euro", spune directorul de la Transporturi.

Totuşi, demararea propriu-zisă a proiectului este încă în stadiul de aşteptare. Nu există bani, iar oficialii primăriei se folosesc de diverse metode pentru a-l ţine în lista de priorităţi. De exemplu, lucrarea a fost prevăzută în bugetul pe acest an cu o sumă infimă - puţin peste 2.000 euro.

"În momentul în care ne putem baza ca avem bani pentru exproprieri putem demara proiectul", susţine Ion Dedu.

Din momentul în care vor începe lucrările, termenul de realizare a proiectului este de 30 de luni.

26 September 2011