Beneficiile clădirilor verzi nu mai sunt un secret pentru nimeni, iar marile companii internaţionale încep treptat să îşi schimbe cât mai multe dintre sedii în această direcţie. Acest lucru este uşor de observat chiar şi în România unde, în ultimii ani, se aude tot mai des de proiecte verzi în rândul marilor firme internaţionale. Domeniul retail este unul dintre cele mai active segmente, cu multe magazine transformate din construcţii internaţionale în construcţii certificate ca fiind eficiente energetic.

33912-ny44.jpgÎn urmă cu aproximativ doi ani, Selgros a fost unul dintre pionierii transformării retailului într-un domeniu mai verde. Compania a investit atunci aproximativ două milioane de euro pentru o instalaţie care include aproximativ 3.800 de panouri solare, care reprezintă o putere de 906 kw. Instalaţia făcea parte din planul magazinului de a reduce costurile de operare ale centrelor comerciale, odată cu constribuţia la un mediu mai puţin poluat. Cora a dus această teorie un pas mai departe şi a inaugurat un întreg supermarket care vizează certificarea verde BREEAM, una dintre cele mai exigente din domeniu. Investiţia totală anunţată este de 51 de milioane de euro. Iar numărul companiilor care apelează la această transformare este mult mai mare.

„Spre exemplu, Starbucks a deschis o cafeanea care deţine un certificat LEED, însă nu a mediatizat acest lucru. BauMax a dezvoltat un proiect pilot, un magazin în oraşul Ploieşti, o construcţie verde şi sustenabilă care adoptă cele mai noi tehnologii, cum ar fi folosirea energiei geotermale. Nici această companie nu a ţinut să promoveze acest proiect, motiv pentru care Consiliul Român pentru Clădiri Verzi a făcut eforturi în promovarea realizării lor”, arată Mihaela Nicolau, moderator Construction 21.eu.

Acest tip de comportament responsabil cu mediul, în domeniul construcţiilor, se resimte la nivel naţional. Tot recent, Iulius Mall a anunţat că vizează certificarea LEED pentru cele patru malluri deţinute de brand la Iaşi, Timişoara, Suceava şi Cluj-Napoca. Certificarea verde a devenit unul dintre cele mai bune argumente de vânzare şi închiriere şi aduce un nou tip de beneficii pentru clienţi. Iar acest lucru nu mai poate fi negat de cei care vor să aibă o imagine valoroasă pe piaţă.

CITEȘTE ȘI: Europa se umple de malluri. Apetitul pentru consum motivează investitorii