Diferenta dintre intermediere si reprezentare

1) Pentru vanzator

Exista cu siguranta diferente enorme intre cele noua concepte. Mi-am propus sa discutam in prima faza despre avantajele si dezavantajele pe care le ofera cele doua sisteme, pentru un vanzator. Haideti asadar sa incercam o radiografie a acestora.

Un vanzator lucreaza cu un singur agent imobiliar. Sau cu toti ? Ori amandoua ?
Cu siguranta, orice proprietar isi doreste sa vanda la cel mai bun pret, in cel mai scurt timp si fara batai de cap. <img src=' class='wp-smiley' /> Primul lucru la care va fi tentat, este sa imprastie oferta in piata, la toate agentiile imobiliare, bazandu-se pe faptul ca astfel va obtine cat mai multi agenti care sa lucreze proprietatea sa, acces la cat mai multi clienti(cat de des este calculul : o agentie =5 clienti, 5 agentii=25 de clienti?), o mai buna expunere in piata, cat mai multa promovare a ofertei, etc.

Ce se intampla insa de fapt, cu proprietatea lui, in aceasta situatie ? Orice agent care afla de proprietate, va incerca sa obtina cat mai multe informatii. Astfel, va solicita proprietarului o intalnire, pentru a vedea proprietatea. Va solicita proprietarului detalii despre situatia juridica, despre motivul vanzarii, despre imobil, avantajele acestuia, etc. Proprietarul va fi astfel nevoit sa aiba intalniri cu toti agentii si sa ofere explicatii tuturor. Cea mai mare greseala apare atunci cand proprietarul nu mai face fata acestor intalniri si incepe sa evite dupa un anumit timp sa mai stea de vorba cu inca un agent imobiliar. De unde stie un proprietar ca nu este tocmai acel agent cel care are clientul potrivit ?
Totodata, un agent bun, va dori sa vada actele de proprietate. Unii vor solicita si copii dupa acte, pentru a le prezenta clientilor. De unde stie proprietarul ce va face agentul cu acele acte ? Sau cum va folosi agentul informatiile obtinute de la proprietar?

Sa spunem ca proprietarul se grabeste sa vanda, fiind dispus sa negocieze un pret sub pretul pietei. In intermediere, agentul imobiliar se va folosi de aceasta informatie, pe care o va trasmite si potentialilor cumparatori. Astfel, proprietarul va fi dezavantajat din start la orice tentativa de negociere.
Cum va fi promovata oferta, in sistemul de intermediere, de agentii care au preluat proprietatea ? Cu siguranta se vor folosi aceleasi canale de promovare imobiliara : situl propriu al agentiei, portalurile imobiliare, siturile de anunturi si presa scrisa. Din pacate, o singura oferta, va aparea pe un site publicata de 15-20 de agentii. Asta va crea confuzie, din doua motive : in primul rand, va crea impresia unui posibil cumparator ca in zona respectiva si pe acel tip de proprietate, piata “geme” de oferte, iar in al doilea rand, vazand oferta prezenta in portofoliul mai multor agentii, cumparatorul va aprecia ca respectivul vanzator este constrans sa vanda urgent proprietatea, fapt pentru care va actiona in consecinta la negociere .
Avand in vedere ca, agentiile imobiliare au in mare, aceleasi canale de promovare, pentru ca un agent sa fie el cel selectat de potentialul cumparator, in detrimentul celorlalti colegi care au publicat aceeasi oferta, va recurge la o metoda lipsita de fair play, dar care da roade : va publica oferta la un pret mai mic decat cel comunicat de vanzator si prezentat de majoritatea agentilor. Astfel, cumparatorul care vede pe un portal aceeasi oferta publicata de 10 agenti, va suna la cea care are cel mai mic pret afisat. Odata contactat agentul, acesta va lua legatura cu proprietarul, il va anunta ca “din pacate” nu are un client la pretul cerut de vanzator, dar….ar putea propune oferta unui client care are un buget ceva mai mic…nu cu mult…cu 1000 sau 2000 de euro. Proprietarul, in cele mai multe cazuri, va accepta oferta agentului si va primi acel agent la vizionare, gandindu-se ca, oricum avea de gand sa negocieze acea mie de euro din pret…asa, nu va mai negocia. Problema e ca in aceste cazuri, cumparatorul oricum va dori sa negocieze, pornind insa de la un pret mai mic.
Pornind de la aceasta idee, va rog sa urmariti anunturile publicate online, unde veti recunoaste usor din fotografii, aceeasi proprietate publicata de mai multe agentii, la preturi diferite(de multe ori, din 10 anunturi pe aceeasi proprietate, gasesti 8 preturi diferite).
Lucrand in sistem de intermediere deschisa, proprietarul va trebui sa fie permanent in contact cu 15-20 sau mai multe agentii imobiliare. Va trebui sa raspunda la telefon permanent, sa aiba disponibilitate de comunicare  cu agentii, sa fie promt in a se prezenta la vizionarile stabilite de agenti. Nu de multe ori se intampla ca vanzatorul sa incurce orele stabilite cu agentul si fie sa nu vina la vizionare, fie sa ajunga mai devreme sau mai tarziu.  De multe ori,  vanzatorul vine la apartament, iar agentul nu apare cu clientul. Incercand sa afle ce s-a intamplat, vanzatorul constata ca nici macar nu mai stie cu cine a vorbit, de la ce agentie era agentul, sau la ce ora stabilise exact intalnirea. Repetate, aceste situatii devin agasante si obositoare.
O alta situatie dificila pentru vanzator, pe care de cele mai multe ori nu o constientizeaza, este presiunea de scadere a pretului la care este supus constant de agentii imobiliari. Cand esti agent si nu ai nici o obligatie fata de proprietar, actionezi precum picatura chinezeasca, lucrand incet, dar sigur la coborarea pretului. Obtii astfel un pret mai bun la proprietate, putand astfel sa iti cresti sansele de vanzare a proprietatii. Motivatia agentului, este pe cat de logica, pe atat de reala : nu o fac eu, o face altul. Si, la naiba!, de ce nu ? Pana la urma, daca proprietarul nu a vrut sa il reprezint, nu mi-a semnat nici macar un contract de prestari servicii de intermediere, mi-a mai si spus ca mai mult de 2 % el nu plateste comision, eu de ce m-as zbate pentru el ?
Orice client, dus la proprietate. De cele mai multe ori, in intermediere, agentul aduce la vizionare ORICE CLIENT. Ceea ce nu este chiar in regula. Cand stii ca agent, ca daca nu duci tu clientul la proprietate, il duce alta agentie, nu stai la discutii cu clientul, nu incerci sa afli daca acea proprietate este ceea ce cauta, daca are eventual si bani sa plateasca pentru ea(fie ei cash sau credit). De o intalnire preliminara cu clientul si o precalificare a lui, nici nu mai vorbim. Asa se face ca, de cele mai multe ori, proprietarul primeste in casa clienti care nu doreau acel tip de apartament, nu agreeaza etajul sau nu au bugetul potrivit pentru acea proprietate.
Acelasi client, a treia oara la proprietate. Al treilea agent! Mi s-a intamplat de multe ori, sa merg la vizionare cu un client si sa constat impreuna cu acesta, ca era a doua oara cand vedea acelasi apartament. Sau a treia! Il mai vazuse inaintea mea, cu alti agenti. Asta, pentru ca niciodata in intermediere, nu ii poti spune cumparatorului unde anume este proprietatea. Ii dai o descriere generala, stabilesti un punct de intalnire si apoi, daca vrea sa vada exact unde e apartamentul trebuie sa iti semneze intai un contract de vizionare, abia apoi ii arati proprietatea. Deja nu mai eram surprins atunci cand constatam ca se cunoaste cu proprietarul. Sau cand ajunsi in scara blocului imi spunea ca a mai vazut ceva acolo. De multe ori, mai incurca etajul. El isi aducea aminte ca e la etajul 6 apartamentul, eu il duceam la 5. Ajunsi acolo, ori recunostea usa, ori deschidea proprietarul usa si in loc de “buna ziua”, ne intampina : “Ooo. domnul Popescu! Iar pe la noi ?” Deja, fiind a treia ora cand ajungea clientul acolo, se cunosteau mai bine decat ii cunosteam eu!

In reprezentare, exista un singur agent care se ocupa de proprietate. El este cel care verifica actele proprietatii, identifica avantajele proprietatii, propune o marja de pret pentru proprietate, stabileste impreuna cu proprietarul care sunt cele mai bune canale de promovare, sfatuieste proprietarul ce este nevoie sa faca pentru a creste gradul de atractivitate a ofertei(poate ar trebui zugraviti peretii, sau poate inchis balconul;poate ar trebui aruncata mobila care desi e de la bunica, strica aspectul locuintei; poate ar trebui scoase covoarele si pus parchet, o investitie minima ca si cost, dar de mare efect; poate ar trebui termoizolat apartamentul, daca e pe colt, crescand astfel gradul de confort termic;poate ar trebui pus un gazon nou daca vorbim de o casa, sau poate ar trebui plantati niste pomi).
Tot agentul este cel care, aduce la cunostinta tuturor agentiilor ce lucreaza zona si tipul de proprietate, de aparitia unei noi proprietati. El pune la dispozitia tuturor agentilor toate informatiile pe care acestia trebuie sa le cunoasca. El este cel care va fi contactat de cate ori exista un client interesat de o vizionare(fie ca este clientul sau, sau al altei agentii). El este cel care strange toate ofertele de pret si care negociaza in numele proprietarului. Prin definitie, presupunem ca agentul imobiliar, este un negociator mai bun decat un proprietar aflat la prima lui tranzactie imobiliara. Tot agentul, este cel care stie cel mai bine ce alte proprietati similare se afla in piata, ce preturi au si daca sunt sau nu mai atractive decat cea pe care o reprezinta agentul. Astfel, proprietarul nu risca sa fie indus in eroare, necunoscand valoarea exacta a proprietatii.
Tot agentul este cel care il poate sfatui pe vanzator, ce pret este bun pentru proprietate. Orice vanzator, isi evalueaza proprietatea pe considerente emotionale : e casa raposatei mame, sau cea in care s-a nascut, ori cea in care i s-a nascut primul copil….normal ca pentru el e foarte valororasa. Dar cum e ea pentru piata ? Normal, daca e casa soacrei…..se vinde la pret de dumping! <img src=' class='wp-smiley' /> )

Atunci cand exista un singur agent, nu inseamna ca proprietatea exista la o singura agentie. Din contra, prin mandatul de reprezentare, agentul imobiliar isi asuma o serie de responsabilitati. Pe care este obligat prin acel mandat, sa le duca la indeplinire. Altfel, nu isi va incasa comisionul.Printre ele si obligatia de a colabora cu orice alta agentie si orice alt agent pentru vanzarea proprietatii.
Tot la capitolul obligatii, poate cea mai importanta este aceea de a reprezenta strict interesul vanzatorului si de a face posibila dorinta vanzatorului : sa vanda la cel mai bun pret posibil, in cel mai scurt timp si cu cat mai putina bataie de cap. Agentul respectiv, se afla din start de partea vanzatorului. Nu poate reprezenta in aceeasi tranzactie si cumparatorul, decat daca atat vanzatorul cat si cumparatorul, isi exprima in scris acordul pentru acest lucru. Situatie rar intalnita.
Tot la capitolul avantaje, atat pentru vanzator, cat si pentru agent, trecem clauza de exclusivitate, care garanteaza recuperarea investitiei. Astfel, agentul va investi mult mai multi bani in promovarea unei oferte exclusive, stiind ca, este singurul prin intermediul caruia se poate tranzactiona proprietatea respectiva. Astfel, bugetul de promovare se mareste, la fel ca si paleta de instrumente : se poate pune un banner la proprietate, se pot face flyere care sa fie impartite in cartier si prin intermediul carora sa se faca cunoscuta oferta in zona, se pot organiza “open houses”-eveniment de prezentare a proprietatii catre agentii imobiliari colaboratori, se pot cumpara spatii publicitare generoase in online si presa scrisa pentru promovare(bannere), se poate face o campanie in Google, se poate merge cu respectiva proprietate la un targ imobiliar, etc, etc,etc…..Parca suna mai bine varianta asta de promovare, nu ?

Fie ca vorbim de intermediere, fie ca vorbim de reprezentare, vanzatorul tot va plati un comision agentului care vinde. Diferenta intervine atunci cand, platesti pe cineva pentru calitatea servicilor prestate, pentru indeplinirea sarcinilor asumate prin contract, sau, pur si simplu pentru faptul ca, a fost omul potrivit, la momentul potrivit.
Nu as vrea sa fiu inteles gresit. De cele mai multe ori, munca de intermediar, este mult mai grea decat cea de reprezentare. Pentru ca, muncesti benevol, fara sa ai garantia recuperarii investitiei, fara sa ai siguranta tranzactiei, fara sa stii daca merita sa bati drumul timp de 30 de zile la o proprietate, sau cu un cumparator. Nu ai niciodata nici o siguranta a faptului ca munca ta nu e in zadar. Tocmai de aceea, investitia este redusa la minim, practicile nu sunt tocmai corecte, clientii(fie ei vanzatori sau cumparatori), nu sunt tocmai multumiti.
Exista la acest moment agenti imobiliari care lucreaza in sistem de intermediere, foarte buni, foarte atasati de clientii lor(vanzatori si/sau cumparatori), dedicati si pasionati de meseria lor si care livreaza servicii de calitate. Fac acest lucru fara contracte, fara siguranta tranzactie si cu un devotament nebun.
Fie ca isi dau seama sau nu, ei se apropie de fapt de munca de reprezentare in proportie foarte mare.
Din pacate, de multe ori, ei nu primesc in schimb ceea ce merita, ci din contra, in  lipsa unui contract, in lipsa unor reglementari clare, clientii lor profita evitand plata comisionului datorat sau negociind acel comision la niste valori minime care de multe ori nu acopera nici cheltuielile agentului, ca sa nu mai vorbim de profit.
Din nefericire, problema nu sunt numai agentii imobiliari. Problema este mentalitatea tipic romaneasca a consumatorilor de servicii imobiliare, fie ei vanzatori sau cumparatori. Cati dintre dumneavoastra, clientii nostri, sunteti constienti ca ce e ieftin nu e neaparat si bun ?
Atunci cand dumneavoastra, clientii , veti fi pregatiti sa primiti servicii de calitate, fidelitatea agentului imobiliar, cand veti dori sa va reprezentam interesele, atunci si noi agentii imobiliari, vom fi pregatiti sa o facem. Cand intr-o discutie cu un agent imobiliar, va veti interesa si de alte aspecte decat valoarea comisionului, atunci vom putea sa ne facem treaba cu succes, astfel incat dumneavoastra sa fiti multumiti. Dar si noi.

Pana atunci, stiu ca exista deja vanzatori si cumparatori care doresc reprezentare si servicii imobiliare de calitate. Pentru acestia, exista deja agenti imobiliari pregatiti sa le ofere. Pentru a ajunge la o majoritate, mai avem de trecut peste multe hopuri. Noi, agentii imobiliari, venim in fata dumneavoastra si va spunem : Noi suntem pregatiti ! Dumneavoastra ?

Share/Save/Bookmark

Taguri: , , ,

47 Raspunsuri pentru “ Diferenta dintre intermediere si reprezentare”

  1.  28 Iulian Niculae
    11 August 2010 :: 7:48 pm
      0 (1/1) NU sunt de acord Sunt de acord

    Salutare tuturor,

    mai ce valva a starnit comisionul meu! Pleaca omul in concediu si ce citeste la intoarcere!

    Haideti sa va luminez putin cu acest comision.
    Inainte de toate trebuie sa va spun ca in epoca 2007-2008 era cat pe ce sa vand acest teren la un pret de 2,4 ori mai mare decat cel cerut astazi, la un comision de 10%.

    Comisionul de astazi, de 20% cu TVA -ul vechi, de 19% inclus, asa cum a intuit corect Daniel, include clar comisioane frumoase catre agentiile colaboratoare, onorarii caselor de avocatura precum si alte speze ce trebuiesc sustinute in procesul de vanzare a unui teren cu destinatie logistica.
    Nu este o proprietate usor vandabila si acest lucru trebuie reflectat in cheltuieli si cuantumul total al comisionului.
    Pretul nu este fix si nici aberant, astfel nu ma bagam in deal.

    Ce trebuie sa intelegeti cu totii este ca sunt proprietari ce inteleg foarte bine conceptul de reprezentare imobiliara. Omul meu a fost fericit ca un singur agent, in care are incredere, poate pastra legatura cu toti cei din piata, fara a mai exista acel carusel de intermediari ce i-au blocat in trecut alte tranzactii. Sunt proprietari ce vor sa isi vanda imobile si constientizeaza ca, la un comision mic nu se intampla nimic, mai ales la proprietatile greu vandabile.

    Ce trebuie sa fac eu? Sa-i dau, in primul rand, FEED-BACK! Da, omule, pretul trebuie sa scada, sa creasca, insa totul bine documentat.

    Terenul meu nu este la promovat pe site-uri, maxim il gasiti pe mls. Clientii mei se invart pe alte coordonate, ca sa ajungem la ei avem de oferit comision. Unul bun, inca.

    Oferta o primiti curand pe mail, fratilor.

  2.  27 stefan
    9 August 2010 :: 10:40 pm
      0 (1/1) NU sunt de acord Sunt de acord

    Cornele unii pot si au cu ce sa faca reprezentare exclusiva.Serviciile sunt mult mai complexe si investitia mult mai mare in reprezentare decat in modul de lucru obisnuit in care listezi propietati de-ti vine rau si astepti sa intre un client .Aici te obligi si faci totul ca sa vinzi o propietate .Eu unul chiar nu vreau sa lucrez pe mai putin de 8%! Nu ma vand pe bani putini.

  3.  26 livium
    9 August 2010 :: 9:56 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Pe undeva are si Cornel dreptate Comentariul lui no 15, ref la comisioanele din piata)! Am vrut sa-ti sugerez, Daniel, de mai demult ca discutiile despre comisioane ar trebui aprofundate un pic. Altfel, cititorul de ocazie de pe acest blog sau cei care cauta informatii malitioase despre agenti si brokeri, poate trage concluzii pripite. Dupa parerea mea si cred ca nu numai a mea, comisioanele sunt direct proportionale cu proprietatea care trebuie vanduta! Nu mai fac teoria batului de chibrit, dar vanzarea unei proprietati complexe, cere comisioane mai mari decat in mod obisnuit. Dar nu 20%! (sa nu te superi Iulian, nu e cu apropo, dar a ramas cifra asta de 20 in discutie)
    Daca la mine vine un client si-mi spune ca pentru proprietatea mea X iti dau un comision de 10-15-30%, atunci e ceva putred la mijloc. Sa fim seriosi!
    Pe de alta parte, mi-a placut mult si modul de gandire a lui Stefan, care spune ca el face afaceri…deci poate sa practice ce comisioane vrea el!
    In concluzie, cand practici comisioane la vanzare mai mari de 6%, trebuie sa stii ce ai de facut si in ce te bagi. E cu “du-te, vino” vorba lui Cornel!

    Pe undeva..... Uite Liviu, ca sa vinzi cateva mii de metri patrati de teren, nu poti sa dai anunt pe situri si sa astepti vreunn fond de investitii... Comisionul la Iulian, este doar atat cat sa sustina : agentia(sau agentiile) implicate, casa de avocatura, "sageata" fondului de investitii, promovarea "pe-afara", etc...Ramane un profit si pentru el....cam cat sa merite agitatia. Stefan....a vandut o proprietate aflata in piata de un an. A stiut sa deschida ochii proprietarului asupra realitatii cotidiene, sa ajusteze pretul si sa obtina maximul posibil. A vandut-o intr-o luna si jumatate! Putin ai spune. Da, dar in acest timp, el nu a facut altceva. A "stat" pe ea tot timpul :promovare si iarasi promovare, vizionari, negocieri, etc. Timp de 45 de zile, nu a avut altceva in minte. Si toate astea, se platesc. Important pana la urma e urmatorul fapt : platesti pe cineva care merita, pentru un serviciu de calitate, bine facut si cu obiective indeplinite, sau pe unul care a avut noroc si care a profitat de nestiinta ta sau de slabiciunile tale ?
  4.  25 Cornel Balan
    9 August 2010 :: 7:13 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    DANIEL..

    http://www.imopedia.ro/anunt/apartament-in-bucuresti-baneasa-814RUN4936.html

    SI DACA VREIO DAU SI EX DE GARS DE 13 MII DE PE IMOPEDIA

    intelegi acum ce insemana promovarea BASIC…la care adaugi apoi PREMIUM SI VIP??

  5.  24 Cornel Balan
    9 August 2010 :: 7:06 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Daniel,
    Uite ce idee mi-a venit..

    Fa un post…
    “PROMOVARE…”PRIMA CASA ” vs “SUPER LUX”

    Sa vedem cum gandeste fiecare si ce idei are..

    Sincer nu or sa se inghesuie prea multi… ptca fiecare detine “reteta magica” si nu vrea sa o impartaseasca cu nimeni
    Cat de buna sau nu este a fiecaruia..ramane de vazut..

  6.  23 Cornel Balan
    9 August 2010 :: 7:00 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    ufff…

    Mai Daniel..imi datorezi o bere R.C..cand voi fi iarasi prin Buc

    1. Promovarea BASIC..in mediul web:
    – site-uri de specialitate..bun pt GOOAGLE..
    ( E la fel daca vinzi in ferentari sau palatul lui JIJI)
    – site-uri de “socializare”…idem
    2. PROMOVAREA PREMIUM..
    -ACELEASI SITE-URI dar cu pachet premium
    -site-uri glosy..
    -site-uri de snobi
    -site-uri de bizz
    -tv..( unde dai spaga) pt un reprtaj nevinovat..
    etc..

    HAI SA REFORMULEZ…si sexul cu una de pe centura.sau cu uan de pe site de escorte….si cu …MADONA…si..cu o “vedeta” autohtona este ..LA FEL! IN OUT IN OUT IN OUT

    Doar canalele de “generare” sunt altele

    Pornesti de la “basic”la care adaugi apoi “premium” sau “vip” dupa caz..
    M-am facut inteles..

  7.  22 Cornel Balan
    9 August 2010 :: 6:45 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    @ DANIEL..
    POSTUL 20…
    AM ZIS…IN PACHETUL “BASIC” ORICE PROP SE PROMOVEAZA LA FEL…PT GENERAREA DE backlink-uri..

    APOI LA O PROPRIETATE SPECIALA..SE ..FACE SI PROMOVAREA PREMIUM..PE CANAL;ELE DESCRISE!
    Te rog citeste mai cu atentie

    P.S: Am avut la masterat tema SUBSIDIARA “PROMOVAREA PROPRIETATILOR IMOBILIARE SI A UNITATILOR AGROTURISTICE”

    Cornel, ai zis : "Costurile BASIC..sunt aceleasi.si pt o gars din FERENTARI..si pt o vila gen “PALATU” ” LU JIJI!" Cum sunt aceleasi costuri, Cornele ? Hai pe bune..... Daca tu imi zici ca poti promova la fel, aceste oferte, la care pentru palat, mai adugi si restul.....
  8.  21 Cornel Balan
    9 August 2010 :: 6:42 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    @ DANIEL…ma uimesti cu pustiul asta minune ..UN DEVARAT ..MARADONA al imobiliarelor..

    Acolo nu s-a vandut o PROPRIETATE IMOBILIARA IN SINE CI..o afacere..o potentiala afacere!!
    iar aici lucrurile sunt mult mai complicate…e vb d efezabilitate..de informatii “din interior”…de multe chestii “delicate..pt care iti trebuie informatie de la “sursa”
    Imi e greu s acred ca un pusti de 19 ani cu 10 sapt in domeniu..putea face asta!

    In fine..eu ma chinui de 3 luni si nu reusesc sa preiau o ferma..

    Poate ma rezolva pustiul minune..PLATESC COMISION..LOGIC..!

    Cornel........mai am si alte exemple, stai linistit! Ba s-a vandut un simplu apartament de 4 camere, in Brancoveanu. Doar ca s-a vandut intr-un mod profesionist.
  9.  20 Cornel Balan
    9 August 2010 :: 6:30 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    @ DANIEL..17..

    Costurile BASIC..sunt aceleasi.si pt o gars din FERENTARI..si pt o vila gen “PALATU” ” LU JIJI!
    La care mai adaugi costurile “PREMIUM”..SI ANUME..reclama GLOSY..in medii propice..FLYERE HOTELURI SI LOCATII LUX,casino-uri etc etc, BANNERE IN SITE-URI VIP…HIGH SOCIETY..prezentari DIRECTE, PREZENTARI “INTAMPLATOARE” LA TV UNDE SE VEDE “DIN GRESEALA” SI NUMARUL TAU DE TEL..

    FIIND INSA O CHESTIE DE DILIGENTA…nu cred ca e cineva cretin sa promoveze pe asa canale..care duc undeva la 20.000 euro daca vrei sa o faci ca la carte..in speranta…ca O VA VINDE!

    Poate este exagerat 20 mii dar 10-12 tot bagi lejer..

    Ce agent/firma se risca sa bage banii astia in promovare? in conditiile actuale?

    Acel agent care stie ca o sa isi recupereze costurile! Doar cand stii ca iti recuperezi banii, investesti. Altfel, mergi la noroc! Iar la costurile de promovare : te contrazici singur! Cum naiba sa fieacelasi lucru promovarea unei garsoniere, cu a unei vile pe Kiseleff ? Hai pe bune.....
  10.  19 Cornel Balan
    9 August 2010 :: 6:23 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Hmm cum sunt eu profesionist..

    E greu de spus aici..

    1) In primul rand..ma autoevaluez si vad cat valoreaza serviciile mele..aici incluzant totul..costuri directe ..indirecte..profit decent etc etc
    2) INTODEUNA ofer informatii complete…incepand cu situatia juridica si terminad cu sfaturi privind amenajarea interioara..daca vrei mergand pana la culoarea si amrca perdelelor sau ce pigmenti sunt mai buni..pentru o lavabila.(Periodic vizitez magazinele mari de materiale de constructie si credema ca stiu la multe produse..pretul caracteristicile si etc)
    3) Intodeauna fac o analiza CAB a proprietatii..si daca omului ii este frica pt siguranta nevestei..ii recomand…minim 2-3 magazine de arme aflate in raza apropiata..ii recomand si ce model de GUN sa isi ia…si ii si pun la dispozitie..un set de documente necesare pt obtinerea permisului.

    Si as putea sa continui…la nefarsit…dar nu e cazul

    Dau doar 2 exemple..intamplate prin 2000!
    1)
    3..studenti…inchiriua un apartament pe langa muncii!
    Si vazandu-i acneici…le zic…:” bai baieti..la 300 de m de voi…sunt o groaza de fetite”
    si..DEAL!!!
    2) APARTAMNET PE LA POLITEHNICA…clienti..tacsu de la tzara..baiatu la fel…proprietarul fitzos..si nu vroia sa lase la pretz..deci BLOCAT..

    Iii zic pustiului..uite ce oglinzi..ce bar..ce lumini cu comutator variabil (o raritate prin 2000)…pai daca tot ai venit in Buc..NU E PACAT SA NU ITI IMPRESIONEZI COLEGII..sau sa impresionezi o gagica cu luminile si oglinzile astea? si..aproape de regie..de discoteci de etc etc..?…si etc pe aceeasi tema..!
    La care pustiul cade in genunchi la tacsu..si zice “daca nu il iei pe asta ..nu ma mai duc la facultate!!”

    Deci cam asta e DANIEL..imobiliarele “e” o arta de la caz la caz…

    Deci nu cred in VIOLUL IMOBILIAR= REPREZENTARE in viziunea unora..

    Imobiliarele nu sunt pt oricine ..parafrazand pe…D..care a preluat si el ideea..de la altii..!

    Asta sunt ..altul mama nu mai face

    Uite violul...nu e violul! Imobiliarele chiar nu mai sunt pentru oricine! Si uite cum ái "violat" tu doi clienti! In intermediere!
  11.  18 Cornel Balan
    9 August 2010 :: 6:07 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    @ daniel. comentariul 11 nu a fost aprobat

    Nu-l vazusem Cornele. E "'sus"' acum.
  12.  17 Cornel Balan
    9 August 2010 :: 6:07 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    @ DANIEL..

    Iti DAU UN EXEMPLU…CA STII AC SUNT OMUL FAPTELOR SI NU VORBELOR..

    Langa proprietatile mele…aflate..departe de zbuciumul urban se afla la vanzare…alte proprietati..
    Pana de curand era totul..”OPEN SPACE”.. iar TZARANII SE ABERAU CU MILIARDE(lei vechi) pe un crampei de pasune!

    Dupa ce am facut imbunatatirile funciare necesare..…adica ..imprejmuiri..si blocarea unui drum acre in acte “pica” pe terenurile mele..fara a acorda drept de servitute.. TZARANII s-au calmat…di de la 1 miliard 800..acum sunt multumiti cu 600. mil lei vechi!

    Eu acum ce sa fac? sa ma umflu in “cohones” si sa zic ce tare sunt..am semnat contract de REPREZENTARE…si am stabilit un comision de 70%!!!
    Wawa ce erou imobiliar de ca-ka sunt!

    PAI DACA UN DOBITOC CERE 1 MIL EUR..PE O VILA…SI EA NU FACE DECAT 800 MII..SI EU ZIC…DA-O LA 700 CA ALTFEL PIERZI BANI…SI EL E DE ACORD SA O DEA CU 600 SI 100 SUNT AI MEI…ASTA INSEMANA CA MERIT ACEI 100 MII EURO..SI CA SUNT MARE..AGENT SI SEMNEZ..”REPREZENTARI”

    Nu! asta este viol imobiliar! si merge odata de doua ori la cine are noroc!

    Cornel...cu exemplul tau.....m-ai pierdut. Cu vila insa : fiecare proprietate, necesita niste costuri pentru a fi vanduta. Estimezi costurile, stabilesti profitul tau, aduni si iese comisionul. Ce e asa greu ?
  13.  16 Cornel Balan
    9 August 2010 :: 5:56 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    @ Daniel…
    Daniel…aia nu este REPREZENTARE! ESTE TAXA PE DISPERARE!

    Daca tu imi spui mie ca ..un pusti de 19 ani..( deci doar cu liceul poate…fara ..antrenament in piatza , fara cursuri..si fara experienta…a facut REPREZENTARE….EU, CORNEL BALAN , ma las de imobiliare si ma apuc de crescut..PORCI!

    Aia nu este ..reprezentare! Este VIOL IMOBILIAR…ESTE JAPCA….ESTE….”SA PUN PESTE”

    REPREZENTARE..INSEMANA SA AI CUNOSTINTE TEMEINICE DE MK, DREPT, CONSTRUCTII, ARHIRECTURA, PR…SA AI CAPACITATEA SA DAI SOLUTII BUNE DE IMBUNATATIRE A OFERTEI..CUM S ADUCI PLUS VALOARE…SI CUM S APROMOVEZI OFERTA AIA!
    UN PUSTI DE 19 ANI..SI DE 10 SAPT IN IMOBILIARE …NU POATE ..REPREZENTA!

    Doar paote viola imobiliar in cretin disperat care accepta sa vanda..oricum numai sa scape de belele…sia ccepta ca “agentul”..sa puna peste 10-20%!

    Rusinica!

    CORNEL: ITI RECOMAND O FERMA IN JUDETUL IALOMITA, UNDE AU NEVOIE DE ADMINISTRATOR! Asta ca sa intelegi ca : -un pusti de 19 ani, de 10 saptamani in imobiliare, a facut REPREZENTARE; -adaptand pretul, in timp, de la 100.000 euro, iesita oferta in piata, la 85.000 Euro, cu comision inclus, cand a semnat reprezentarea; -ca a vandut aceasta proprietate cu primul client aparut, care era la prima vizionare si a finalizat tranzactia in 3 saptamani, cu tot cu creditul de rigoare(sustinut e adevarat de brokerul de credite, care a ajutat mult in eficienta tranzactiei, la acest aspect); - ca nu a pus un leu peste; -ca proprietarii nu erau disperati sa vanda, negrabiti de nimic si fara ipoteci, fara camatari si fara bombe sub casa; Fara a avea experienta(daunatoare de altfel) a agentilor vechi, pustiul asta a reusit sa stabileasca un pret corect pentru proprietate, sa targeteze exact si corect potentialii cumparatori, sa faca marketingul adecvat pentru proprietate si sa vanda. Stiu ca unii, cu toate studiile lor, cu toata experienta lor, nu sunt in stare de asa ceva. Ei bine, uite ca unii pot. Si stii care : aia care nu au experienta in imobiliare! Asta pentru ca, ei nu gandesc ca tine.
  14.  15 Cornel Balan
    9 August 2010 :: 5:49 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    @ Daniel..
    Sunt ..oarecum suparat ca faci postare selectiva..a comenturilor.
    Sincer..nu cred in aberatii de x0…COMISION!
    Hai sa fim seriosi... Parerea mea..faci un preudo-advertising pt o pseudoaberatie!
    Oameni buni…un comision..NORMAL..POATE FI MAXIM 5%..in conditiile in care este o tranzactie grea..complicata…dar data fiind probabil si valoarea mare…e normal ca valoarea procentuala sa scada!
    Asa ca va rog eu nu mai ABERATI! Am sa consider ca este de vina caldura

    Oameni buni..in conditiile de piatza..comisionul normal si decent de la vanzator este de 2-3%+tva iar de la cumparator 1%+tva.
    De ce 1%+tva de la cumparator…simplu: Daca ii oferi un serviciu GRATUIT nu il va aprecia niciodata sau nu il va aprecia al adevarata valoare si va considera ca i se cuvine si te va f…in toate gaurile..pt ca ..e GRATIS!

    Asa ca va rog..reveniti la NORMALITATE si nu mai aruncati ABERATII in piatza!

    Ce vor crede CLIENTII? uite nenorocitii de AGENTI/PATRONI/CONSULTANTI cum incerca sa umfle preturile cu inca 20 % (tva inclus )

    Ha incercam sa fim PROFESIONISTI..si nu ..PITZIPONCI IMOBILIARI CARE SE LAUDA CARE O ARE MAI MARE!( ma refer la VALOAREA comisionului)

    20% din VIS = VIS…ADICA ZERO..NADA!

    Probabil ..nu vei posta nici acest comentariu..

    Cornel....sunt oarecum nedumerit: 1) Cand nu ti-am aprobat eu un comentariu ? 2)Tu de REPREZENTARE IMOBILIARA, ai idee ? Asta presupune ca reprezinti o singura parte intr-o tranzactie imobiliara. in principal, vanzatorul, al carui interes il reprezinti. Nu comisionezi cumparatorul, pentru ca nu il reprezinti. 3)La un teren ca cel de care se ocupa Iulian, comisionul este unul corect. 4)Comisionul normal, este cel pe care il calculezi, in functie de proprietate, de ce trebuie sa faci pentru a vinde acea proprietate si de cat de urgenta e problema. 5)Asta cu laudatul....unii au cu ce Cornele! La comisoane ma refer. 6)Foarte buna provocarea ta : hai sa incercam sa fim profesionisti! Tu cum incerci ? Impartaseste din ideile tale.
  15.  14 m
    6 August 2010 :: 8:40 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    …nu inteleg de ce nu dati numele agentiilor…asa , sa stim si noi cititorii de rand…

    Cica pentru a nu face reclama companiilor respective. Asa am zic eu ca ar fi corect...........
  16.  13 Daniel Iftime
    6 August 2010 :: 5:50 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    @Daniel Tare sunt curios cum e cu acel 16,5% + tva comision, asta in cazul in care nu e vorba de rudenie, nepotism, etc.

    Daniel.....Suna-l pe Iulian. Tot sunteti aproape(el are birourile la Domenii). Poate iti povesteste chiar el.
  17.  12 livium
    6 August 2010 :: 5:46 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Salutare !
    Comision de 16,5%+TVA? E un fel de comision pe care nu l-am mai intalnit. Probabil este 20% inclusiv tva (cu + sau cu -, depinde cand a fost semnarea contractului) Oricum, felicitari lui Iulian! Cu cat e mai greu de lucrat o proprietate, cu atat este mai mare comisionul! Mi se pare normal!

    Daniel, felicitari pentru articol! E bun!

    Multumesc pentru felicitari Liviu. Ai intuit bine.
  18.  11 Cornel Balan
    6 August 2010 :: 9:51 am
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    @ Stefan
    Nu am contestat cumva competenta ta. Probabil ca asa este.
    Felicitari pentru un asemenea stil de lucru. Si eu fac la fel..daca il vad ca se abereaza pe marginea pretului..fie el cumparator sau vanzator..incerc sa-i explic si..daca nu asta este..il salut din mers…

    Si mi-a placut o chestie..cu experienta acumulata …pe banii proprii..!
    Asa cred ca este cea mai buna cand gresesti si te ustura buzunarul direct!
    Daca gresesti pe banii angajatorului..parca nu te afecteaza asa tare..

    Eu in ultimele luni m-am ocupat mai mult de dezvoltari/imbunatatiri imobiliare..
    Si..acum dupa 3-4 luni imi dau seama ca desi aveam destula experienta..am facut greseli..care m-au usturat la buzunar……dar am iesit mai experimentat cred..
    Sper pe viitor sa nu le mai fac.

    @Daniel

    Ok..merci..mai ales ca dupa ce se mai “racoreste” populatia de prin concedii eu sper sa se mai aeriseasca treburile..
    Insa pana pe 15-20 sept ..anticipez o liniste totala..

  19.  10 stefan
    6 August 2010 :: 1:47 am
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    @Cornel
    Pt curiozitatea ta eu am peste 10 ani de imobiliare in aceasta piata.Intotdeauna am vorbit si am stat pe bani mei,nu am nici macar o zi lucrata ca agent angajat la o firma imobiliara.Experienta mea am acumulat-o pe bani mei ,greselile m=au costat multi bani, lucrez pe bani multi dar nu ii adaug peste pret.Daca propietarul nu accepta pretul corect al imobilului nu lucrez cu el.Pretul corect este stabilit in urma unei evaluari facuta de un evaluator.Eu unul fac afaceri, nu caut sa vand la prosti si sa umflu pretul imobilelor.Si este foarte adevarat: eu imi vand munca foarte scump, nu merg la ghici nu sunt agent sa listez proprietati pana inebunesc pe diferite preturi in speranta ca poate va intra un client.A…….. in momentul de fata am 10 siteuri ale agentiei. Daca vrea Daniel, sa ti le spuna el.

  20.  9 Cornel Balan
    6 August 2010 :: 12:44 am
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    @ Daniel…

    Am recitit postul TAU..SI FELICITARI… e ca si cum ai avea pretentia sa te te insori cu o virgina de 25 de ani

    De unde sa stie acel AGENT…NOTIUNI TEMEINICE DE : drept, marketing, constructii, comunicare etc etc??

    Hai sa fim un pic seriosi..! Deja asta este CONSULTANTA…nu mai este nici intermediere nici reprezentare!…E drum lung pana …DEPARTE..

    Si eu as dori o aresenea colaborare cu un AGENT MINUNE..care chair s astie totul despre proprietate. Ar fi mai usot pt toate partile implicate…

    Dar realitatea nu este asta..

    A…am aflat zilele aste de un agent de la agentia X…care isi da contul personal…pt plata comisionului.. Asa a facut in cel putin 4 tranzactii in care oricum nu a contribuit cu nimic..
    Ar fi interesant sa aflam cine ste “agentul minune”?..
    Indiciu..Nume..ADRIAN..Agentia…DE PRIN DRUMUL TABEREI..

    Cornel : 1)stiu eu o tipa, virgina pana la 28 de ani; deci, se poate! 2)stiu eu cativa agenti, care sunt asa cum vrei tu; daca vrei, le dau numarul tau.
  21.  8 Cornel Balan
    6 August 2010 :: 12:29 am
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Dap..un 8-10% pt..reprezentare..da imi pare irealizabil..in conditii normale..
    Dar..in conditii ..”atipice” si particulare se poate obtine dar acolo este mai mult vorba de “pus peste” sau “ce este peste este al meu”.
    Acolo dac ai noroc..poti sa ai si 15% “peste” dar acela nu mai este comision pt reprezentare. Aceea este istoria anilor 2005 2006..

    Daca poate obtine cineva ..sincere felicitari

    @ Stefan..

    Stefan , un sfat amical si prietenesc..CINE este cu culoarea albastru…are si link…si trebuie sa apesi pe mouse( chestia aia pe care pui mana) si apesi click cu degetul aratator.

    In cazul in care vei fi interesat si de persoana mea..cred ca e mai simplu sa intrebi, sa cauti pe google…sau sa am suni..si iti raspund la curiozitati..

    Am fi sincer interesanti sa stim cine este acest anonim..STEFAN..link, agentie, realizari?)

    O sa ii transmit felicitarile tale lui Stefan, care a vandut de curand o vila, cu 8% reprezentare, dupa ce initial ajustase pretul de vanzare, pana la un pret real al pietei. Diferenta de vreo 150.000 euro, intre pretul initial al proprietarului si pretul la care a acceptat Stefan sa se ocupe de oferta. Si in conditiile astea, a obtinut si 8 % comision. Si iti pot da si datele lui Iulian, sa il intrebi cum a facut el sa semneze pe 16,5% +tva la un teren. Asa, ca idee. Sau uite, ceva mai aproape de cotidian : un 4 camere in Berceni, vandut in 3 saptamani, de un pusti de 19 ani, de 10 saptamani in imobiliare(da, doua luni si jumatate de cand a intrat in bransa!), la pretul de 85.000 Euro, cu reprezentare pe 5,5 %+TVA, ti se pare mai ok ? Stiu, Cornel: nu se poate ! BA SE POATE! In ce il priveste pe Stefan, te asigur ca il cunosti. Chiar bine.
  22.  7 Florin Hanu
    5 August 2010 :: 11:58 am
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Fanica, mai usor ca e caldura mare, sa nu faci vreo complicatie!
    Stiu ca ce zic eu iti pare chineza dar vorbesc pentru cei care au dorinta si putinta sa “puna mana pe carte”, nu pentru toti.

    Uite Florine: ti-am aprobat comentariul! Sa nu mai zici ca '"tin cu ursul". Acum : BOX!
  23.  6 stefan
    4 August 2010 :: 9:34 pm
      0 (1/1) NU sunt de acord Sunt de acord

    Dane spune-mi si mie cine este acest Florin Hanu, ce agentie are cati, angajati, cand a facut ultima vanzare, de vorbeste el de comisioane, de pachete full,ce pachete full are el. Poate este un super agent de care nu am auzit eu!!!! Sau face parte din categoria celor care dau din gura si nu au nici macar bani de tigari in buzunar, sau dintre cei care vorbesc dar nu au investit niciodata un leu intr-o firma si se cred cei mai buni? Si ca fara ei nu se poate?
    Nea Florine cum se numeste, siteul tau sau al agentiei tale?

    Stefane....BOX! Balacareala placuta, tie si lui Florin. Daca voi inca nu intelegeti ca, am ramas asa putini in piata, incat e loc pentru toata lumea si nu are rost sa ne incaieram intre noi, n-aveti decat! Sper insa ca fiind la mare zilele astea, sa nu ai timp de bloguri si pana vii, schimb postul. :)
  24.  5 Cornel Balan
    4 August 2010 :: 5:55 pm
      1 (1/2) NU sunt de acord Sunt de acord

    @ Stefan..

    8-10% sigur nu vorbesti de EMObiliare sau de vanzari directe de covoare door-to-door?

    Hai..aia o apa rece Minim 2 litri de lichide pe zi!

    Cornele....stai ca nu inteleg....ti se pare irealizabil un comision de 8-10 % ?
  25.  4 Florin Hanu
    3 August 2010 :: 12:30 pm
      2 (1/3) NU sunt de acord Sunt de acord

    Fane, (iti zic asa pentru ca imi place sa-mi imaginez un anumit personaj cunoscut), ma uimesti ! Cine vrei sa-ti impuna ce comision sa iei ?
    Stai linistit si castiga-ti comisioanele dupa cum te duce puterea de negociere. Nimeni nu va standardiza niciodata comisioanele.
    Bafta si la mai mare !

  26.  3 stefan
    2 August 2010 :: 11:37 am
      -6 (6/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    De unde ai scos comisioanele astea? Acum vreti sa standardizati si comisioanele?Eu ma chinui sa fac reprezentare pe 8-10% si vi tu cu 5-6%
    fiecare lucreaza pe cat poate.

  27.  2 Florin Hanu
    1 August 2010 :: 1:14 pm
      2 (1/3) NU sunt de acord Sunt de acord

    Sunt convins ca ordinea corecta in care trebuiesc abordate problemele este:
    1. Pretul-daca proprietarul insista intr-un pret aberant nu merita sa continui discutia si astfel faci o mare economie de timp in care poti aborda alti proprietari. Nu spun ca il elimini de la telefon, sunt situatii in care simti ca se poate discuta si atunci programezi si o intalnire.
    2. Relatia de lucru la pachet cu procentul comisionului. Se etaleaza diverse pachete de servicii atasate celor 3 relatii de lucru contractuale si aflate in legatura cu procentul(1-2% pentru contract de intermediere, fara mari asteptari, 3-4% pentru exclusivitate si implicare masiva si 5-6% pentru reprezentare exclusiva si pachetul full.

  28.  1 Liliana Filip
    30 July 2010 :: 10:27 am
      3 (0/3) NU sunt de acord Sunt de acord

    Nu trebuie sa scapam din vedere aceasta evolutie a pietei imobiliare si a tuturor aspectelor ce ne inconjoara. A fi un pas in fata, inseamna a avea capacitatea de previziune si de a anticipa ce poate reconfigura piata, in asa fel incat sa ofere cele mai mari beneficii atat prorietarilor, cat si cumparatorilor.
    Agentiile imobiliare au aceasta responsabilitate, de a inova pentru a mentine o stare de competitie si de a negocia continuu conditiile de pe piata.
    In aceasta lume traim, iar regulile se schimba cu o viteza ce angreneaza destule dificultati in procesul de decizie, dar totusi putem imbratisa o solutie: Alegem pe cei mai buni sa ne reprezinte!

    De multe ori, lucrurile evidente, sunt cel mai greu de perceput. Cei care au viziune, cei care au curaj, cei care vor...sa fie altfel, vor fi cei castigati. Cei mai buni!

Lasa un comentariu

Cauta
info
Ultimele Comentarii
Iulian...deja vorbim limbi straine. Diferenta dintre intermediere exclusiva si reprezentare exclusiva am descris-o intr-un post anterior. Ce pot face ...
@ Daniel..Nu cred ca este cazul sa te conving pe tine sau pe altcineva de capacitatile mele:)Faptul ca am trecut cu brio prin furcile caudine ale lui ...
1) inca o data: ce poti face tu in reprezentarea exclusiva DE ASTAZI si nu poate face un avocat mediocru?2) care e marea diferenta intre exclusivitate...
nu imi vine sa cred ce citesc pe acest blog. sunt uluit, sunt fericit. chiar daca vor mai trece ani buni pana vom ajunge chiar sa avem agenti imobilia...
Sorin......e trist ce aud de la tine. Chiar ma dezamagesti. Inainte de a vorbi de reprezentarea imobiliara, cred ca ar trebui sa incerci sa afli ce in...
Blog IMOPEDIA
Maria Seder Neda
02-Sep-2010
În prima săptămână de toamnă am fost bombardaţi cu informaţii, previziuni (multe sumbre) şi lansări de campanii, concursuri şi produse. Ca să pornim cu dreptul în ace
Imopedia RUN
19-Aug-2010
Clisee, ticuri verbale, etichete si hiperbole. Le folosim peste tot: acasa, la birou, in articole scrise,  cand prezentam stiri, cand iesim cu prietenii la o bere, doua, trei..
Bloguri AFILIATE IMOPEDIA
Dragos Dragoteanu
30-Aug-2010
Ce poate fi mai frumos pentru o banca in afara de prestigiu? Dar pentru un dezvoltator imobiliar? Acelasi lucru: profitul! Cum pot fi legate “ombilical”, cele doua domenii? Pri
Valentin Ionescu
17-Aug-2010
Salutare stimati colegi si cititori! Cu scuzele de rigoare, am rarit putin ritmul nu din cauza caldurii ci pur si simplu din cauza inertiei pe care am observat-o in ultima perio
Adrian Crivii
17-Aug-2010
Goana disperată după bani a Ministerului de Finanţe va avea, în mod sigur, efecte perverse de proporţii şi nu va reuşi decât în mică măsură să stingă foamea de finan
Tag-uri
RSS Feed
Subscribe in NewsGator Online Add to netvibes Subscribe in Bloglines Add to Google Reader or Homepage Powered by FeedBurner

Primul ghid imobiliar autentic! Sfaturi pentru realizarea unei tranzactii imobiliare, termeni imobiliari, financiari, precum si descrieri detaliate ale zonelor,doar la ghid.imopedia.ro

Maria SEDER NEDA
Victor GRIGORE
Blog RUN
Imobiliarii

Cele mai noi si importante stiri din segmentul imobiliar iti sunt redate intr-un format inedit, menite a te tine la curent cu tot ceea ce inseamna noutati si ultimele tendinte in domeniul imobiliar, doar la media.imopedia.ro

Comunicate de presa
Evenimente imobiliare
Stiri imobiliare