Arterele din centrul Bucureştiului au fost, în ultimele 12 luni, cea mai dinamică zonă din retailul stradal.

21547-dsc01477.jpgCalea Victoriei şi bulevardele dintre Piaţa Romană şi Piaţa Unirii au atras în ultimele luni mai multe magazine de fashion şi baruri decât în întreaga perioadă de criză. Această relansare a retailului stradal central vine după ce în anii 2009 şi 2010, comercianţii „mureau pe capete" în aceste zone.

Mall-urile nu au reuşit să „fure" toţi cumpără­to­rii magazinelor strada­le, aşa cum se estima în anii trecuţi. În ciuda marketingului agresiv din partea marilor centre comerciale, noi unităţi stradale se deschid în continuare şi numărul acestora e în creştere. Asta pentru că la multe dintre cele deschise de curând... se stă la coadă. Altele au ales, tot în ultimele luni, să se mute dintr-un spaţiu mai mic în altul mai mare, profitând de locurile bi­ne poziţionate, lăsate libere de fostele unităţi care au închis în anii trecuţi.

Calea Victoriei, pub-uri şi lux

Pe Calea Victoriei „bătea vântul" anul trecut. La trei spaţii deschise găseai unul gol. În ulti­mele luni însă în zonă s-au ocupat cele mai multe spaţii.

Luxul pare a-şi găsi locul potrivit vizavi de „Muzica". Astfel, în blocul cu Armani şi Mont Blanc, deschise anul trecut, se pregăteşte de des­chidere Kultho, un magazin de ceasuri şi bijuterii, pe o suprafaţă de aproximativ 80 mp. Aces­ta este foarte aproape de unitatea deschisă pe Ni­colae Bălcescu în urmă cu doi ani. Alături se des­chide zilele acestea Joyz, un magazin de îmbră­că­minte de damă.

Cafenelele şi pub-urile câştigă şi ele teren. Aproape de Palatul Telefoanelor şi-a deschis por­ţile în septembrie o cafenea „isiciliani", pe o su­pra­­faţă de circa 80 mp, pe locul unei foste cofe­tă­rii. Foarte aproape de Pasajul Vilacrosse s-a des­chis în iulie Aida Pub, pe locul unui fost ma­ga­zin de haine, cu o suprafaţă de circa 170 mp. Lângă Aida s-a deschis în iunie „En Vogue", un cafe-bar care ocupă 80 mp la parter şi alţi 20 mp la etaj. „E primul meu magazin şi sper să am cli­enţi mai mulţi, măcar după răcirea vremii. Pe timpul ve­rii lumea mergea mai mult la terasele din aer li­ber din centrul istoric", a declarat pro­prie­tara uni­tăţii. Vizavi, în clădirea Casei de mo­dă Venus de lângă Poliţia Capitalei, s-a deschis de curând Thema Food Boutique. Spaţiul este foarte mare, dar deocamdată nu are prea mulţi clienţi pe timpul zilei.

Şi magazinele vestite de modă îşi caută lo-cul potrivit pe Calea Victoriei. Astfel, pe locul unui fost Stefanel, relocat într-o vilă din rondul de la Piaţa Romană, se pregăteşte de deschidere un magazin de îmbrăcăminte Max Ana. Acesta din urmă e prezent pe această arteră de peste 10 ani, pe o suprafaţă de 250 mp, dar a ales relocarea cu câţiva metri mai spre Radisson SAS.

Între magazinele Furla şi Z s-a deschis recent Bio-Organic, un magazin de produse naturiste.

Comercianţii sunt însă... de toate culorile pe Ca­lea Victoriei. Sixt a deschis în iunie 2011, pe locul unui fost magazin de accesorii de modă. Firma are sediul central în Otopeni şi se ocupă cu leasingul operaţional, maşini noi şi second-hand. Săptămâna trecută s-a deschis la câţiva paşi Pris, un magazin cu cofetărie, şi se pregă­teş­te Giulia Nahmany, cu un magazin de bijuterii. Şi magazinele pentru copii şi-au găsit loc pe Calea Victoriei. Ast­fel, Petit Caprice, un magazin de ju­cării ecologice importate din Thailanda, s-a des­chis de curând pe o suprafaţă de 60 mp. Pe a­ceas­­tă arteră se practică în această perioadă şi relocă­rile. Mai precis, există magazine care se în­chid într-un loc şi se mută cu afacerea la câteva sute de metri mai încolo, pe aceeaşi stradă. Este şi cazul Destra Arte, un magazin care comerciali­zează per­dele, draperii şi ta­pet. Magazinul s-a deschis în ultimele luni, după ce s-a mutat de lângă Piaţa Victoriei. Pe locul fostului Steil­mann s-a deschis în urmă cu 10 luni MKB Nextebank, marcă înregistrată a MKB Romex­ter­ra Bank, pe un spaţiu de peste 100 mp. O unitate similară este în spate la Cocor. De asemenea, pe o supra­faţă de circa 50 mp în apropiere de magazinul Muzi­ca s-a inaugurat o unitate ING.

Perete în perete pe Calea Victoriei 102-108 s-au deschis de curând supermarketul Hit (non-stop) şi Belgravo, un magazin de bijuterii care a tăiat pan­glica în vară. Tot un supermarket s-a deschis şi vizavi de CEC. Este vorba de Miller Mar­ket, inau­gurat luna trecută pe locul unei fos­te librării. „Avem vânzări foarte bune, chiar da­că am des-chis de curând. Beneficiem de fluxul de clienţi din Centrul Istoric, mai ales că e des­chis non-stop", a declarat un reprezentant al ma­gazinului.

Bulevardul Brătianu cere de mâncare

Dintre unităţile nou-deschise între Piaţa Universităţii şi Unirii, cele mai multe sunt alimen­tare. Acestora li se adaugă o bancă şi două ma­gazine de fashion. Astfel, fostul Sheriff's a lăsat locul unei drogherii DM, care nu duce lipsă de clienţi, iar la parterul aceluiaşi bloc, în urmă cu doar patru luni s-a deschis Meatme, un bar cu shaorma, produse la grătar şi salate, pe o suprafaţă de circa 150 mp. „Deşi am deschis foarte recent, vom începe să livrăm şi la domiciliu pentru că avem vânzări bune", a declarat un reprezentant al Meatme.

Mai jos pe bulevard, la câţiva metri de Piaţa Unirii, în locul unui Tip-Top s-a deschis, pe două etaje, Paladium Autoservire. Şi pentru că în zona Lipscani e nevoie de bani pen­tru cumpărături, în ultimele 12 luni Raiffeisen Bank şi-a deschis o unitate chiar pe bulevardul Ion C. Brătianu colţ cu Lipscani. Această unitate a fost mutată de lângă magazinul Cocor. Agenţia este împărţită pe două etaje, din care parterul este dedicat relaţiei cu clienţii. La câţiva metri distanţă, la începutul lunii septembrie s-a deschis Narenj Fashion Boutique, pe locul unui magazin de ochelari. Unitatea ocupă o suprafaţă de circa 20 mp.

Bulevardul Bălcescu, turism şi restaurante

Cele mai multe noi unităţi deschise între Piaţa Universităţii şi Piaţa Ro­mană sunt cele cu profil alimentar. Pe lângă acestea, în zonă mai sunt sedii ale mai multor agenţii de turism.

Astfel, între Piaţa Universităţii şi Scala s-a des­chis în urmă cu circa un an restaurantul cu auto­servire „La Victor", la parterul blocului BI Unic. În aceeaşi zonă s-a deschis anul trecut Jerry's Pizza, pe locul unui fost Turabo Cafe. Tot pe Bd. Nicolae Băl­cescu la nr. 22 s-a deschis în vară, sub brandul Diamond, un magazin Adesgo. Unitatea ocupă o supra­faţă de circa 30 mp şi este a doua din capitală, pe lângă cea de pe strada Şerban Vodă. Adesgo a luat locul magazinului Mont Blanc, relocat anul trecut vizavi de magazinul Muzica. În acelaşi bloc îşi în­cearcă norocul din aprilie Maximilian's Caffee, un bar al cărui proprietar a avut în acelaşi loc un maga­zin de bijuterii.

Tot pe acest bulevard se pregăteşte o nouă unita­te a agenţiei de turism Christian Tour, care va lua lo­cul unui magazin Jolidon. În apropierea acestuia, în luna iulie s-a deschis un nou magazin Orange, pe lo­cul unui restaurant fast-food. La câţiva paşi de aces­ta, chiar lângă cinematograful Patria, în primăva­­­ră a fost inaugurată o brutărie germană BackWerk, pe locul unei foste berării.


Sursa

17 October 2011