0-314-centreville.jpgYaron Ashkenazy este doar unul dintre numerosii israelieni cu "nas pentru afaceri" care au vazut in Romania oportunitatea de a avea succes, chiar si atunci cand aderarea la Uniunea Europeana era, pentru majoritatea romanilor, doar un vis, pierdut printre prea multe incertitudini. Atunci cand a venit in tara noastra, in urma cu aproape 6 ani, avea deja in spate o experienta semnificativa in industria de profil, dupa ce activase in cadrul lantului hotelier israelian de lux Dan Hotels.
Cu alte cuvinte, stia ce face. De ce, dintre toate posibilitatile pentru initierea unei afaceri in afara tarii natale, a ales tocmai Romania, este o intrebare care-si gaseste raspunsul in legaturile pe care le-a avut, inca dinainte de a veni aici, cu (dupa cum am aflat) numerosii romani din Israel. "O multime de romani cumsecade conduc tara noastra - oameni cu educatie, cultura si disciplina", ne-a explicat Yaron Ashkenazy, punand un accent deosebit pe legaturile culturale dintre cele doua tari.

In urma cu 6 ani, piata hoteliera de lux era deficitara

In primii doi ani pe care i-a petrecut aici, insarcinat fiind, in calitate de reprezentant al companiei israeliene Elbit Medical Imaging (dezvoltator de hoteluri si centre comerciale), cu inchiderea si reamenajarea fostului Hotel Bucuresti, a studiat amanuntit piata romaneasca. Si-a dat seama ca Romania "este cel mai bun loc pentru dezvoltare, pentru a face afaceri". A ajuns apoi, dupa cum ne-a marturisit, si la concluzia ce avea sa devina premisa in incercarea de a pune bazele unei afaceri de succes in domeniul hotelier: "Am inteles ca cererea era mai mare decat oferta". Aceasta discrepanta era cu atat mai pregnanta pe segmentul serviciilor hoteliere de calitate, destinate oamenilor de afaceri straini care petreceau in Romania o medie de 16 pana la 20 de zile pe luna, platind circa 200 de euro pe noapte pentru cazare. A venit atunci cu ideea de a crea niste servicii speciale pentru toti acesti expati, pentru care tara noastra era, cel putin din perspectiva timpului petrecut aici, ca o a doua casa, oferindu-le acestora posibilitatea de a inchiria apartamente de lux pentru perioade mai indelungate de timp, pentru a fi, astfel, mai mult decat o simpla "camera de hotel".

Centre Ville este un brand israelian nascut in Romania

Asa s-a nascut hotelul Centre Ville, "cu scopul de a oferi o solutie pentru cazarea nou-venitilor in Romania". Semnificativ este ca acest concept inglobeaza, conform precizarilor lui Yaron Ashkenazi, doua dintre principalele caracteristici ale hotelului: locatia sa extrem de convenabila pentru oamenii de afaceri (in centrul orasului, pe Calea Victoriei) si, prin alegerea unui nume in franceza, trecutul Bucurestiului, cunoscut ca "Micul Paris". Dupa cum ne-a marturisit cel care este acum managerul general al Centre Ville, intentia a fost aceea de a combina trecutul si prezentul, cu scopul de a crea, astfel, o legatura catre viitor. Si putem spune ca a reusit. Acum, Yaron Ashkenazi declara fara falsa modestie: "Am creat brandul Centre Ville si sunt mandru sa spun ca acesta s-a nascut in Romania".

Cheia succesului este colaborarea cu romanii

Cat despre felul in care Centre Ville, un adevarat "brand", a crescut de-a lungul timpului, managerul hotelului este departe de a-si asuma tot creditul, intelegand ca acesta este, de fapt, "un amalgam al creatiei localnicilor si expatilor" si declarand, fara drept de apel: "Nu putem reusi de unii singuri, ci impreuna". Elbit Medical Imaging a venit, asadar, cu un background solid, intentionand "sa conduca intr-un loc unde oamenii nu aveau experienta", insa nu pentru a adopta o atitudine exclusivista, ci pentru a conlucra si a valorifica potentialul acestora.
In ceea ce priveste viitorul Romaniei din perspectiva dezvoltarii principalelor piete de afaceri, Yaron Ashkenazi este de parere ca potentialul acesteia "a crescut si o sa creasca inca si mai mult", ceea ce va duce, firesc, si la o crestere a influxului de specialisti straini veniti sa-si dezvolte o cariera in tara noastra. Spune acest lucru de pe pozitia omului de afaceri, el insusi un strain, care si-a facut o cariera din a raspunde nevoilor de cazare, deloc putine, ale celorlalti expati care activeaza in Romania, una dintre pietele emergente cu cel mai mare potential la ora actuala.
In legatura cu adaptarea tarii noastre la cerintele Uniunii Europene, directorul Centre Ville considera ca acest proces depinde de foarte multe lucruri - in primul rand, de fondurile care vor veni de la UE si de modul in care acestea vor fi administrate. In cele din urma, insa, totul "este o chestiune de timp: se va adapta - va dura ceva timp, ca si in cazul celorlalte tari (membre ale organismului european, n. red.), dar se va adapta".

Va ramane aici cat timp isi va aduce contributia la afacere

Cat despre planurile sale de viitor si cat anume intentioneaza sa ramana in tara noastra, Yaron Ashkenazy considera ca nu este in masura sa raspunda la o asemenea intrebare, fiind foarte multe elemente de care depinde decizia sa in acest sens. "Sunt un antreprenor si reprezint o intreprindere - voi ramane aici atat timp cat imi aduc contributia la aceasta companie", subliniaza directorul Centre Ville. In ciuda faptului ca nu poate furniza un raspuns ferm la aceasta problema insa, Yaron Ashkenazi se declara multumit de sederea sa in tara noastra, pe care o considera, de fapt, o "a doua casa". Un avantaj esential pentru managerul general al Centre Ville consta in aceea ca beneficiaza si de sprijinul total al familiei, care s-a adaptat foarte bine necesitatii de a locui in Romania. Fiica sa, in varsta de 8 ani si jumatate, frecventeaza cursurile American International School of Bucharest si s-a integrat perfect in acest mediu, in timp ce baietelul, de 3 ani si jumatate, vorbeste chiar limba romana. Din acest punct de vedere, perspectiva de a ramane in Romania pentru o perioada indelungata de acum incolo nu i se pare prin nimic indezirabila, cu atat mai mult cu cat, dupa cum a subliniat, "cel mai mare avantaj este ca ne aflam atat de aproape de Israel, la doar 2 ore distanta cu avionul", astfel incat poate merge "acasa" ori de cate ori simte nevoia.

Sursa

30 March 2007