Evoluţia tehnologiei schimbă întreaga lume cu o viteză ameţitoare, iar scenarii care azi par de domeniul fantasticului ar putea deveni rutina zilnică pentru mulţi dintre noi, peste numai câţiva ani. De exemplu, vă puteţi imagina vizionarea locuinţei pe care vreţi să o cumpăraţi, fără să plecaţi de acasă? Acest lucru este deja posibil, printr-un sistem 3D complex care prezintă chiar şi detaliile proprietăţii cu o fineţe atât de mare încât deplasarea nu mai are sens. De asemenea, dronele, tabletele, telefoanele mobile şi internetul sunt parte necesară a industriei imobiliare şi a revoluţiei tehnologice care a început.

33913-ykn7.jpgTabletele şi telefoanele mobile au început să ocupe un loc atât de important în viaţa fiecăruia dintre noi, încât specialiştii din imobiliare şi-au dat seama că nu mai pot funcţiona eficient, folosind tehnologiile de până acum. Una dintre schimbările revoluţionare este prezentarea 3D a proprietăţilor. Aceasta poate fi folosită acasă la client sau la sediul agenţiei, iar cumpărătorul poate viziona mai multe proprietăţi aflând despre ele tot atâtea detalii cât ar fi aflat şi în cazul unei vizionări fizice. Momentan, vizionările 3D sunt privilegiul câtorva, dat fiind costul încă ridicat, aferent unei descoperiri relativ noi.

„Vizionările 3D obişnuiau să fie foarte scumpe anii trecuţi, dar acum, odată cu trecerea timpului şi a producerii în masă a instrumentelor necesare, preţul a început să scadă masiv. În următorii câţiva ani ar trebui să folosim exclusiv vizionările 3D ale proprietăţilor”, arată Dave Eisenberg, fondatorul Floored, una dintre companiile care oferă asemenea servicii.

Pe termen scurt sau mediu, măsurătorile făcute cu mâna vor deveni desuete

Până atunci, tehnologia poate fi accesibilă când este folosită la scară mică. Sunt deja mai multe birouri de design şi arhitectură care au implementat sistemul 3D pentru a veni în ajutorul clienţilor lor.

„Încă descoperim moduri în care reprezentarea 3D a unui spaţiu poate fi utilă dezvoltatorilor, brokerilor, chiriaşilor şi cumpărătorilor. Până acum, am văzut câteva moduri foarte folositoare în marketarea proprietăţii, prin a oferi unui spaţiu o altă înfăţişare decât cea în care se află el la momentul respectiv. De asemenea, designerii de interior pot mobila virtual un spaţiu, astfel încât clienţii să poată să îşi imagineze cum va arăta locuinţa lor. În construcţii, tehnologia poate fi folosită pentru orice fel de calcul, de la materialele folosite până la a afla dimensiunile dorite. Sunt convins că pe termen scurt sau mediu, nimeni nu va mai face măsurători manuale”, continuă Dave Eisenberg.

Dronele pot spune despre o zonă sau o proprietate ceea ce nimeni nu a putut spune, până atunci

O altă tehnologie care sună nerealist este folosirea dronelor în imobiliare. Oamenii sunt obişnuiţi să asocieze dronele cu misiunile militare dar, în realitate, acestea sunt deja folosite de diverse industrii, pentru a comunica produse mai eficient decât până acum. Domeniul imobiliar nu face excepţie.

„Adevărul este că dronele sunt deja folosite de oamenii de afaceri cu apetit pentru schimbare. În domeniul imobiliar, acestea pot fi de un real folos, cu un rezultat pozitiv imediat. Aparatele de zbor telecomandate şi dotate cu o cameră de luat vederi pot spune despre o zonă sau o proprietate lucruri pe care nimeni nu a putut să le spună până atunci, fără investigaţii amănunţite, care cer un efort susţinut”, a declarat Matt Murphy, fondator şi preşedinte al Boston Virtual Imaging.

Tabletele, telefoanele mobile şi social media sunt vitale pentru marketarea oricărui produs

Acestea sunt schimbările majore pe care le putem aştepta în următorii ani, dar revoluţia tehnologică a început deja, la nivel micro. Acum, datorită aplicaţiilor mobile, un client poate să primească oferte de proprietăţi potrivite nevoilor lui chiar în momentul în care trece pe lângă una dintre ele, astfel încât să o poată viziona imediat. De asemenea, agenţii imobiliari au început să îşi construiască şi să prezinte dosare de proprietăţi pe tabletă în loc să folosească mape şi hârtie. Chiar şi contractele pot fi semnate prin instrumente mobile. De asemenea, comunicarea de tip social media a devenit vitală pentru dezvoltarea unui brand iar tehnologia cloud a revoluţionat modul în care se fac afacerile.

„Tehnologiile 3D şi cele mobile ne demonstrează că realitatea virtuală nu mai este de ordinul ştiinţifico-fantastic, indiferent dacă este prezentată la televizor, pentru entertainment, sau experimentată atunci când promovezi o proprietate imobiliară”, încheie Joel Burslem, membru al companiei de consultanţă imobiliară 1000watt.

CITEȘTE ȘI: Nu deveni victima furturilor online: informează-te!

 

28 aprilie 2014